Gå til innhold

Abort på privat sykehus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Argumentet til Volvat bygger på kjendiser som ønsker abort i diskrete omgivelser.

Det er vel noe de fleste kunne tenke seg når det først har skjedd at de har bestemt seg for abort?

Det er ingen verdig behandling man møter som abortpasient på offentlig sykehus i dag.

De ansatte oppfører seg som om de stod ved et samlebånd, og den eneste verdigheten du kunne hatt ved å ligge på enerom, blir tatt fra deg der du plasseres i en lang sal med over 20 senger, der det gjerne ligger unge jenter og gråter etter den gjennomførte aborten.

I samme sal kan det hende de har plassert dem som har spontanabortert og vært inne til utskrapning også. Paradoksenes sal, skulle de kalt den.

Hadde det blitt vist litt diskresjon og menneskelig medfølelse, ville det muligens også vært lettere å komme igjennom sorgen etterpå.

Jeg har selv opplevd å bli behandlet på en nedverdigende måte før, under og etter abort på Ullevål sykehus. Og jeg ville ikke latt min værste fiende gått igjennom det samme.

En abort er ikke et enkelt valg, men når valget først er tatt, burde det bli respektert, og man burde bli ivaretatt på en medmenneskelig, vennlig måte på sykehuset!

En abort er også et personlig valg, og ofte vondt å snakke om. Man ønsker ikke at omverdenen skal vite noe. Det er da heller ikke for mye forlangt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...