Gå til innhold

begjærer en annen... hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Har vært i et langt forhold nå som jeg føler er i ferd med å ta slutt for min del. Føler ikke noe annet for ham enn at han er en god venn, mer som en bror.

Jeg har truffet en annen, og begjærer ham voldsomt, tror kanskje jeg er forelsket i ham også. Det jeg ikke klarer å avgjøre nå er om jeg burde avslutte det forholdet jeg er i og ikke er fornøyd med (det eneste feil er vel egentlig at jeg ikke tenner på ham lengre), eller om jeg skal prøve å glemme han andre og jobbe meg gjennom det her med han jeg er sammen med?

Vet jo at man ikke skal kaste bort mange års forhold bare fordi man faller for en annen, men tenk om han andre er den rette for meg da? At jeg kan få det bedre med ham?

Klart det vil vel sikkert bli kjedelig med ham etter en stund også? Eller finnes det folk som klarer å bevare gløden og spenningen gjennom mange år? Hvordan?

Hva bør jeg gjøre? Utforske han nye, gjøre de slutt, glemme han (hvis det går)? Vær så snill og hjelp meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72899-begj%C3%A6rer-en-annen-hva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er mulig å bevare spenningen i forholdet man er i. Dersom man skal bytte kjæreste hver gang den første gløden går over, blir det jo bare et evig jag etter ny spenning...ingen mulighet for å virkelig utvikle noen dyp relasjon. Men det er klart, dersom dere ikke har barn, kan du jo alltids prøve ett nytt forhold.

Du bør iallefall ikke utforske han nye mens du fremdeles er i forholdet!

For min del høres det ut som om du bør slå opp med typen din. Et forhold uten gnist er som samboerskap med bestevennen sin. Og det er vel ingen vits i? Dessuten er det å falle for noen andre et typisk tegn på mangel på spenning i forholdet. Jeg har også gjort det, i begge mine langvarige forhold har jeg liksom forelsket meg i nye menn rett før jeg slo opp. Jeg sier liksom fordi "forelskelsen" gikk over straks kjæresten var ute av bildet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...