Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg har PCO og skal nå begynne på Pergotime da vi synes det er på tide med barn... Dette er i og for seg greit, men det er vel en STOR fordel med samleie når man vil bli gravid...! Jeg har veldig liten sexlyst! Før hadde jeg helt normal sexlyst, men merket at den ble gradvis mindre ettersom symptomene på PCO kom. Dette er nå 5-6 år siden. Jeg gikk til legen da og har vært hos flere siden, men det er ingen som bryr seg om dette med lysten min... alle er bare opphengt i mensen og alt annet styr! Det har blitt litt bedre etter at jeg sluttet med p-piller, men det er laaangt fra som det burde! jeg trodde først dette var bare meg siden ingen leger bryr seg om det, men så fortalte venninnen min som også har pco at hun har det på samme måte... enda verre enn meg faktisk! Så jeg lurer jo på om dette er vanlig hos kvinner med PCO? Hvorfor blåser bare legene det bort? Er det ikke noe å gjøre med det? Det er faktisk det som er mitt største problem, og det har holdt på å koste meg forholdet til mannen i mitt liv! (helt til jeg oppdaget at det var et større problem for meg enn for han!) Det jeg ønsker meg mest av alt er et normalt sexliv, så bryr jeg meg ikke om overvekt, humørsvinginger (dette sier heller legen ingenting om forresten), hårvekst og kviser! Når jeg skal bruke Pergotime må vi ha samleie hver dag i over en uke... det kommer jo til å bli svært vanskelig for meg! Selv om mannen min er veldig forståelsesfull og flink med meg på alle måter så er det ikke noe særlig hyggelig å ha sex når man ikke kjenner noen glede ved det selv! Jeg vil ha det sånn som før! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73968-pco-og-lyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Leger er alt for flinke til å blåse i kvinnens sex-problemer. Det har begynt å komme seg etterhvert, det forskes litt på det, men det går saaakte. Har du vurdert å prøve og vekke interessen på andre måter? Erotiske filmer, historier, blader .. Ev. gå til innkjøpt av klitoris-vibrator og glidekrem :-) Det er uansett ikke rart du mister lysten av alt stresset. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73968-pco-og-lyst/#findComment-367327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Leger er alt for flinke til å blåse i kvinnens sex-problemer. Det har begynt å komme seg etterhvert, det forskes litt på det, men det går saaakte. Har du vurdert å prøve og vekke interessen på andre måter? Erotiske filmer, historier, blader .. Ev. gå til innkjøpt av klitoris-vibrator og glidekrem :-) Det er uansett ikke rart du mister lysten av alt stresset. Lykke til! Er jo ikke egentlig det at jeg ikke har lyst, for DET har jeg! Men jeg VIRKER ikke hvis du skjønner... Akkurat som en mann som har lyst men ikke får stå... Jeg har prøvd det meste,både mannen min og jeg har vært utrolig kreative (ellers hadde vi sikkert aldri hatt sex) men jeg kjenner at evnen er borte... Så det er på en måte ikke lysten, for den er jo der i aller høyeste grad... men evnen det kommer an på! HUN VIRKER IKKE! (og når hun endelig virker så virker hun dårlig!) For å sammenligne så føles en orgasme nå like godt som det var å være skikkelig opphisset var for 6-7 år siden! Jeg kommer ikke opp på samme nytelsesnivået som før når det endelig går en sjelden gang! Jeg kunne sikkert greid å lese avisen mens det går for meg nå... helt uten problemer! Da er det ikke mye å skryte av med tanke på hvordan det var før! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73968-pco-og-lyst/#findComment-368103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Er jo ikke egentlig det at jeg ikke har lyst, for DET har jeg! Men jeg VIRKER ikke hvis du skjønner... Akkurat som en mann som har lyst men ikke får stå... Jeg har prøvd det meste,både mannen min og jeg har vært utrolig kreative (ellers hadde vi sikkert aldri hatt sex) men jeg kjenner at evnen er borte... Så det er på en måte ikke lysten, for den er jo der i aller høyeste grad... men evnen det kommer an på! HUN VIRKER IKKE! (og når hun endelig virker så virker hun dårlig!) For å sammenligne så føles en orgasme nå like godt som det var å være skikkelig opphisset var for 6-7 år siden! Jeg kommer ikke opp på samme nytelsesnivået som før når det endelig går en sjelden gang! Jeg kunne sikkert greid å lese avisen mens det går for meg nå... helt uten problemer! Da er det ikke mye å skryte av med tanke på hvordan det var før! Jeg kjenner problemet. Jeg mener jeg har potensproblemer (har ikke PCO). Søk på nettet på "female sexual dysfunction" så kanskje du blir litt klokere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73968-pco-og-lyst/#findComment-368251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embla Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg tar det siste først: Dere må ikke ha sex _hver_ dag i forbindelse med Pergotimekuren. Annenhver dag er nok, faktisk er det dette man anbefaler. Sædcellene lever i 2-3 døgn de, så det er ingen grunn til å overdrive. Så var det den lysten da. Det er ikke noe som kveler lyst så ettertrykkelig som babylaging. Jeg vet det for jeg har vært der. De "magiske" dagene hadde vi liten lyst begge to. Når man _må_ noe er det jo aldri morsomt. Det vi var flinke til, var å tenke "babylaging" kun den uka det faktisk var mulig å få til noe sånt. De 3 ukene ellers i måneden blir det jo ikke noe resultat av uansett, så da kan man heller bruke tiden på å være kjærester. Lysten gikk opp med en gang "eggløsningsuka" var over hos meg i alle fall. Vi klarte det til slutt. Fikk en herlig datter for 2 år siden. Har PCO som du. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73968-pco-og-lyst/#findComment-372661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjen Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Er jo ikke egentlig det at jeg ikke har lyst, for DET har jeg! Men jeg VIRKER ikke hvis du skjønner... Akkurat som en mann som har lyst men ikke får stå... Jeg har prøvd det meste,både mannen min og jeg har vært utrolig kreative (ellers hadde vi sikkert aldri hatt sex) men jeg kjenner at evnen er borte... Så det er på en måte ikke lysten, for den er jo der i aller høyeste grad... men evnen det kommer an på! HUN VIRKER IKKE! (og når hun endelig virker så virker hun dårlig!) For å sammenligne så føles en orgasme nå like godt som det var å være skikkelig opphisset var for 6-7 år siden! Jeg kommer ikke opp på samme nytelsesnivået som før når det endelig går en sjelden gang! Jeg kunne sikkert greid å lese avisen mens det går for meg nå... helt uten problemer! Da er det ikke mye å skryte av med tanke på hvordan det var før! Jeg kjenner meg så innmari godt igjen! Kjærsten min og jeg har vært ufrivillig avholdne i snart et halvt år. Og det har generelt vært svært lite virilitet de siste par årene. Jeg har også PCO og har gått lenge på Diane. Nå har jeg byttet til Yasmine, og kjenner antydninger til ørliten forbedring. Men det innebærer at jeg må takle hårvekst og kviser.. Jeg har heldigvis en utrolig snill og tålmodig kjæreste, men det er jo ikke til å legge skjul på at han selvfølgelig har sine behov. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/73968-pco-og-lyst/#findComment-384019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.