Gå til innhold

Han vil ikke sterilisere seg...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Dette er min 2. uønskede graviditet, jeg har tre barn, og har valgt abort.

Jeg blir gravid uansett; p-piller en gang, minipillen en annen, og Persona en tredje. Denne gangen var det i en "garantert sikker periode" rett etter mensen....

Men det er altså jeg som skal ha ansvaret hele tiden. Jeg skal stå for prevensjon, jeg skal føde, jeg skal ta abort.

Han vil absolutt overhodet ikke ha flere barn, men sterilisere seg? Ikke tale om!

Er det jeg som må gjøre det også, da? Jeg som er 10 år yngre enn ham, og ikke vet om jeg er ferdig med småbarn og fødsler ennå?

Men han er steil og sikker i sin sak, ikke flere barn. Om han skulle ombestemme seg, da, etter en evt. sterilisering, la oss si om 8 år, så er det jo fremdeles mulig å bli gravide sammen hvis det er han som har latt seg sterilisere og ikke meg!

Men det skjønner han ikke.

Jeg tåler p-pillen dårlig, minipillen er ikke trygg nok (et resultat av den er en datter på 7 år) og spiralen gir meg smerter og andre bivirkninger.

Jeg synes han er egoistisk som ikke vil vurdere sterilisering.

En annen sak er at sterilisering av en mann koster 5 ganger mindre enn sterilisering av en kvinne, og fra nyttår er det innført regler om at vi selv må betale disse inngrepene....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73662-han-vil-ikke-sterilisere-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir også gravid til tross for spiral B.la. Nå har jeg to unger og det er nok,siden jeg egetnlig ikke ville ha noen:-)

Men jeg vil ikke presse sambo til å sterilisere seg. Da gjør jeg det heller selv.

Drit i pengene da, herregud. Å ta den ene aborten etter den andre kan da ikke være bra?

Hverken psykisk eller fysisk?

Du får finne ut av hva du vil.

Og evt. be legen din hjelpe deg med en bedre form for prevansjon. Bruk kondom også da. Sikker periode?, unnskyld, med det er da ikke i nærheten av å bruke prevansjon.

Synes du er uansvarlig, siden du vet du er så fruktbar.

Lykke til da. Håper du slipper å ta flere aborter.Ta ansvar for ditt liv.

Gjest Utført med tilfredshet

Dårlig gjort av mannen din, hvis dere mener dere har nok barn og en må sterilisere seg så er det mannen, enkelt, greit, raskt og lite smertefullt. Det ansvaret bør han ta, dere vil også oppleve et mye rikere sexliv etterpå. Slippe tanken på piller og annet, bare sette igang spontant, herlig.

Har til dags dato ikke merket noen komplikasjoner av strengkutt, tvert imot, han blir i mer vigør enn noen gang. (20 år siden kutt) Kjenner kun en kammerat som ble skilt etter kutt og angret da han ville starte på nytt. Men det er unntak.

Gjest ikke undertegnet

Jeg blir også gravid til tross for spiral B.la. Nå har jeg to unger og det er nok,siden jeg egetnlig ikke ville ha noen:-)

Men jeg vil ikke presse sambo til å sterilisere seg. Da gjør jeg det heller selv.

Drit i pengene da, herregud. Å ta den ene aborten etter den andre kan da ikke være bra?

Hverken psykisk eller fysisk?

Du får finne ut av hva du vil.

Og evt. be legen din hjelpe deg med en bedre form for prevansjon. Bruk kondom også da. Sikker periode?, unnskyld, med det er da ikke i nærheten av å bruke prevansjon.

Synes du er uansvarlig, siden du vet du er så fruktbar.

Lykke til da. Håper du slipper å ta flere aborter.Ta ansvar for ditt liv.

"Synes du er uansvarlig"....

Ærlig talt; du kjenner meg ikke!

Vi er overhodet ikke uansvarlige, noen av oss!

Fordi vi fikk et barn i fjor, og vi ikke har skaffet prevensjon etter ammeperioden ennå, så brukte vi kondom. I tiden rett etter menstruasjon, skal man liksom være trygg. Jeg står også på venteliste for å være med i et nytt prosjekt om ny prevensjonstype uten bivirkninger, fordi jeg får så alvorlige bivirkninger av p-piller kan jeg hverken bruke p-sprøyte eller hormonspiral.

Jeg får bla. høye leververdier av p-piller, og minipillen fungerer jo ikke.

Vi har til og med opplevd lekkasje på kondom, vi! Den gangen fungerte ikke angrepillen.... Resultatet er i dag ett år. Høyt elsket, men ikke planlagt...

Sist jeg tok abort, var min første gang, og det var IKKE lett!

Jeg har hatt et rent helvete i ettertid, og forholdet vårt røk nesten pga. mine etterreaksjoner og bebreidelser! Den gangen var det han som forlangte abort!

Så fikk vi altså et barn til, to år etter.

Og nå er vi gravide på nytt, helt utilsiktet! "Drit i penga, herregud"...

