Gjest veronica74 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hei! Det e over 3 år sia sist æ va inne å chatta på dr. online! Da va æ nettopp slutta me p-pillan og vi va vældi klar førr å bli gravid. Som du nok skjønne tok det si tid og førr et år sia begynte vi å mase på legen om utredning. Nu har æ fått time tel laparoskopi og ska få sjækka egglederan. Da æ etter over tre års prøving fortalte mamma og pappa dettan fikk æ litt av et sjokk! Ho fortalte mæ at da ho ble gravid me mæ fikk ho fire tabletta hos legen sin (i tilfelle det bare va forsinka mens.(?)) I ettertid fikk ho vite at hvis ho fikk ei datter så kunne tabelettan føre tel at ho (æ) fikk mindre eggstokka og/eller probl. med å bli gravid. Dettan har altså mamma prøvd å fortelle mæ i 28 år, og nu fikk ho endeli sagt det. Ja, ja det blei mykje på en gang her men æ ville bære få det ut! Håpe dåkker ikkje vente så lenge med å dele ting med hverandre som vi gjorde. Har i hvert fall begynt prosessen med å finne problemet. Ser positivt på fremtia og håpe at vi en dag får to blå/rosa vi og! :-) Klæm fra mæ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74035-barnl%C3%B8s-pga-mammas-legelangt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maye Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hei Veronica74. Uff, jeg fikk nesten vondt, det må ha vært vanskelig for mammaen din å tenke på dette i 28 år og forsøke å finne en måte å si det på. Heldigvis har legevitenskapen kommet så langt i dag at det muligheten for hjelp finnes. Lykke til med lapraskopien, har hatt to stykker av dem og bortsett fra litt luftsmerter etterpå var det ikke så ille (jeg drakk ikke brus på noen dager, husker jeg). Men, jeg ville også sjekket om det var mulig å få undersøkelsen som sjekker egglederne dine samtidig. Den er rimelig ubehaglig uten narkose, og jeg har en venninne som fikk tatt det samtidig med lapraskopien (to fluer i en smekk). Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74035-barnl%C3%B8s-pga-mammas-legelangt/#findComment-367494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veronica74 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei Veronica74. Uff, jeg fikk nesten vondt, det må ha vært vanskelig for mammaen din å tenke på dette i 28 år og forsøke å finne en måte å si det på. Heldigvis har legevitenskapen kommet så langt i dag at det muligheten for hjelp finnes. Lykke til med lapraskopien, har hatt to stykker av dem og bortsett fra litt luftsmerter etterpå var det ikke så ille (jeg drakk ikke brus på noen dager, husker jeg). Men, jeg ville også sjekket om det var mulig å få undersøkelsen som sjekker egglederne dine samtidig. Den er rimelig ubehaglig uten narkose, og jeg har en venninne som fikk tatt det samtidig med lapraskopien (to fluer i en smekk). Lykke til videre. Takk for lykkeønskningan! Laparoskopien som skal tas e for å sjekke om egglederan mine e tett. Hvis de e det ska de prøve å åpne dem. De sa også at ei sånn "åpning" sjelden va vellykka... :-( Ka blei gjort av undersøkelsa på dæ? Grue mæ selvfølgeli, men kanskje mest fordi at æ aldri har vært innlagt eller i narkose før. E det nån her på forume som veit ka som vil skje videre hvis egglederan ikkje e tett? Løkke tel alle som prøve ;-) Klæm fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74035-barnl%C3%B8s-pga-mammas-legelangt/#findComment-368914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maye Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Takk for lykkeønskningan! Laparoskopien som skal tas e for å sjekke om egglederan mine e tett. Hvis de e det ska de prøve å åpne dem. De sa også at ei sånn "åpning" sjelden va vellykka... :-( Ka blei gjort av undersøkelsa på dæ? Grue mæ selvfølgeli, men kanskje mest fordi at æ aldri har vært innlagt eller i narkose før. E det nån her på forume som veit ka som vil skje videre hvis egglederan ikkje e tett? Løkke tel alle som prøve ;-) Klæm fra Hei igjen, jeg tok lapraskopi hvor de forsøkte å åpne mine eggledere med laser for mange år siden. Når jeg nå var hos Røde Kors Klinikken for å få starte på vårt første prøverørs forsøk sa han at det egentlig var totalt unødvendig. Mye fordi det skal være små hår i egglederne som skal være med på å lede det befrukta egget ned mot livmoren, og disse små hårene overlever ikke laserbehandlingen. Jeg har vært gjennom forskjellige blodprøver for å sjekke hormon nivået mitt, en HSG undersøkelse (røntgen av egglederne med kontrast, grusomt vond siden begge var tette), en lapraskopi hvor de bare sjekket forholdene og så en hvor de forsøkte å åpne egglederne med laser. Jeg fikk da beskjed om at egglederne muligens kom til å tette seg igjen etter operasjonen og at de muligens ikke ville fungere selv om de forsøkte å åpne dem. Etter dette forsøkte jeg og min tidligere mann å bli gravide i et års tid før forholdet vårt begynte å skrante og han ble gravid med en annen (dette er nå 8 år siden). For tre år siden ble jeg sammen med drømmeprinsen, og til jul bestemte vi oss for å forsøke å få barn. I april begynte vi på utredningen, og siden jeg allerede hadde vært gjennom de fleste undersøkelser og var klar over tette eggledere ble jeg sendt videre til spesialist og fikk ny time til HSG undersøkelse for å sjekke hvordan operasjonen som åpnet egglederne hadde gått. En var tett igjen og den andre var fremdeles åpen. Så var min kjære inne til blodprøve og sædprøve, og vi fikk en dato for å begynne forsøket. Dersom egglederne ikke er tette vil jeg tro du kan forsøke en pergotime kur, denne kuren skal gjøre flere egg modne og en venninne av meg er nå gravid etter en vellykket pergotime kur. Lykke til med undersøkelsene dine, det blir spennende å høre hvordan det går videre med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74035-barnl%C3%B8s-pga-mammas-legelangt/#findComment-370689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.