Gå til innhold

Å komme over et brudd..

Anbefalte innlegg

Det har nok mer med hvem som ønsket seg ut av forholdet enn om du er mann eller kvinne.

Har aldri sett et mønster på det ihvertfall.

At man har et sosialt nettverk utenom kjæresten og felles venner kan nok hjelpe på (som noen sier under her), men i bunn og grunn er det snakk om å bli ferdig følelsesmessig med eksen.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

23

• leila

5

• MsSophie

4

• tigertrollet

3

Mest aktive i denne tråden

Hun jenta her hatet alle kammeratene hans. Etter og ha møtt oss i ca 2 timer. Han fikk rett og slett ikke lov til å se oss.

Hun var gærn, og siden fyren var 25 år, aldri hadde hatt dame, osv, så havnet han i garnet og han ble der.

Galskap...

Vi damer er utrolig snedige og manipulerende avogtil ;-)

Det er jo unektelig ganske vanlig at man er mest sammen med "mannens vennekrets". Ihvertfall er dette tilfellet i de fleste forholdene jeg veit om. Jentene kutter ikke ut vennene sine, men de treffes heller ikke like mye som før.

Hvorfor? Jeg synes det hele er merkelig.

Men det virker som om jenter ofte verdsetter vennskap annerledes enn vi gutta gjør.

F.eks. har jeg kjente veldig mange av mine venner fra vi var barn, det har kommet nye til, og man holder kontakt med både de gamle og de nye.

Ingen byttes ut.

Her er jenter rare, for selv om de er rundt min alder så ser jeg tendenser, ikke lenger unna enn blant nære venninner, hvordan de bytter ut "bestevenninnene" sine i tide og utide når de finner det for godt.

Og de mer eller mindre "dumper" sine tidligere venninner. Her er det ikke snakk om å ha kontakt med dem alle, nei, her er det enten eller.

Damer er rare.

Det er jo unektelig ganske vanlig at man er mest sammen med "mannens vennekrets". Ihvertfall er dette tilfellet i de fleste forholdene jeg veit om. Jentene kutter ikke ut vennene sine, men de treffes heller ikke like mye som før.

Sant det.

Ser det ofte blant mine venninner i samboerforhold -og jeg har bedt noen om å gi meg et slag i bakhodet om jeg skulle være i nærheten av å finne på det samme.

Tror imidlertid ikke det er fare for det:)

Vi damer er utrolig snedige og manipulerende avogtil ;-)

Hun dama her er bare sosialt gal, noe jeg overhodet ikke er i tvil om og noe jeg overhodet ikke hadde hatt problemer med å fortelle henne, men man får jo aldri fortalt henne noe i og med at ingen har sett disse, i hvertfall ikke mer enn at man en sjelden gang har møtt dem tilfeldig på gata, de siste årene.

Jeg hadde dumpa denne dama tvert om jeg var han, men han har tydligvis ikke like mye vett som meg og han lar seg faktisk manipulere.

Men det virker som om jenter ofte verdsetter vennskap annerledes enn vi gutta gjør.

F.eks. har jeg kjente veldig mange av mine venner fra vi var barn, det har kommet nye til, og man holder kontakt med både de gamle og de nye.

Ingen byttes ut.

Her er jenter rare, for selv om de er rundt min alder så ser jeg tendenser, ikke lenger unna enn blant nære venninner, hvordan de bytter ut "bestevenninnene" sine i tide og utide når de finner det for godt.

Og de mer eller mindre "dumper" sine tidligere venninner. Her er det ikke snakk om å ha kontakt med dem alle, nei, her er det enten eller.

Damer er rare.

Heeeeeei, du må omgås mye rare folk da, sdd.

Greit nok at jenter lettere "konsentrerer" seg (les:isolerer seg) med kjæresten, men nå generaliserer du fælt.

Av mine venninner går det mer på hvor godt sosialt nettverk de har i utgangspunktet _før_ de får seg type som gir en indikasjon på hvordan de blir i et forhold. OG hvor selvstendige de er.

De damene du/dere har funnet dere i kameratflokken har vel ikke hatt så stort nettverk da?

For noen holder det med ytterst få venner, mens andre har mange.

At jenter bytter ut venner i hytt og pine vet jeg ikke noe om -jeg har venner fra alle faser av livet mitt ihvertfall.

Annonse

Kanskje det er "guttas måte" å komme over et brudd på?

Ofte varer jo ikke disse nye forholdene så lenge, og kan vel heller betraktes som en "overgangsfase" - eller ledd i "egenbehandlingen":-)

Snakker også litt fra egne erfaringer her. Det viktige da er å være klar over hva du gjør - og ikke minst ærlig ovenfor den nye/midlertidige partneren....

Mvh

"....hør her - jeg er bare sammen med deg for å komme meg over bruddet....."

Næ - så ærlig er ikke engang du!:)

Heeeeeei, du må omgås mye rare folk da, sdd.

Greit nok at jenter lettere "konsentrerer" seg (les:isolerer seg) med kjæresten, men nå generaliserer du fælt.

