Gå til innhold

To blå -men ikke glad...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Så fikk jeg altså mistanken bekreftet; jeg er gravid. Med tre barn fra før, anstrengt økonomi og et bleiebarn på knappe året, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke ønsker dette barnet.

Jeg har tatt abort 1 gang før, og syntes det var helt forferdelig, jeg slet i lang tid etterpå. Men nå er jeg bare så bestemt, og føler ingen sorg ved avgjørelsen i det hele tatt; jeg orker bare ikke flere barn nå!

Og det er samboeren helt enig i. Jeg skal be ham vurdere å sterilisere seg, han er nesten 10 år eldre enn meg, og det er dessuten lettere å reversere et inngrep på en mann enn på en kvinne. Jeg vet nemlig ikke hva som skjer om 10 år, hvem vet om jeg vil ha flere barn da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73419-to-bl%C3%A5-men-ikke-glad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Håper du har tenkt godt gjennom avgjørelsen din, den er vanskelig og uansett utfall vil du få et helvete dersom du angrer.

Lykke til!

Jeg har tre barn, den yngste bare 14 mnd.

Vi har utrolig trang økonomi, og sliter med å betale de dagligdagse ting som husleie og telefon.

Hva har vi å tilby?

Når vi sliter økonomisk, går det utover barna. Det gjør vondt å se at jeg ikke strekker til, og at barna lider under vår dårlige økonomi.

Jeg har ikke krav på fødselspenger, engangsstønaden er kun på 34000 og skal holde i ett år....

Jeg ville blitt avhengig av sosialhjelp; i dag klarer vi oss iallefall uten.

Jeg har en sliten kropp, med vond muskulatur og isjas-smerter, jeg hadde store problemer med bekkenløsning i forrige svangerskap.

Jeg vet at jeg ikke orker et nytt svangerskap, en ny fødsel, en ny baby, akkurat nå.

Jeg vil at minstemann skal få 100% oppmerksomhet nå når han er så liten, jeg fikk mine to første med nøyaktig to års mellomrom, og jeg vet at den eldste har lidd under det, hun fikk ikke den oppmerksomhet og oppfølgning hun trengte.

Min samboer er heller ikke klar for flere barn, han har gitt klart uttrykk for det.

Jeg hadde ikke gjennomført dette svangerskapet om jeg hadde hatt god økonomi, heller. Til det er den fysiske belastningen med et nytt svangerskap og deretter fødsel, for stor.

Men det er trist -trist at jeg ble gravid, og trist at jeg må igjennom en abort. Men for meg er det ikke andre alternativer, og jeg føler meg sterk i troen på at dette er det eneste riktige.

nina291365380381

Jeg har tre barn, den yngste bare 14 mnd.

Vi har utrolig trang økonomi, og sliter med å betale de dagligdagse ting som husleie og telefon.

Hva har vi å tilby?

Når vi sliter økonomisk, går det utover barna. Det gjør vondt å se at jeg ikke strekker til, og at barna lider under vår dårlige økonomi.

Jeg har ikke krav på fødselspenger, engangsstønaden er kun på 34000 og skal holde i ett år....

Jeg ville blitt avhengig av sosialhjelp; i dag klarer vi oss iallefall uten.

Jeg har en sliten kropp, med vond muskulatur og isjas-smerter, jeg hadde store problemer med bekkenløsning i forrige svangerskap.

Jeg vet at jeg ikke orker et nytt svangerskap, en ny fødsel, en ny baby, akkurat nå.

Jeg vil at minstemann skal få 100% oppmerksomhet nå når han er så liten, jeg fikk mine to første med nøyaktig to års mellomrom, og jeg vet at den eldste har lidd under det, hun fikk ikke den oppmerksomhet og oppfølgning hun trengte.

Min samboer er heller ikke klar for flere barn, han har gitt klart uttrykk for det.

Jeg hadde ikke gjennomført dette svangerskapet om jeg hadde hatt god økonomi, heller. Til det er den fysiske belastningen med et nytt svangerskap og deretter fødsel, for stor.

Men det er trist -trist at jeg ble gravid, og trist at jeg må igjennom en abort. Men for meg er det ikke andre alternativer, og jeg føler meg sterk i troen på at dette er det eneste riktige.

Hei ikke glad !!

Jeg synes ikke du et øyeblikk skal lure på om du gjør noe "galt" eller om du er en dårlig person som ikke ønsker deg dette barnet. Jeg synes du viser mye mer ansvar ved å ikke sette flere barn til verden enn å beholde det på tross av at du ikke ønsker det.

Jeg har selv tatt en abort, jeg hadde bare et barn fra før, hun var bare 7 måneder da jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Jeg hadde både økonomi og mulighet til å få dette andre barnet, men jeg HADDE IKKE NOE LYST !! Ammet ennå, og hadde fødselen alt for friskt i minne ! Dessuten gledet jeg meg til å komme ut i jobb igjen - det er ikke alle som synes det er toppen av alt og gå hjemme med barn.

Nå er dette over to år siden, jenta mi er tre år og verdens beste !! Vi har det utrolig fint og jeg har aldri angret på aborten jeg tok. Det er ikke noe savn at jeg bare har et barn, kanskje vil jeg ha flere, kanskje ikke.

La ikke noen gi deg dårlig samvittighet eller få deg til å lure på det du velger å gjøre. Du gjør en kjempejobb med å være mamma for tre stykker, du burde ikke føle dårlig samvittighet fordi du synes at det er nok !!

Klem fra meg.

Gjest ikke undertegnet

Hei ikke glad !!

Jeg synes ikke du et øyeblikk skal lure på om du gjør noe "galt" eller om du er en dårlig person som ikke ønsker deg dette barnet. Jeg synes du viser mye mer ansvar ved å ikke sette flere barn til verden enn å beholde det på tross av at du ikke ønsker det.

Jeg har selv tatt en abort, jeg hadde bare et barn fra før, hun var bare 7 måneder da jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Jeg hadde både økonomi og mulighet til å få dette andre barnet, men jeg HADDE IKKE NOE LYST !! Ammet ennå, og hadde fødselen alt for friskt i minne ! Dessuten gledet jeg meg til å komme ut i jobb igjen - det er ikke alle som synes det er toppen av alt og gå hjemme med barn.

Nå er dette over to år siden, jenta mi er tre år og verdens beste !! Vi har det utrolig fint og jeg har aldri angret på aborten jeg tok. Det er ikke noe savn at jeg bare har et barn, kanskje vil jeg ha flere, kanskje ikke.

La ikke noen gi deg dårlig samvittighet eller få deg til å lure på det du velger å gjøre. Du gjør en kjempejobb med å være mamma for tre stykker, du burde ikke føle dårlig samvittighet fordi du synes at det er nok !!

Klem fra meg.

...den klemmen og de ordene trengte jeg veldig!

I dag bestilte jeg time, og selv om jeg ikke synes avgjørelsen i seg selv er vanskelig, er det vanskelig å gå igjennom dette... -Men det vet du jo.

Takk igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...