Gid det hadde vært så vel, du! Spanderer du? Les innlegget "To blå, men ikke glad" Det er også meg. Vi HAR IKKE 6000 kroner å bruke på en slik operasjon! Vi har knapt til husleia!

Vi forsørger tre barn i alderen 1-9 år, og sliter økonomisk. Å ta abort nå er IKKE uansvarlig, det motsatte ville vært det!

Vit hva du snakker om før du rakker ned på andre, ikke alle er like skinnhellige som du.

Svaret ditt var svært lite gjennomtenkt og overhodet ikke reflektert.

Håper du møter deg sjøl i døra en dag, du er faen ikke snau!

Fordi vi fikk et barn i fjor, og vi ikke har skaffet prevensjon etter ammeperioden ennå, så brukte vi kondom. I tiden rett etter menstruasjon, skal man liksom være trygg. Jeg står også på venteliste for å være med i et nytt prosjekt om ny prevensjonstype uten bivirkninger, fordi jeg får så alvorlige bivirkninger av p-piller kan jeg hverken bruke p-sprøyte eller hormonspiral.

Vi har til og med opplevd lekkasje på kondom, vi! Den gangen fungerte ikke angrepillen.... Resultatet er i dag ett år. Høyt elsket, men ikke planlagt...

Jeg har hatt et rent helvete i ettertid, og forholdet vårt røk nesten pga. mine etterreaksjoner og bebreidelser! Den gangen var det han som forlangte abort!

Gid det hadde vært så vel, du! Spanderer du? Les innlegget "To blå, men ikke glad" Det er også meg. Vi HAR IKKE 6000 kroner å bruke på en slik operasjon! Vi har knapt til husleia!

Vi forsørger tre barn i alderen 1-9 år, og sliter økonomisk. Å ta abort nå er IKKE uansvarlig, det motsatte ville vært det!

Vit hva du snakker om før du rakker ned på andre, ikke alle er like skinnhellige som du.

Jøss!

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Hei !

Synes det er en helt tragisk holdning av samboeren din !

Hva er det han synes er problemet ??

Jeg har selv ei jente på fire år, og samboeren min har en gutt på åtte.

Vi er begge bare 29 år, men han står på venteliste for å bli sterilisert.

Hvorfor ? Jo, bare fordi vi synes det er nok med to barn og dette er en enkel måte å gjøre det på ! Det kan jo til og med reverseres hvis det skulle bli aktuelt.

Jeg bruker nå Trionetta, har gjort det i mange år og har ingen problemer med den.

Men hvorfor skal jeg drive på å pakke i meg tabletter når det er unødvendig ?? Samboeren min foreslo det selv, og jeg synes det er en strålende ide.

At ikke samboeren din vil gjøre det, synes jeg er helt uansvarlig og egoistisk.

Leste forøvrig de andre svarene du har fått, og uten å nevne noen navn, vil jeg si at du ikke bør bry deg om arrogante mennesker som ikke har den minste evne til innlevelse !

Klemmer og lykke til !!!

Gjest sterilisert kvinne

Bortsett fra at selve inngrepet er enklere og billigere for menn enn kvinner skjønner jeg godt at menn vegrer seg for å sterilisere seg. De kan jo fra naturens side befrukte kvinner til de er 100, vi har bare våre tilmålte år til vi er rundt 45. En har aldri garanti for hva morgendagen vil bringe. Siden det ofte bare er snakk om år før kvinnen fra naturens side ikke kan få flere barn synes jeg det er mest naturlig at kvinnen steriliserer seg. Det er også vi som bærer fram barna, for oss er standpunktet om vi skal ha flere barn eller ikke mer fast enn hos en mann.

Hva hvis han når han er 40 treffer en kvinne på 25 som vil ha barn?

Det er jamen ikke sikkert å satse på at operasjonen kan reverseres, det er ingen garanti for det.

Jo, når du absolutt ikke vil ha barn, men likevel ikke bruker prevensjon, da _er_ du uansvarlig.

Ikke dermed sagt at ikke flere har gjort det før deg!:-)

Gjest ikke undertegnet

Bortsett fra at selve inngrepet er enklere og billigere for menn enn kvinner skjønner jeg godt at menn vegrer seg for å sterilisere seg. De kan jo fra naturens side befrukte kvinner til de er 100, vi har bare våre tilmålte år til vi er rundt 45. En har aldri garanti for hva morgendagen vil bringe. Siden det ofte bare er snakk om år før kvinnen fra naturens side ikke kan få flere barn synes jeg det er mest naturlig at kvinnen steriliserer seg. Det er også vi som bærer fram barna, for oss er standpunktet om vi skal ha flere barn eller ikke mer fast enn hos en mann.

Hva hvis han når han er 40 treffer en kvinne på 25 som vil ha barn?

Det er jamen ikke sikkert å satse på at operasjonen kan reverseres, det er ingen garanti for det.

Han er 40 om 3 år, og jeg er ennå "bare" 29 år, så jeg tror du tar feil i dine antagelser her...