Av mine venninner går det mer på hvor godt sosialt nettverk de har i utgangspunktet _før_ de får seg type som gir en indikasjon på hvordan de blir i et forhold. OG hvor selvstendige de er.

De damene du/dere har funnet dere i kameratflokken har vel ikke hatt så stort nettverk da?

For noen holder det med ytterst få venner, mens andre har mange.

At jenter bytter ut venner i hytt og pine vet jeg ikke noe om -jeg har venner fra alle faser av livet mitt ihvertfall.

"Heeeeeei, du må omgås mye rare folk da, sdd."

Neida, flertallet er helt normale! :)

"Greit nok at jenter lettere "konsentrerer" seg (les:isolerer seg) med kjæresten, men nå generaliserer du fælt."

Ja, det gjør jeg, men jeg sa jo at jeg baserer dette på to vennegjenger, ikke på alle i verden!

"Av mine venninner går det mer på hvor godt sosialt nettverk de har i utgangspunktet _før_ de får seg type som gir en indikasjon på hvordan de blir i et forhold. OG hvor selvstendige de er."

Det med hvor godt sosialt nettverk de har er nok relevant, men jeg vet at enkelte av dem i det minste hadde et sosialt nettverk. Likevel bryter de med dette... Rart.

"De damene du/dere har funnet dere i kameratflokken har vel ikke hatt så stort nettverk da?"

Jeg tror flertallet har hatt sosiale nettvert tidligere, men de er av den typen som bare prioriterer typen, og når typen i tillegg prioriterer vennene sine så blir det til at jentene etterhvert stort sett er sammen med oss de også, og mindre og mindre sammen med vennene sine.

Og til slutt har de ikke lenger sine tidligere venninner.

"For noen holder det med ytterst få venner, mens andre har mange."

Men når du i tillegg skviser ut disse ytterst få vennene, så virker det hele ganske merkelig.

"At jenter bytter ut venner i hytt og pine vet jeg ikke noe om -jeg har venner fra alle faser av livet mitt ihvertfall."

Jeg har enkelte rare venninner som kanskje var grunnlaget til den kommentaren der :)

"....hør her - jeg er bare sammen med deg for å komme meg over bruddet....."

Næ - så ærlig er ikke engang du!:)

Du sier jo selvsagt ikke det, men det er ingenting som kurerer kjærlighetssorg bedre enn litt real knulling med en ukjent tredjeperson.

Det funker hver gang!

Men nå er jeg kanskje en enkel sjel...

Du sier jo selvsagt ikke det, men det er ingenting som kurerer kjærlighetssorg bedre enn litt real knulling med en ukjent tredjeperson.

Det funker hver gang!

Men nå er jeg kanskje en enkel sjel...

En ons med en ukjent tredjeperson er en ting, jeg snakker om å innlede et forholdt til en for å komme over bruddet med en annen. Hvor åpne kort tør man egentlig spille med i en sånn situasjon? Ikke så veldig tror jeg;-)

....og ja, du er en enkel sjel....:-D

En ons med en ukjent tredjeperson er en ting, jeg snakker om å innlede et forholdt til en for å komme over bruddet med en annen. Hvor åpne kort tør man egentlig spille med i en sånn situasjon? Ikke så veldig tror jeg;-)

....og ja, du er en enkel sjel....:-D

Du har nok rett i det, men da får man i det minste være så ærlig at man sier at man nettopp har blitt dumpet, og så får dama tenke selv.

Damer er ofte så dumme at de da ikke ser at de blir brukt, og hvis de skjønner det så tror de uansett at de skal klare å "gjøre om gutten".

Gutten tjener med andre ord på dette, uansett :)

Ingen byttes ut.

Damer er rare.

Nei vi er ikke rare SDD!!!

Vi er en jentegjeng på ti stk 2 er gift,tre skal skal gifte seg resterende fem er samboende

Tre stk traff sine nåværende ganske nylig og vi har like mye kontakt alle sammen...

VI har derimot begynt å ta med mennene på litt fester sammen..nesten ingen av oss har noe omgang med kompisene til gubbene!!

Ergo vi er ikke rare eller planter!!!

Nei vi er ikke rare SDD!!!

Vi er en jentegjeng på ti stk 2 er gift,tre skal skal gifte seg resterende fem er samboende

Tre stk traff sine nåværende ganske nylig og vi har like mye kontakt alle sammen...

VI har derimot begynt å ta med mennene på litt fester sammen..nesten ingen av oss har noe omgang med kompisene til gubbene!!

Ergo vi er ikke rare eller planter!!!

"Nei vi er ikke rare SDD!!!"

Tja, Carlina. Det kan nok diskuteres. Trønder er du også, så helt stabil er du vel neppe!

"Vi er en jentegjeng på ti stk 2 er gift,tre skal skal gifte seg resterende fem er samboende"

Satan... Dumper dere single folk eller de som ikke går med umiddelbare gifteplaner, eller? Den jentegjengen din høres ikke lite skummel ut å skulle rote seg borti!

