Gå til innhold

bytting av p-pille; haster

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på p-pillen follimin nå i ett år og ønsker nå enten å kutte ut p-pillen helt, eller eventuelt bytte p-pille.

Spørsmålet mitt da er hvordan jeg skal gjøre dette på riktig måte. Er for tiden inne i en pillefri periode (eller "menstruasjonsuken" eller hva nå en enn kaller det), hvis jeg vil bytte p-pille - kan jeg da bare begynne direkte på denne når uken er over?

Kan jeg da også slutte hvis jeg ønsker det?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73597-bytting-av-p-pille-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rett over på nytt brett

Min lege anbefalte at jeg gikk rett over på ny pilletype etter den pillefrie uken. De fleste (alvorlige) bivirkninger med pillen skjer ved førstegangs bruk eller etter en pause, så skal man fortsette med p-piller uansett, er det sunnest å ta disse uten pauser på noen uker og måneder innimellom.

Man kan slutte på p-piller når man vil, midt i brettet eller når man er ferdig med det brett, det siste kan være greisest hvis du vil ha litt mer oversikt over når du får neste bløsning, men det spiller liten rolle.

Dr. Moen har svart på dette før, bruk søkefunksjonen oppe til høyre!

Det varierer alt etter hvilken pille du skal bytte TIL.

Den nye Loette:

Skifte fra et annet kombinasjonspreparat: Medisineringen bør starte dagen etter den siste aktive tabletten til det tidligere kombinasjonspreparatet, og senest første dag etter den vanlige tablettfrie perioden eller perioden med inaktive tabletter til foregående kombinasjonspreparat.

Yasmin:

Dagen etter den tablettfrie perioden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...