Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ble innlagt på sykehus tirsdag 10 sept med akutte magesmerter som kom og gikk. Ble undersøkt med innvendig og utvendig UL, men de fant ikke noe. Smertestillende ga de meg som om det var godterier, og prøvde også en gang "å slå ut smerten" ved å gi meg ei sprøyte som blokkerte smerten helt. Håpet var at smerten da ville forsvinne, og ikke komme tilbake. Mislykktes - smerten var tilbake etter ca 2 timer. Ble sendt hjem fredag 13 med smertestillende i bagasjen, og en lapp med dato for kontroll om det ikke hadde gitt seg.

Hadde sterke menssmerter som ung, men de forsvant da jeg ble gravid i des. -99. Har vært helt fin ifb. med mens inntil for to-tre mnd siden. Da kom de sterke menssmertene tilbake, helt uten forvarsel.

Den intense smerten kommer i "tak", oftest når jeg skal opp/ned fra en stol/seng, når jeg ler og når jeg hoster. Noen ganger ligger også smerten og murrer i lange tider, men da ikke på langt nært så intenst.

Når jeg får disse "takene" kjennes det ut som om en ballong fylles med kokende vann for så å briste. Au.

Smerten sitter rundt hoftehøyde, litt til venstre for midten. På den nederste "valken" :)

Med denne lange "avhandlingen" kommer jeg endelig til poenget ;

Er det noen der ute som har fått diagnosen endometriose som kanskje kan kjenne seg igjen i beskrivelsene av smertene?

Bør jeg ta endometriose opp med sykehuset når jeg skal inn på kontroll 26 sept? Spørre om de kan se spesielt etter det? Syns det er så rart at de ikke fant noenting ved UL.

Det sliter på en måte litt på humøret og gå rundt å ha såpass vondt "uten grunn".

I tilfelle svar, på forhånd takk :)

Mvh lisaa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73099-endometriose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! Jeg fikk svar fra Mette Moen en gang på mine smerter, der hun mente at endometriose kanskje kunne være tilfellet.

Mine smerter sitter på høyre side, like ved hoften, men litt lenger ned.

Har også en del smerter "innerst i magen" ved samleie.

Smertene mine har avtatt, men jeg har enda en "stikking" i magen på høyre side.

Jeg har imidlertid ikke vært i nærheten av dine smerter, og jeg har heller aldri fått diagnosen endometriose.

Du kan jo prøve å sende spørsmålet ditt til Mette Moen? selv om du nå må betale for tjenesten....

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73099-endometriose/#findComment-364182
Del på andre sider

hei! Jeg fikk svar fra Mette Moen en gang på mine smerter, der hun mente at endometriose kanskje kunne være tilfellet.

Mine smerter sitter på høyre side, like ved hoften, men litt lenger ned.

Har også en del smerter "innerst i magen" ved samleie.

Smertene mine har avtatt, men jeg har enda en "stikking" i magen på høyre side.

Jeg har imidlertid ikke vært i nærheten av dine smerter, og jeg har heller aldri fått diagnosen endometriose.

Du kan jo prøve å sende spørsmålet ditt til Mette Moen? selv om du nå må betale for tjenesten....

mvh

Takk for svaret :)

Skal på kontroll nå på torsdag som kommer, og har fått beskjed fra legen som la meg inn på sykehuset i utgangspunktet, om å ta endometriose opp med dem - få en henvisning til kikhullsoperasjonen. Hvis ikke de henviste meg, skulle jeg ta kontakt med legen igjen og han henvise meg videre.

Begynner å se litt lysere på det etterhvert. Smertene er der fortsatt, men ikke like intense hver gang jeg rører på meg :-) Det jeg er mest redd for er hvis jeg skal gå gjennom dette "helvette" hver eneste mnd...

Er så jeg nesten gleder meg til kontrollen!

Mvh

lisaa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73099-endometriose/#findComment-364902
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...