Gå til innhold

Kjedelig sexliv-hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenickidag

Jeg er en kvinne på 29, min samboer er 34. Vi har vært sammen i tre og et halvt år. Til å begynne med hadde min partner et problem med for tidlig sædavgang. Dette gikk over etter hvert og har vært greit det siste året. Nå har vi likevel et drepende kjedelig sexliv. Synes jeg. Min partner virker fornøyd. Men vi har ikke snakket om det, da jeg ikke vil såre ham ved å ta det opp.

Jeg føler at dette kun er mitt problem. Han virker fornøyd med at det skal foregå på samme måte hele tiden.- Han skal ligge på ryggen og stryke på meg, jeg skal runke ham. Dette er et standard "forspill". Av og til koser han med meg der nede, men som regel ikke.

Jeg gir ham ofte munnsex, det er lite å få av det fra ham. Virker som han ikke kommer på at det går an, for da er det alltid jeg som tar initiativet. Når han først har havnet med ansiktet "der nede" så gjør han en ensformig bevegelse i det uendelige.

Så skal vi ha selve samleiet. Det kan være en eller to stillinger, vi varierer litt. Ofte kommer han så raskt at jeg ikke rekker å være med. Han merker at det er like før for meg, men da kjører han på og "tar helt av" for sin egen del uten å vente.

Etterpå er det tre-fire sekunder med kos før han legger seg over på ryggen og sier "natta".

Sukk, Jeg er glad i samboeren min, jeg tenner på ham, men vi kommuniserer dårlig. Hva skal jeg gjøre, hva kan jeg si??? Jeg ønsker meg mer ut av seksuallivet enn dette. Det er det samme hele tiden. Det er så "halvhjertet" fra hans side at man helst skulle tro at han var lei av meg. men han sier ofte at han er glad i meg, så jeg håper dette ikke kommer av at han er gått lei. Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73431-kjedelig-sexliv-hva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bare må foreslå å forandre litt på rutinene.

Jeg vet selv at jeg fort kan falle inn i rutiner. Jeg er veldig glad i oralsex og har en tendens til å ønske det hver eneste bidige gang jeg og samboeren min har sex, uten å selv være så flink å yte tilbake. Da er samboeren min flink å gi beskjed om hvordan han vil ha det. Det er dette samboeren din trenger, å få beskjed. Det er eneste måten han kan bli flinkere på. Alle gutter fomler med oralsex før de har lært det, og det er bare du som kan lære han det. Det trenger ikke å virke sårende, kanskje det er dette han håper på, at du forteller hva du liker og ønsker.

Du sier at sexen er halvhjertet fra hans side. Er det mulig det er nettopp fordi han sanser det samme fra deg. Du virker misfornøyd, kanskje han har oppfattet det.

Ikke angrip ham med feil og mangler, men foreslå hvordan han og dere kan bli flinkere. Muligens har han et par forslag han og.

Hadde det ikke vært på grunn av alderen din så hadde eg trodd at ditt inlegg var noe eg selv hadde skrevet i søvne!!

Har det på akkurat samme måte, men eg er 18 og han 21.

Eg suger han mye oftere en han berører tungen sin der nede på meg. Noen ganger spør han om eg har lyst til å gjøre det og andre ganger tar eg initativet selv, fordi eg vet at han liker det.

Han blir stiv av ingenting, et helfig kyss og han er klar til å hoppe oppå meg, da er eg jo knusk tørr og han spør hvorfor eg ikke er våt??

Kommer han inn i meg da gjør det jo dødsvondt, faktisk sier han at han også får vondt da, men tar han den ut igjen og prøver å varme meg opp litt? neeeeeeida..

Andre ganger er eg veldig våt, det liker han visst, men den store orgasmnen kommer ikke, noen ganger føler eg meg SÅ nær, men da slutter han alltid med hva det er han holder på med, kansje min feil og at eg burde bedt han fortsette.

Ellers etter sex så ligger vi som regel å holder rundt hværandre og parter til vi sovner eller tar en runde til, det er helt fint for meg, men eg skulle ønske at han gjor mer for meg ja, kansje gutter bare ikke er like opplyst som oss jenter?

Dere må bare prate om det, det er det eneste som hjelper. Han er ikke tankeleser og hvis du ikke forteller han hvordan du føler det og hva som tenner deg vil det nok ikke bli noen forandring. Men det må gjøres på en måte så han ikke blir sur.

Du kan be han om å gjøre forskjellige ting eller vise han hva du vil mens dere holder på. Eller prate om det kanskje etter noen glass vin og når dere ikke har sex. Si at neste gang har du lyst til å prøve noe nytt f. eks.

Her er noen fine linker dere kunne ha lest i lag: http://www.erotikknett.no/pages/sexleker.shtml

Se på Tips & Triks og Steg for steg.

