Gå til innhold

Å komme over et brudd..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

23

• leila

5

• MsSophie

4

• tigertrollet

3

Mest aktive i denne tråden

Kvinner har iallefall oftere et større sosialt nettverk som er til stor hjelp ved brudd. Ofte kan man se at kvinnens nettverk blir endel av mannens - og kanskje i enkelte tilfeller det eneste han har. Bruddet blir dermed vanskeligere for han i og med at han føler at han "mister" omgangskrets.

Annonse

Jøss, jeg synes det er omvendt jeg. Menn jumper som regel rett inn i et nytt forholdt etter et brudd, mens vi kvinner gjerne bruker litt lengere tid på å "komme oss".

Kanskje det er "guttas måte" å komme over et brudd på?

Ofte varer jo ikke disse nye forholdene så lenge, og kan vel heller betraktes som en "overgangsfase" - eller ledd i "egenbehandlingen":-)

Snakker også litt fra egne erfaringer her. Det viktige da er å være klar over hva du gjør - og ikke minst ærlig ovenfor den nye/midlertidige partneren....

Mvh

Kvinner har iallefall oftere et større sosialt nettverk som er til stor hjelp ved brudd. Ofte kan man se at kvinnens nettverk blir endel av mannens - og kanskje i enkelte tilfeller det eneste han har. Bruddet blir dermed vanskeligere for han i og med at han føler at han "mister" omgangskrets.

"Kvinner har iallefall oftere et større sosialt nettverk som er til stor hjelp ved brudd. Ofte kan man se at kvinnens nettverk blir endel av mannens - og kanskje i enkelte tilfeller det eneste han har"

Jeg opplever bare det stikk motsatte. Jenter har ofte ikke noe nettverk. F.eks. hver gang noen bytter ut damer i gjengen, så dukker det opp en ny kjerring, uten venninner. Ingen har venniner. Ikke en jævla en. Jo, faktisk er det en, men det også den eneste. Ingen venninner til oss kompisene.

Jeg tror heller jenter sliter med brudd siden de ofte kutter ut alle venninne sine og joiner guttens gjeng, og så kommer de selvsagt krypende tilbake til sine venninner, med halen mellom bena, når bruddet etter 6 mnd er et faktum.

Nei, damer er ofte planter.

Men det er rart det der. De er ofte helt tomme for venninner.

"Kvinner har iallefall oftere et større sosialt nettverk som er til stor hjelp ved brudd. Ofte kan man se at kvinnens nettverk blir endel av mannens - og kanskje i enkelte tilfeller det eneste han har"

Jeg opplever bare det stikk motsatte. Jenter har ofte ikke noe nettverk. F.eks. hver gang noen bytter ut damer i gjengen, så dukker det opp en ny kjerring, uten venninner. Ingen har venniner. Ikke en jævla en. Jo, faktisk er det en, men det også den eneste. Ingen venninner til oss kompisene.

Jeg tror heller jenter sliter med brudd siden de ofte kutter ut alle venninne sine og joiner guttens gjeng, og så kommer de selvsagt krypende tilbake til sine venninner, med halen mellom bena, når bruddet etter 6 mnd er et faktum.

Du omgir deg med mange rare mennesker SDD. Kamerater som mister kontroll ute på byen og damer uten venninner.

Vil du snakke om det?

;)

Vel, ikke i mitt tilfelle..

Jeg ble slått helt ut og tørr ikke å stole på noen kvinne lenger.

Bruddet kom forøvrig totalt uventet for min sin del..

Ble forresten dumpet til fordel for en annen!

Uff, det høres fælt ut...Da jeg slo opp med min kjæreste tror jeg nok også at det var litt uventet for ham, men jeg klarte å gjøre på en så fin (?) måte som mulig. Han kom iallefall ikke ut at det med mindre selvtillit, tror jeg. Og det var heller ingen annen person involvert.

Jeg har aldri (heldigvis) opplevd å bli dumpet selv, men likevel har jeg hatt to ganske kraftige kjærlighetssorger i mitt liv. Så da kan jeg ikke engang forestille meg hvordan det må føles å være den som blir dumpet - attpåtil uventet og pga en tredje person!

Uff, håper det aldri skjer meg...

Du omgir deg med mange rare mennesker SDD. Kamerater som mister kontroll ute på byen og damer uten venninner.

Vil du snakke om det?

;)

Hehe, men det er rart... Det er en del jenter i gjengen, men de har lissom alltid vært der. Og så kommer det nye inn, er der i en viss tid pga forhold, og blir ofte der. De har ikke annet nettverk.

Dessuten er det snakk om to gjenger, og det er likt i begge.

Derfor har jeg gått ut fra at damer ofte av en eller annen grunn har lettere for å kutte ut venner enn det gutter har.

Det er litt mystisk, for hvor blir alle jentene av? De må jo ha hatt venninner før disse også...