Det er jeg som er usikker på om jeg vil ha flere barn en gang i fremtiden, akkurat nå er vi begge enige om at det overhodet ikke passer seg slik, og ingen av oss klarer heller å forestille seg flere barn i fremtiden, men JEG er usikker på om jeg ønsker et barn til om 5 eller 10 år!

Han har også et barn fra før, så egentlig er vi barnerike, vi!

Han er MEGET bestemt på at det IKKE skal bli flere barn, og da mener jeg at han får gjøre sitt til at det ikke skal skje! Istedenfor at JEG skal utsette meg for vonde aborter, både psykisk og fysisk, fordi det jo er JEG som må "betale" hvis prevensjonen svikter....

Gjest vanskelig nok!

Jo, når du absolutt ikke vil ha barn, men likevel ikke bruker prevensjon, da _er_ du uansvarlig.

Ikke dermed sagt at ikke flere har gjort det før deg!:-)

Når du har hatt 28 dagers syklus siden siste fødsel, og aldri har hatt kortere sykluser, så skal det gå an å leve "prevensjonsfritt" etter denne metoden.

Men som med alle andre metoder, kan også denne svikte, har jeg bittert fått erfare...

Det jeg IKKE skjønner, er hvorfor jeg skal pepres med slike beskyldninger i denne vanskelige tiden!

Er det virkelig så _deilig_ å sparke en som allerede ligger nede, at dere ikke klarer å la være å taste slike kommentarer?

Jeg har det

"I tiden rett etter menstruasjon, skal man liksom være trygg"

Absolutt ikke! Det er vel bortimot den beste tiden å gjøre det på for å bli gravid det... Sædceller kan i veldig gunstige tilfeller overleve opptil en uke inne i kvinnen og dersom du har 7 dagers mens og 28 dagers syklus er dagene etter mens bankers for å bli gravid! De siste dagene _før_ mens er den sikreste perioden. Problemet med det er jo det at man aldri kan vite 100% sikkert at mensen - og dermed eggløsning - er i rute.

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Absolutt ikke! Det er vel bortimot den beste tiden å gjøre det på for å bli gravid det... Sædceller kan i veldig gunstige tilfeller overleve opptil en uke inne i kvinnen og dersom du har 7 dagers mens og 28 dagers syklus er dagene etter mens bankers for å bli gravid! De siste dagene _før_ mens er den sikreste perioden. Problemet med det er jo det at man aldri kan vite 100% sikkert at mensen - og dermed eggløsning - er i rute.

Jeg har 4 dagers mens -altså skal eggløsning skje ca. 10 dager ETTER avsluttet mens.

Slik har det vært i flere år, og slik har det alltid fungert hos meg.

Men denne gangen skjedde det altså flere dager før.

Sædceller overlever, etter det jeg kjenner til, inntil 72 timer under svært gunstige forhold.

Nå har vi imidlertid ikke sex hver eneste dag, flere ganger om dagen, så vi VET nøyaktig når dette skjedde, nemlig MANGE dager før ventet eggløsning! Og vi synes det er tragisk og ufattelig.

Når DET er sagt; kan du forklare meg hvilken rett du har til å dømme meg/oss?

Er det JEG som er uansvarlig? Og hva med den mannlige delen, da? Er han liksom ikke skyld i noe, han da? Synes du virkelig ikke han også burde ta litt ansvar?

Eller mener du virkelig at det er KVINNEN som ALLTID må ta det ubehagelige; prevensjon med alle bivirkninger, svangerskap, fødsel, abort og sterilisering? Mens mannen bare kan vifte med snabelen og aldri gå igjennom noe ubehagelig pga. det HAN foretar seg??

Ikke bry deg med å svare, det kommer sikkert bare mer spydigheter som jeg ikke er interessert i å høre, du har iallefall ikke mye fornuftig å komme med.

Hva er vitsen med slike bebreidelser og kommentarer du kommer med; skal det liksom gjøre tingene bedre for meg?

Vel; takk for at du fikk meg til å gråte.

Gjest ikke undertegnet

Blandet deg sammen med Lillelurven -som var riktig slem mot meg....

Jeg ser jo nå at du bare var saklig....

Jeg er enig med deg. Han burde sterilisere seg. Hvorfor skal alt som har med barn og prevansjon bare være ditt ansvar? Og jeg synes ikke han tar mye hensyn til ditt ve og vel, når han ikke vil vurdere det engang.

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg sterilisert meg. Trøstet meg med at jeg får vel barnebarn engang.

Jeg får ønske deg lykke til med å prøve å få han på bedre tanker. Håper for begges del at du lykkes.

Blandet deg sammen med Lillelurven -som var riktig slem mot meg....

Jeg ser jo nå at du bare var saklig....

Helt i orden kan du skjønne, vi kan jo alle bomme på et nick og Lillemus og Lillelurven er rimelig likt. :o)

Dessuten står jeg selv på venteliste for sterilisering jeg... Men 6000,- kan vi få problemer med å hoste opp vi også gitt! Alikevel velger jeg altså å sterilisere meg ettersom det er _jeg_ som ikke bør bære frem flere barn, men det er jo vår situasjon. Lykke til da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...