Gå til innhold

Nektes innsetting av frosne embryo!!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg temmelig opgitt her! Kort fortalt; ringte st.olavs for å få nærmere prosedyre vedr. innsetting av frosne embryo under min siste syklus, og fikk aldeles hakeslepp! Beskjeden var at ingen fikk satt inn frosne embryo ved noen klinikker for tiden pga. manglende detaljer i vedtektene fra helsedep. De sa at de ikke visste hvor lang tid det kom til å ta før saken var avgjort. Så jeg fikk følgelig ikke komme til behandling. Nå nærmer det seg neste mens, og her sitter jeg og venter på at saken skal bli avgjort i helsedep.

Detaljene de mangler dreier seg om hvem som skal betale, samt om det skal regnes som et eget forsøk eller som en del av forsøket eggene ble tatt i fra.

Er det noen av dere andre som har hørt om dette???

Jeg har ringt rundt til helse og sosialkomiteen og helsedepartementet uten å få annet svar, enn at jeg vil få skriftlig svar når saken er avklart. Hva med å gi beskjed om saken på forhånd...neida, det har de glemt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72670-nektes-innsetting-av-frosne-embryo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg ninak!

Jeg regner med at du ikke har snakket med St.Olav de siste dagene. Det er nå nemlig avgjort at de vil gi oss eggene selv om det ikke er avklart hva dette skal koste fra helsedep. (Der drar det visst skikkelig ut nemlig). Så nå kan du puste skikkelig ut, og bare begynne å blø, embryoene skal snart tilbake til varmen der de hører hjemme!!

Vi skal betale kr. 5000,- , og så får vi disse eventuelt refundert. Det vil avhenge av hva disse """Kloke""" hodene i helsedep. finner ut.

Jeg er glad for at St.Olav fikk fart i sakene. Har selv gått og ventet i 6 uker, men skal nå i gang med tabeletter på torsdagen får å få mens. (Blir dessverre ikke helt hormonfritt nei) Regner med å få satt tilbake eggene i uke 41 eller 42.Vel og merke hvis de overlever da.... det blir i allefall godt å få en avklaring slik at en kan komme seg videre.

Kanskje vi kommer til å ligge ganske likt i løypa da??

Klem fra

Har du noen e-postadresser til komiteer og dept.??? Vi kan jo bombardere dem litt,vi her inne,kanskje??!??!!

Ja, det ser ut til at det er det eneste som kanskje kan hjelpe? De var iallefall glade ved St.Olavs over at jeg hadde tatt kontakt, både pr. mail og tlf. De følte seg fullstendig maktesløse i forhold til dette.

Mailen jeg sendte sist gikk til Torgunn Bakken. Mailadr:

[email protected]

Tlf: 22 24 85 22

Så om det finnes flere der ute som synes dette drøyer, skriv en mail!

Hilsen ninak

Hei på deg ninak!

Jeg regner med at du ikke har snakket med St.Olav de siste dagene. Det er nå nemlig avgjort at de vil gi oss eggene selv om det ikke er avklart hva dette skal koste fra helsedep. (Der drar det visst skikkelig ut nemlig). Så nå kan du puste skikkelig ut, og bare begynne å blø, embryoene skal snart tilbake til varmen der de hører hjemme!!

Vi skal betale kr. 5000,- , og så får vi disse eventuelt refundert. Det vil avhenge av hva disse """Kloke""" hodene i helsedep. finner ut.

Jeg er glad for at St.Olav fikk fart i sakene. Har selv gått og ventet i 6 uker, men skal nå i gang med tabeletter på torsdagen får å få mens. (Blir dessverre ikke helt hormonfritt nei) Regner med å få satt tilbake eggene i uke 41 eller 42.Vel og merke hvis de overlever da.... det blir i allefall godt å få en avklaring slik at en kan komme seg videre.

Klem fra

heisann!

Nei, jeg har ikke ringt på ca. en uke. Så dette var oppløftende. Begynte å tenke meg redd for at jeg ikke fikk komme til behandling denne gangen heller....

Regner med at jeg får mensen rundt begynnelsen av uke 39, og da blir det vel innsetting i uke 41 eller så.

Skal du også til Trondhjem?

Er litt usikker på hvor lang tid etter positiv eggløsningstest eggene skal settes inn??

Men den største spenningen ligger i om mine 5 gullegg overlever opptininga da.... Blir nervepirrende!

Vet du om det er mye mindre sjanse for å lykkes mht. innsetting av frosne?

Lykke til med opptining og innsetting!

Klem fra ninak

heisann!

Nei, jeg har ikke ringt på ca. en uke. Så dette var oppløftende. Begynte å tenke meg redd for at jeg ikke fikk komme til behandling denne gangen heller....

Regner med at jeg får mensen rundt begynnelsen av uke 39, og da blir det vel innsetting i uke 41 eller så.

Skal du også til Trondhjem?

Er litt usikker på hvor lang tid etter positiv eggløsningstest eggene skal settes inn??

Men den største spenningen ligger i om mine 5 gullegg overlever opptininga da.... Blir nervepirrende!

Vet du om det er mye mindre sjanse for å lykkes mht. innsetting av frosne?

Lykke til med opptining og innsetting!

Klem fra ninak

Hei på deg ninak!

Når eggene først har overlevd frysingen og fortsetter og dele seg mener jeg at sjansene er like gode som ellers.

Spenningen ligger jo i om de har overlevd frysingen. Her tror jeg at jeg har vært borti et tall på 25 %. Men det kan jo naturligvis slå ut i begge retninger.

Hvor mange dager det tar fra positiv eggløsningtest til eggene settes inn har jeg faktisk ikke peiling på. Er fersk i dette frysegamet. Men jeg leser i papirene at en skal inn på ul for å sjekke livmorhinnen. Så det er vel noe med når den er tykk nok.

Selv så har jeg sjelden både mens og eggløsning, så får meg blir det hormoner. Skal på første ul for å sjekke livmorhinnen 14 dager etter første mensdag.

Jeg skal også til St.Olav, så kanskje vi treffes!

Lykke til!

Klem fra

Annonse

Hei!

Jeg ville bare si litt om sjansene ved frossenforsøk. De sier at det er rundt 85% sjanse for at eggene overlever opptining.

Og så har vi et tall på 23-25 % for festelse. Om dette tallet også er inkludert mislykkede opptininger vet jeg dessverre ikke.

På Ciconia i Danmark setter de gjerne inn tre hvis de kan, fordi sjansene er såvidt mye dårligere. På Ullevål gjør de ikke frossen forsøk i det hele tatt på grunn av samme.

MEN: i sengen i rommet ved siden av meg ligger Andrea, tre måneder i går, og i stuen sitter ich-mannen med Sophie, tre måneder i går hun også. Og begge ble laget i fjor påske - you do the math.

Og det tredje embryeoet - vel det festet seg det også, men slapp taket i uke syv. Jeg har VELDIG troen på frossenforsøk, tror at det er noe av det nærmeste man kommer "naturlig" befruktning. Det eneste er at nå, som alt er gått så veldig bra, er det litt guffent å snakke om. Jeg vil ikke at barna mine skal være så innmari anderledes, de er mirakelbabyer i seg selv, og det er liksom nok.

Lykke til til både Ninak og løve69!

klem fra

Hei på deg ninak!

Klem fra

Lykke til, jeg har skrevet litt om meg selv - igjen - til ninak.

Håper det går bra med dere denne gangen! Stor klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...