Gå til innhold

Å velge keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 barn, og nå vil vi gjerne prøve å bli gravid med fjerdemann.

Men så har det seg sånn at jeg vil ikke føde! Blir kvalm og har lyst til å gråte bare jeg tenker på det.

Får man velge selv? Noen som har fått innvilget keisersnitt pga fødselsangst?

Hvor kan jeg eventuelt undersøke dette i forkant? Litt dumt å undersøke slikt før man har blitt gravid kanskje?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72847-%C3%A5-velge-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ingen skal tvinges

Man kan ikke direkte søke / velge, men på den annen side skal ingen tvinges. Jeg tror du først må være gravid, og så oppsøke legen og be om hvenvisning til hjelp mot fødselsangst. Alle jeg kjener som har fulgt et slikt opplegg, har enten fått planlagt keisersnitt, eller selv bestemt seg for å føde vaginalt, men med full smertelindring (tidlig epidural).

Man kan ikke direkte søke / velge, men på den annen side skal ingen tvinges. Jeg tror du først må være gravid, og så oppsøke legen og be om hvenvisning til hjelp mot fødselsangst. Alle jeg kjener som har fulgt et slikt opplegg, har enten fått planlagt keisersnitt, eller selv bestemt seg for å føde vaginalt, men med full smertelindring (tidlig epidural).

Men jeg vil ikke bli gravid hvis jeg ikke vet om jeg må føde normalt eller ikke. Jeg orker ikke. Det hjelper ikke stort med lovnader om epidural. Sist fikk jeg det ikke, fordi legen ikke hadde tid. Selv om det stod klart og tydelig i journalen min at jeg hadde ett sterkt ønske om dette. Det er greit med veer, selv om også tanken på de gjør meg helt angstfyllt, men det er det å presse ut barnet som er et mareritt.

Men jeg vil ikke bli gravid hvis jeg ikke vet om jeg må føde normalt eller ikke. Jeg orker ikke. Det hjelper ikke stort med lovnader om epidural. Sist fikk jeg det ikke, fordi legen ikke hadde tid. Selv om det stod klart og tydelig i journalen min at jeg hadde ett sterkt ønske om dette. Det er greit med veer, selv om også tanken på de gjør meg helt angstfyllt, men det er det å presse ut barnet som er et mareritt.

Ta kontakt med det sykehuset du tilhører før du blir gravid, da! De vil sikkert at du skal komme til samtaler og snakke litt rundt det, men til syvende og sist er det du som bestemmer hvordan du vil føde.

*Been there, done that*

Lykke til! :o)

Ei jeg kjenner hadde en svært traumatisk fødselsopplevelse med førstemann. Hun tok opp med legen sin at hun hadde lyst på flere barn, men bare hvis han kunne love henne keisersnitt før hun ble gravid igjen. Det var greit, og hun har fått to barn med planlagt keisersnitt etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...