tillajo Skrevet 22. oktober 2000 Del Skrevet 22. oktober 2000 De siste 2 ukene har jeg vært på 4 UL i uke 8+4 til 9+6. Første gang fant de ikke noe foster i det hele tatt, men etter hvert har det vokst frem noe som kan se ut som et embryo i en fosterpose. Utviklingen er bare 1 1/2 - 2 uker for sen. Det samme gjelder HCG-nivået mitt. Det stiger, men er mye lavere enn det skal være på denne tiden. Sist UL var evt. embryo på 9 mm., men de kunne ikke finne noe hjerteaktivitet. Så vidt jeg kan skjønne, er ikke utviklingen helt gal - bortsett fra at den kommer ca. 2 uker for sent (både foster og HCG-nivå). Hjerteslagene skal være mulig å se når embryo er 9 mm, men kan være vanskelig hvis embryoet ligger krøkkete til. Jeg har hørt noen snakke om at egg kan gå i dvale en periode før de fortsetter å utvikle seg videre. Har dere hørt om noe slikt ? Er det i tilfelle vanlig ? Dette er etter et ICSI-forsøk, slik at det ikke kan være snakk om sen eggløsning eller noe slikt. Håper dere kan svare på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7374-egg-som-g%C3%A5r-i-dvale/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 22. oktober 2000 Del Skrevet 22. oktober 2000 jeg synes du bør gå inn på forum for gynekologi for å få skikkelig svar på det du lurer på. Jeg har ikke for hånden noen kurve som sier hva Hcg-nivået er på hvert enkelt stadium. Jeg går utifra at du ville fått vite det hvis legene mente at det ikke var forutsetninger for liv. Du har rett i at man i dag snakker om at et embryo kan ligge i dvale, men så vidt jeg har forstått gjelder dette på et veldig tidlig stadium, før morkaken blir dannet i uke 4-6. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7374-egg-som-g%C3%A5r-i-dvale/#findComment-36105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.