Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et ganske banalt spørsmål som jeg enda ikke har greid å få svar på. Samboeren min og jeg prøver å få barn, men har enda ikke lyktes. Menstruasjonen min har vært noe uregelmessig. Det jeg da lurer på er følgende: Er det menstruasjonen som kommer 14 etter eggløsning, eller er det eggløsning som kommer ca 14 dager etter menstruasjon dersom man har normal syklus? Spurt på en annen måte: Dersom jeg har eggløsning vil menstruasjonen alltid være fjorten dager etter dette, eller vil eggløsningen "alltid" være fjorten dager etter 1 menstruasjonsdag. Jeg forutsetter her normal syklus. Håper noen forstår hva jeg mener, føler meg nemlig litt forrvirret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73952-menstuasjon-og-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menstruasjonen er kroppens måte å kvitte seg med det ubefruktede egget på, så eggløsningen kommer først, og så kommer mensen ca 14 dager etter dette.

Det gjør det hele litt vanskeligere, for hvis eggløsningen ikke kommer den dagen man tror, så vet man ofte ikke dette før mensen kommer noen uker senere (for tidlig eller for sent). Forrige mens har ingenting med den kommende eggløsning å gjøre.

For å finne ut nøyaktig når du har eggløsning, kan du telle dager tilbake fra mensen, sjekke endringer i temperaturen din, sjekke endringer i slimet i skjeden, og bruke eggløsningstester som kjøpes på apoteket.

Det anbefales at mannen ikke har utløsning i en knapp uke før dere prøver, og så prøver dere annenhver dag i dagene før eggløsning og på selve eggløsningsdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...