Gå til innhold

FU :PMS , hva med de rundt deg?

Anbefalte innlegg

PMS er en stadig oppdukkende realitet.

For en gutt kan det være vanskelig å vite hvordan vi skal takle utbrudd og andre uventede reaksjoner fra den som har PMS.

Har dere damer med erfaring noen gode råd til oss menn som bare tror det er mensen som plager dere? Må innrømme det ikke alltid er like rett å følge med når forandringen skjer, den kommer jo så bomms på. Det er sikkert forskjellig fra kvinne til kvinne men generellt, om mann kan spørre om det, skal vi ta hensyn til det? , skal vi vise ekstra omsorg eller skal vi late som om vi ikke merker noe?

Gode råd mottas:-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73110-fu-pms-hva-med-de-rundt-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vi stort sett trenger er "rom" for å surmule være overfølsom og bitchy...

Det er veldig egoistisk av oss,det vet vi men det er hormoner som styrer oss og da er det så og si umulig for oss å styre det.

Det er jo mange grader av pms,det kan være fra surmuling til seriøse selvmords tanker..Siden de fleste av oss ligger på humørsvingninger klarer vi oss lenge med en forståelsesfull mann!

Du må være en fin mann som i stedet for å ture over vår egoisme i denne perioden, heller vil lære seg å "dukke"

*S*

Vis dere minst mulig, si minst mulig, ikke diskuter og ha kjøkkenskapet fullt av gotteri!

Godmorgen.Kjekt å vite :-))

Føler ofte at alt blir vridd på i den perioden her hjemme.

Må nesten gå med kalkulator for å vite når det er fredningstid:-))

Annonse

Trikset er nok rett og slett å stikke på byen med gutta, bli full, og komme hjem når pms-galskapen er over.

Sex med andre er selvsagt tillatt når kvinnfolka er så grumpene som de er når de har pms.

Sex med andre er alltid tillatt. Såfremt regelen gjelder begge veier. ;-)

ca en uke før mensen bør du begynne å ane ufred... he he

Ille? det er værre for oss :)

Jeg blr somregel slapp, lite snakkesalig, litt "rar" og tankefull. det som hjelper er... nei ingenting hjelper, det som ikke gjør saken værre derimot er å få tid for meg selv, ligge på sofan under pledd å lese blad og gomle ostepopp. Bli kost litt med, massert og forstått... Hverfall ikke mast på om tid, penger og rydding!

Heller ikke noe sjakktrekk å spørre kjæresten din om det er noe galt...

det er det, det aller meste faktisk, men vi vet at det går over, så det er best å ikke ta det til overflaten ;)

PMS er somregel slutt den dagen jeg får mensen, eller hverfall innen de første dagene av mensen.

Så bra at du bryr deg!! lykke til!

Det er hyggelig at menn tar hensyn til det, men jeg synes vel også kvinner kan være obs på at de blir mer irritable og passer seg litt. Jeg har svært lite plager, merker kanskje at lunta blir ørlite grann kortere, men samboeren min kunne aldri gjettet på at det var den tiden i måneden. Har jeg en dårlig dag passer jeg på at det ikke går utover ham uansett.

Annonse

Vel,jeg blir en furie fra helvete.Og forventer at de rundt meg trør jævlig varsomt*s*

Sønnen på 8 år, er innvolvert i kvinners syklys, og får beskjed om at tiden da moren blir sur,grinete og gråter over tegnefilmer nærmer seg. Han driter i det....

Sambo prøver, men får latteranfall når jeg gråter over bagateller som skjer...

Og jeg får lov å fly i flint!

Men klart, jeg prøver å vokte meg, skal ikke la alt gå ut over familien, vi jenker oss begge, og jeg får sitte å sukke/gråte/rope i fred ei stund.

Et blad, litt sjokolade og evnen til å ta utbruddene med en klype salt uten å vise at man gjør nettopp det er ganske ok.