Det er vel mer sjanse for at det er noe rart med dine kompiser som bare får damer uten venninner, enn at jenter flest ikke har venninner.. Det kan man antakelig kalle en forhastet konklusjon :)

Det er vel mer sjanse for at det er noe rart med dine kompiser som bare får damer uten venninner, enn at jenter flest ikke har venninner.. Det kan man antakelig kalle en forhastet konklusjon :)

Det er godt mulig at de i utgangspunktet har venner, men de kutter dem i såfall ut. Det er det merkelige.

Kan ikke fatte hvordan noen kan kutte ut vennene sine på den måten.

Annonse

"Jeg tror heller jenter sliter med brudd siden de ofte kutter ut alle venninne sine og joiner guttens gjeng, og så kommer de selvsagt krypende tilbake til sine venninner, med halen mellom bena, når bruddet etter 6 mnd er et faktum."

Tror du har litt rett i det der. Jeg gjorde den feilen i mitt første store forhold, men heldigvis tok venninnene mine meg tilbake. Så i mitt andre forhold var jeg ekstra påpasselig med å ha tid til venner. Den siste eks-typen min sier tilogmed den dag i dag at det kan ha vært en del av problemene våre, jeg hadde rett og slett så stor omgangskrets og så mange venner at jeg aldri hadde tid til ham!

Jaja, slapp iallefall å komme krypende denne gangen også ;-)

En mellomting er nok likevel det beste...

"Jeg tror heller jenter sliter med brudd siden de ofte kutter ut alle venninne sine og joiner guttens gjeng, og så kommer de selvsagt krypende tilbake til sine venninner, med halen mellom bena, når bruddet etter 6 mnd er et faktum."

Tror du har litt rett i det der. Jeg gjorde den feilen i mitt første store forhold, men heldigvis tok venninnene mine meg tilbake. Så i mitt andre forhold var jeg ekstra påpasselig med å ha tid til venner. Den siste eks-typen min sier tilogmed den dag i dag at det kan ha vært en del av problemene våre, jeg hadde rett og slett så stor omgangskrets og så mange venner at jeg aldri hadde tid til ham!

Jaja, slapp iallefall å komme krypende denne gangen også ;-)

En mellomting er nok likevel det beste...

Venner er viktigst, synes jeg. De var der før, er der nå, og er der etterpå. Det er ofte ikke damene.

Jeg har for øvrig en kompis som har gjort noe av det samme. Dvs, jeg _hadde_ en kompis.

Har faen ikke sett snurten av han på snart 4 år, og det gjelder alle de andre også.

Fikk seg dame for første gang noensine, en gal sådann, og ble hjernevasket og ble der... Ja, så dette er kanskje noe annerledes i og med at hun hjernevasket han.

Det er godt mulig at de i utgangspunktet har venner, men de kutter dem i såfall ut. Det er det merkelige.

Ja, det er rart. Jeg synes egentlig det er ganske mange gutter som også gjør det, så det er nok ikke kjønnsavhengig, tror jeg..

Ja, det er rart. Jeg synes egentlig det er ganske mange gutter som også gjør det, så det er nok ikke kjønnsavhengig, tror jeg..

Jeg har bare opplevd en gutt som har gjort det, og det i løpet av hele mitt liv, mens jeg opplever jenter som gjør det hele tiden.

Disse jentene kunne i det minste invitert med seg venninne sine på en fest, da de jo selvsagt er velkomne. Faktisk så etterlyser vi dem stadig vekk, men de er lissom ikke deg.

Skyberter, hele gjengen!

Venner er viktigst, synes jeg. De var der før, er der nå, og er der etterpå. Det er ofte ikke damene.

Jeg har for øvrig en kompis som har gjort noe av det samme. Dvs, jeg _hadde_ en kompis.

Har faen ikke sett snurten av han på snart 4 år, og det gjelder alle de andre også.

Fikk seg dame for første gang noensine, en gal sådann, og ble hjernevasket og ble der... Ja, så dette er kanskje noe annerledes i og med at hun hjernevasket han.

Noen kamerater i gjengen min har kommet ut for sånne damer også, heldigvis hører de på oss i gjengen når vi ber dem dumpe de ;-)

En venn av meg tar t.o.m. alltid med seg damene han dater på vorspiel/fest med oss for å se hvordan hun fungerer. Dersom hun ikke passer sammen med vennegjengen hans er hun ikke noe tess!

Det er jo unektelig ganske vanlig at man er mest sammen med "mannens vennekrets". Ihvertfall er dette tilfellet i de fleste forholdene jeg veit om. Jentene kutter ikke ut vennene sine, men de treffes heller ikke like mye som før.

Noen kamerater i gjengen min har kommet ut for sånne damer også, heldigvis hører de på oss i gjengen når vi ber dem dumpe de ;-)

En venn av meg tar t.o.m. alltid med seg damene han dater på vorspiel/fest med oss for å se hvordan hun fungerer. Dersom hun ikke passer sammen med vennegjengen hans er hun ikke noe tess!

Hun jenta her hatet alle kammeratene hans. Etter og ha møtt oss i ca 2 timer. Han fikk rett og slett ikke lov til å se oss.

Hun var gærn, og siden fyren var 25 år, aldri hadde hatt dame, osv, så havnet han i garnet og han ble der.

Galskap...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...