Gå til innhold

Dilemma flytting / samvær med pappa

Anbefalte innlegg

Situasjonen er sånn: Jeg er selvstendig næringsdrivende med stadig minkende oppdrag og ansvar for 2 små barn og nytt (dyrt) hus. X'n flyttet ut i juni og skal etterhvert flytte tilbake til sitt hjemland. Nå har jeg anledning til å få en fantastisk sjanse til jobb som er utrolig godt betalt (slik at jeg kan beholde huset her) og faglig utfordrende. Dilemmaet er at jobben befinner seg på Bermuda. Min mor har sagt seg villig til å ta permisjon et år for å bli med dit for å passe barna(ingen i skolealder). Men så var det samværet til pappa'n. Pappa'n bor uvillig her i landet pga samværet til barna sine. Flyreise til Bermuda er vel dyrt, men her er jeg villig til å sponse mer enn pålagt. Jeg har ennå ikke diskutert dette med barnefaren, men han har tidligere ikke hatt innvendinger når jeg har ymtet frampå med muligheter for at jeg må utenlands (europa) for å få flere oppdrag.

Hva mener folket? Kan jeg hoppe på denne sjansen som jeg nok ikke får igjen så lett? Hvor mye skal man forsake pga samværet.....som er en rett og ikke en plikt... Jeg _kan_ jo med loven i hånd, bosette meg hvor jeg vil når det er jeg som har hovedomsorgen for barna, men vil barna (2,5 år og 4 år) lide utrolig mye hvis de bare ser pappa'n sin f.eks en langhelg annenhver måned i ett år? Kom med alle synspunkter, for her må det taes en beslutning snart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72666-dilemma-flytting-samv%C3%A6r-med-pappa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slå til, uten tvil.

Er selv (aktiv) helgepappa og tror ikke dette er problem, slik du tenker deg opplegget, i hvertfall ikke for et år.¨

Hvis exen din skal flytte tilbake til sitt hjemland blir det vel uansett ikke samvær annehver helg?

Dette bør være en kjempe-mulighet for deg og barna. Spennende!

Hei på deg My....

Må si meg enig med Oslogutt her. Hvis faren skal reise tilbake til sitt hjemland, så må jo det tilsi at helge samvær og det faller litt bort. Dessuten, så er dette i utgangspunktet for et år, så grip sjansen.

Dessuten, Norge er jo ikke verdens navle, så bare reis, med god samvittighet. Det vil bli en erfaring for deg, dine barn og ikke minst din mor ;-)

Lykke til

*klem* fra meg hvis du vil ha ;-)

Hvordan kan jeg hindre deg i å ta en slik sjanse. GO FOR IT. Og så kommer jeg meg også til Bermuda :-)))))))

Vi har et realt forhold oss imellom og han er real mot meg!!! Dette skal gå bra. Han vil forsøke å jobbe inn ekstra fri slik at han kan være flere dager annenhver måned. Dessuten ymtet han frampå muligheten at hvis det var for ille, kunne han avløse min mor som "au-pair". Jaja.

Hvordan kan jeg hindre deg i å ta en slik sjanse. GO FOR IT. Og så kommer jeg meg også til Bermuda :-)))))))

Vi har et realt forhold oss imellom og han er real mot meg!!! Dette skal gå bra. Han vil forsøke å jobbe inn ekstra fri slik at han kan være flere dager annenhver måned. Dessuten ymtet han frampå muligheten at hvis det var for ille, kunne han avløse min mor som "au-pair". Jaja.

Så bra!!

God tur og lykke til på Bermuda!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...