sandrabullock Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Hei!Jeg er ei jente på 24 som for noen uker siden var gjennom en abort..,-det grunnet at jeg ble gravid med ladycomp...den vurderes som 0.7 prosent sikker, men er det tydeligvis ikke..,-ble gravid på en "grønn" dag..utrolig bittert..-,for jeg kan ikke bruke p-piller og har prøvd spiral 3 ganger.denne faller bare ut...kan i det hele tatt ikke bruke hormonelle prevensjonsmidler tror jeg..,-blir deprimert..,-og får synsforstyrrelser av det..,-..,-har noen et ikke hormonelt prevensjonsmiddel å anbefale?er i et fast forhold og kondom er ikke ønskelig!! 0 Siter
Gjest preventiva Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 Ingen prevensjon er helt sikker, du har sikkert hørt om de som blir gravide med kondomer, med spiral, med p-piller osv. Så jeg forstår du synes det var fortvilet å bli gravid, men det skjer i blant med alle prevensjonsmetoder! Av ikke-hormonelle metoder finnes kondom, kobberspiral, pessar (i kombinasjon med sæddrepende krem), computere (lady-comp og persona). Av hormon-baserte metoder finnes p-sprøyte, hormon-depot-stav som legges under huden, p-piller, minipiller og hormonspiral. Samt hoppe av i svingen, "sikre perioder" og sterilisering. Det er skrevet mye om de ulike metodene her, du kan bruke søkefunksjonen og lese, men det baste er vel å diskutere det med gynekologen din. 0 Siter
sandrabullock Skrevet 20. september 2002 Forfatter Skrevet 20. september 2002 Ingen prevensjon er helt sikker, du har sikkert hørt om de som blir gravide med kondomer, med spiral, med p-piller osv. Så jeg forstår du synes det var fortvilet å bli gravid, men det skjer i blant med alle prevensjonsmetoder! Av ikke-hormonelle metoder finnes kondom, kobberspiral, pessar (i kombinasjon med sæddrepende krem), computere (lady-comp og persona). Av hormon-baserte metoder finnes p-sprøyte, hormon-depot-stav som legges under huden, p-piller, minipiller og hormonspiral. Samt hoppe av i svingen, "sikre perioder" og sterilisering. Det er skrevet mye om de ulike metodene her, du kan bruke søkefunksjonen og lese, men det baste er vel å diskutere det med gynekologen din. takk!noen peiling på hvor sikker eks.pessar er?Ønsker ikke hormonell prevesnajon! 0 Siter
Gjest preventiva Skrevet 20. september 2002 Skrevet 20. september 2002 takk!noen peiling på hvor sikker eks.pessar er?Ønsker ikke hormonell prevesnajon! http://www.google.com/search?q=pessar+sikkerhet&hl=no&lr=lang_no 0 Siter
tiliti Skrevet 21. september 2002 Skrevet 21. september 2002 Har du prøvd forskjellige typer p-piller, ev. minipiller som inneholder helt andre hormoner? Jeg blir deprimert, samler opp kilovis med vann og fett på kort tid etc av trefase p-piller. Men yasmin som er monofase tåler jeg f.eks helt flott. Har også venninner som blir helt psykopatiske av p-piller men som tåler minipiller uten problemer. Ellers hadde jeg nok gått for pessar dersom jeg var deg. (har flere år bak meg med skrekken etter første prøving av p-piller der jeg tenkte gjennom alle alternativer og ikke turde prøve noe annet) 0 Siter
Gjest meg!! Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Har du prøvd forskjellige typer p-piller, ev. minipiller som inneholder helt andre hormoner? Jeg blir deprimert, samler opp kilovis med vann og fett på kort tid etc av trefase p-piller. Men yasmin som er monofase tåler jeg f.eks helt flott. Har også venninner som blir helt psykopatiske av p-piller men som tåler minipiller uten problemer. Ellers hadde jeg nok gått for pessar dersom jeg var deg. (har flere år bak meg med skrekken etter første prøving av p-piller der jeg tenkte gjennom alle alternativer og ikke turde prøve noe annet) jeg takker for svar!!Jeg er nok sv'rt sensitiv og tror ikke jeg t;r pr;ve flere hormonelle prevensjonsmidler..har sluttet paa p pillene naa, og skal til legen for aa hore om annen prevesnjon.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.