Som regel merker jeg fort dersom jeg har gått for langt. Har mannen latt være å gå til motangrep ser jeg det kjapt og er snar til å be om unnskyldning.

Det er litt verre dersom han lar seg provosere og vi begynner å krangle. Selvinnsikten forsvinner litt underveis. ;-)

En annen ting er å huske på at dette faktisk er sånn hun oppfatter ting nå. Dvs. følelsene hennes er virkelige for henne selv om de er ulogiske.

Jeg merker i allefall at min virkelighetsoppfatning blir litt "forskjøvet" sånn at jeg faktisk føler at ting er verre enn de er. Og den følelsen er reell.

En annen ting som virkelig irriterer er dersom man tilskriver absolutt alt som som ikke er kjærlige ord uttalt i et kvitrende tonefall PMS. Dvs. dersom jeg reagerer på noe og sier ifra, så kan det jo faktisk hende at jeg har rett. At jeg er irritert med god grunn.

;-)

Er jammen glad for at jeg ikke er fullt så hardt rammet som en del andre, da.

Men ikke pokker om mannen i huset våger å nekte meg sjokolade de dagene. *ler*

Et blad, litt sjokolade og evnen til å ta utbruddene med en klype salt uten å vise at man gjør nettopp det er ganske ok.

Som regel merker jeg fort dersom jeg har gått for langt. Har mannen latt være å gå til motangrep ser jeg det kjapt og er snar til å be om unnskyldning.

Det er litt verre dersom han lar seg provosere og vi begynner å krangle. Selvinnsikten forsvinner litt underveis. ;-)

En annen ting er å huske på at dette faktisk er sånn hun oppfatter ting nå. Dvs. følelsene hennes er virkelige for henne selv om de er ulogiske.

Jeg merker i allefall at min virkelighetsoppfatning blir litt "forskjøvet" sånn at jeg faktisk føler at ting er verre enn de er. Og den følelsen er reell.

En annen ting som virkelig irriterer er dersom man tilskriver absolutt alt som som ikke er kjærlige ord uttalt i et kvitrende tonefall PMS. Dvs. dersom jeg reagerer på noe og sier ifra, så kan det jo faktisk hende at jeg har rett. At jeg er irritert med god grunn.

;-)

Er jammen glad for at jeg ikke er fullt så hardt rammet som en del andre, da.

Men ikke pokker om mannen i huset våger å nekte meg sjokolade de dagene. *ler*

Takker for mange fine innspill. Jeg klager ikke, har det relativt bra hjemme. Men misforståelser og feiltolkninger hører til hverdagen.

Trøbblet begynner ikke for kommunikasjonen forsvinner, bare tyst, kun svarer på tiltale..... da lukter jeg lunta.... Mener selv jeg er snill oppmerksom med blomster og annet, jobber ofte ræva ta meg ennå jeg er dødssliten, bare for husfreden....

Er du seriøs her? har du noen gang vært sammen med ei utro dame? Isåfall, når den tid kommer - Velbekomme! Da er det ikke mye til overs for denne holdningen, tror jeg. Med mindre du er notorisk utro selv..

Jeg har aldri skrevet noe usant på dol. Faktisk er jeg alltid blodig alvorlig, så dersom jeg skriver at det er greit å være utro, så mener jeg selvsagt det.

Jeg er veldig kjent for å tale de utroes sak her på dol, bare sjekk tidligere innlegg på samlivsforumet!

Jeg har for øvrig vært sammen med en utro dame, dog var hun ikke dama mi mer 30 sekunder etter at jeg fant det ut.

Må vel si at denne pmsn vet jeg ikke om jeg noen gang har hatt. Jeg merker at jeg er mer søthungrig enn vanlig og det går ned en del sjokolade. Men vet ikke om jeg er så sur og gretten. Vet i alle fall ikke om det har noen sammenheng av pms da.

Har sett du har dine utbrudd du også Solsikke-)) Mot veimyndigheter, skole, barnehage og været:-)) ssikkert PMS...

den får skylda for det meste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...