wenge Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg er en kvinne på 28 år med en sønn på 8 år.Jeg våknet idag med en lett murring rett nedanfor navlen og med ett "trykk" ved endetarmen.Etter ca 10 min var smertene helt grusomme! Klarde ikke sitte eller ligge i ro -lå bare å hylte.. Smertene stråler litt bak i ryggen. Ble veldig klam og kvalm og fikk en ekkel blodsmak i munnen. Etter en times tid ga smertene seg litt etter litt. Har vært bort i dette to ganger tidligere,den første gangen for 5 år siden og andre gangen for 3 år siden og så idag. -Men det er først idag jeg kjente blodsmaken i munnen. Første gangen trodde jeg det hadde med treg mage å gjøre(har aldri vært plaget med det da men pga trykket ved endetarmen trodde jeg det)men vet at jeg har hatt normal avføring ved dei to siste gangene. Vet det ikke er nyrestein da jeg har hatt et par anfall med det. Og jeg er ikke gravid og det er ikke luftsmerter. Nevner og at jeg har enorme menssmerter men dette kan ikke samenlignes med det og det kommer helt uavhengig av mensen. Har du en viss formening om hva dette kan være?? Har aldri reagert allergisk på mat eller noe sånt annet enn at jeg må være forsiktig med melk på morningen.Det har jeg heller ikke drukket i forbindelse med dette. Håper du har et svar til meg snarest. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73836-sterke-magesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Som du vet kan vi ikke stille diagnose på Doktoronline, men jeg kan gi en oversikt over tilstander som kan gi slike smerter. Nyrestein er en nærliggende de diagnose. Det typiske er da sterke smerter så man ikke kan holde seg i ro, og smertene gir seg vanligvis etter en stund. Ved de fleste andre smertetilstander vil pasienten helst ligge helt i ro. Cyster på eggstokken er som regel uten smerter, men de kan tvinne seg rundt og gi smerte. Ved eggløsning kan det oppstå sterke, forbigående smerter. Etter eggløsning kan det komme en blødning i eggstokken som også kan gi smerter. Du forteller at du har sterke menstrausjonssmerter. Det er uvanlig hos en kvinne som har født. Det kan føre tanken på endometriose, se i helseleksikon. Det var i all fall ’de gynekologiske’ tilstander som kan ligge bak symptomet. I og med at det er så sjelden du har hatt symptomene og det fort går over, lyder det ikke som noe alvorlig, men likevel bør du snakke med dine lege om symptomene. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73836-sterke-magesmerter/#findComment-366514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.