"Tre stk traff sine nåværende ganske nylig og vi har like mye kontakt alle sammen..."

De traff den ganske nylig og skal allerede gifte seg, eller de har forlovet seg?

Dere har en dårlig vane i den gjengen deres, og alle ikke-desperate mannfolk skygger selvsagt banen når de registrere gjengens giftepsykose.

"VI har derimot begynt å ta med mennene på litt fester sammen..nesten ingen av oss har noe omgang med kompisene til gubbene!!"

Her er vi ganske flinke. Vi har også omgang med damene til kompisene. Ikke sexuell omgang, selvsagt, men omgang.

"Ergo vi er ikke rare eller planter!!!"

Jo, giftesyke planter som skviser ut alle single, eventuelt ikke-gifteklare jenter, av gjengen.

Dette er galskap Carlina, og det vet du!

Annonse

"Nei vi er ikke rare SDD!!!"

Tja, Carlina. Det kan nok diskuteres. Trønder er du også, så helt stabil er du vel neppe!

"Vi er en jentegjeng på ti stk 2 er gift,tre skal skal gifte seg resterende fem er samboende"

Satan... Dumper dere single folk eller de som ikke går med umiddelbare gifteplaner, eller? Den jentegjengen din høres ikke lite skummel ut å skulle rote seg borti!

"Tre stk traff sine nåværende ganske nylig og vi har like mye kontakt alle sammen..."

De traff den ganske nylig og skal allerede gifte seg, eller de har forlovet seg?

Dere har en dårlig vane i den gjengen deres, og alle ikke-desperate mannfolk skygger selvsagt banen når de registrere gjengens giftepsykose.

"VI har derimot begynt å ta med mennene på litt fester sammen..nesten ingen av oss har noe omgang med kompisene til gubbene!!"

Her er vi ganske flinke. Vi har også omgang med damene til kompisene. Ikke sexuell omgang, selvsagt, men omgang.

"Ergo vi er ikke rare eller planter!!!"

Jo, giftesyke planter som skviser ut alle single, eventuelt ikke-gifteklare jenter, av gjengen.

Dette er galskap Carlina, og det vet du!

He he he,du er en vrider av en annen verden.......Nope ingen er gifte syke....Vi skviser ikke ut noen,OG mange var single for tre år siden!!!!!!!!!!!!!!

*Bank det er det du skulle hatt*

=o)

He he he,du er en vrider av en annen verden.......Nope ingen er gifte syke....Vi skviser ikke ut noen,OG mange var single for tre år siden!!!!!!!!!!!!!!

*Bank det er det du skulle hatt*

=o)

Bank my ass!

Hey... det hadde vært digg... spank my ass...:)

Vi er ikke så ulike selv. I to vennegjenger er nå tilstanden som følge.

Gjeng 1: Tre single gutter (jeg og to til, men det blir noe på to av oss), og to single jenter.

Et kjærestepar - ikke samboere.

Et ektepar.

4 par samboere.

Gjeng 2.

6 single (men jeg og en fra den forrige gjengen er også her nevnt).

2 ektepar.

3 samboerpar.

Faen, det var mange samboere/gifte. Glad jeg heldigvis kjenner en del single mennesker utenfor disse to nære vennegjengene, også.

Men nå må det for øvrig sies at singelklubben øker og minker i antall ganske ofte :)

Bank my ass!

Hey... det hadde vært digg... spank my ass...:)

Vi er ikke så ulike selv. I to vennegjenger er nå tilstanden som følge.

Gjeng 1: Tre single gutter (jeg og to til, men det blir noe på to av oss), og to single jenter.

Et kjærestepar - ikke samboere.

Et ektepar.

4 par samboere.

Gjeng 2.

6 single (men jeg og en fra den forrige gjengen er også her nevnt).

2 ektepar.

3 samboerpar.

Faen, det var mange samboere/gifte. Glad jeg heldigvis kjenner en del single mennesker utenfor disse to nære vennegjengene, også.

Men nå må det for øvrig sies at singelklubben øker og minker i antall ganske ofte :)

Der ser du....Vi er ikke så ille..:)

Merkes at du har vært oppe noen timer lengre enn meg ja...

=O)

PS.Hva mente du med at trøndere er ustabile???

=O)

Ja, jeg våknet uforskammet tidlig i dag. 8, og det på en dag jeg har fri.

Så nå har jeg kjøpt meg DVDer. The Others, og jaggu ente jeg ikke opp med hele den 2. sesongen til Simpsons :)

=O)

Anngående trøndere: Det er jo bare å høre på hvordan dere snakker det, så forstår man med engang at dere ikke er helt oppegående.

Ja, jeg våknet uforskammet tidlig i dag. 8, og det på en dag jeg har fri.

Så nå har jeg kjøpt meg DVDer. The Others, og jaggu ente jeg ikke opp med hele den 2. sesongen til Simpsons :)

Oooh the others skal jeg også kjøpe.......

Hvem er favoritten i simp da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...