Hadde det ikke vært på grunn av alderen din så hadde eg trodd at ditt inlegg var noe eg selv hadde skrevet i søvne!!

Har det på akkurat samme måte, men eg er 18 og han 21.

Eg suger han mye oftere en han berører tungen sin der nede på meg. Noen ganger spør han om eg har lyst til å gjøre det og andre ganger tar eg initativet selv, fordi eg vet at han liker det.

Han blir stiv av ingenting, et helfig kyss og han er klar til å hoppe oppå meg, da er eg jo knusk tørr og han spør hvorfor eg ikke er våt??

Kommer han inn i meg da gjør det jo dødsvondt, faktisk sier han at han også får vondt da, men tar han den ut igjen og prøver å varme meg opp litt? neeeeeeida..

Andre ganger er eg veldig våt, det liker han visst, men den store orgasmnen kommer ikke, noen ganger føler eg meg SÅ nær, men da slutter han alltid med hva det er han holder på med, kansje min feil og at eg burde bedt han fortsette.

Ellers etter sex så ligger vi som regel å holder rundt hværandre og parter til vi sovner eller tar en runde til, det er helt fint for meg, men eg skulle ønske at han gjor mer for meg ja, kansje gutter bare ikke er like opplyst som oss jenter?

"kansje gutter bare ikke er like opplyst som oss jenter?"

Alle gutter er ikke like opplyste, nei. Og ikke alle jenter heller :-)

".............."

1. Ikke forvent for mye, og ikke heng deg opp i prestasjoner.

- Sex kan ikke være perfekt hele tiden. Fordi folk er så påvirket av media tror mange at alle vellykkede par har sex fem ganger i uka - minst. Dessuten er det mange misforståelser ute å går om at man må ha sex i tjue minutter og - bang - ferdig. Ikke heng deg opp i dette.

- Husk at seksuell kontakt nødvendigvis ikke er et «rituale» med penetrasjon og orgasme. Mange er for slitne til samleie, men man bør likevel gi seg tid til å gi hverandre erotiske signaler. Da beholder man i alle fall den seksuelle spenningen i forholdet.

2. Ikke press eller stress.

- Press aldri på for å ha sex. Skal sex bli bra må man høre på hjertet og la spontaniteten komme innenfra. Ikke la en fornuftig hjerne fortelle deg at nå er det på tide med sex.

3. Stopp med å furte

- Særlig må menn slutte med å furte dersom de ikke får sex hos partneren sin. Furting løser ingen problemer, tvert i mot, det kan bli verre, man må respektere at partneren for eksempel er for sliten.

4. Prat om problemene

- Er seksuallivet for kjedelig eller man har andre problemer, så prat om det. Ikke vær redd for å si hvordan du vil ha det, hvordan du liker det og spør hvordan partneren vil ha det.

5. Spar energien til sex

- Spar på energien når du er på jobb. Du trenger energien til du kommer hjem å vil gjøre glade ting, som for eksempel å ha sex.

6. Gjør noe morsomt

- Planlegg å gjøre noe morsomt, minst hver tredje måned. Det kan være en storbyweekend, en en vin eller noe helt annet. Det er viktig å ha noen å glede seg til sammen. Glade mennesker, har godt sex.

7. Lek sammen

- Lek sammen! Det kan være seksuelle leker eller bare tulle med hverandre. Noe morsomt og lekent gir overskudd som igjen stimulerer til god sex.

8. Ikke drikk for mye

- Ikke drikk for mye når du er sliten. Drikker du for mye vil slitenheten overvelde deg - og da blir det ikke noe sex.

9. Vær var for sex

- Vær var og ta vare på den seksuelle interessen rundt partneren. Tenk over alle de sensuelle trekkene som du kan se, høre, kjenne og lukte hos parteren din. Da holder du sansene våkne og det er en forutsetning for god seksualitet.

10. Vær ærlig

- Vær ærlig underveis og fortell partneren hva du liker og har behov for. Men pass på at egne behov ikke blir et angrep på partneren. Diskuter dere frem til noe dere begge like og har lyst til.

11. Ha «hudsex»

- Hvis situasjonen er låst kan man en periode avstå fra de tradisjonelle samleiene. Men søk etter det sensuelle ved f. eks å bruke massasjeoljer eller oralsex. Folk tenker for ofte på at «no ska det pulast». Ha hudsex i stedet! Det vil si sensuell og erotisk berøring av partneren.

12. Kjærlige ord og en vennlig tone.

- Et godt sexliv er avhengig av et godt hverdagsliv. Den gode sengeopplevelsen starter med et kjærlig ord og et kyss om morgenen, en vennlig tone om dagen og taktfulle og kjærlige tilnærmelser når stunden er inne.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...