Gå til innhold

Problemer med at kjæreste ikke er jomfru..

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har store problemer med at kjæresten min har hatt en før meg. Den eneste jeg har gjort det med er henne. Blir så utrolig deppa og lei meg av tanken på at en annen fyr tok jomfrudommen hennes.. Vi har snakket om det sammen, men det blir ikkeno bedre av det. Er det noen andre der ute som har noen gode tips om hvordan jeg kan slutte å tenke på dette? Vil ikke at det skal gå utover forholdet vårt..

Fortsetter under...

Det eneste du kan gjøre, er å godta det. Hun kan jo ikke få jomfrudommen tilbake, og så lenge ikke du var kjæresten hennes da hun mistet jomfrudommen sin, har du lite du skulle sagt.

Når du er sammen med et annet menneske, er det viktig å respektere hele mennesket. Det vil si at du må akseptere og respektere at hun har hatt en fortid der du ikke var med.

Kjæresten din har vært ærlig og fortalt deg at hun hadde hatt en annen før. Du møter ærligheten hennes på en merkelig måte. Tror du hun vil føle seg trygg nok på deg til å være ærlig i en senere situasjon - når hennes ærlighet utløser slike negative egenskaper hos deg selv?

Nei - slutt å bekymre deg over hennes tidligere elsker. Det er ei gammel bønn som går noe slik som:

Lord, give me the strenght to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can - and the wisdom to know the difference...

Ergo: Dette er en situasjon du ikke kan endre - dermed bør du akseptere den. Pronto.

Ulv I Faarikaal

Jeg vil også ha en jomfru, for da kan hun ikke sammenligne meg med andre :-) Jeg vil ha to nei tre. Ny hver dag ! Er jeg en liten egoist mon tro ?

På den annen side syns jeg det er strevsomt når dama ikke skjønner bæret av hva som foregår. Det er vel godt å slippe å forklare ting -helt- fra grunnen av.

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg synes det er helt jævlig at kjæresten min har hatt andre enn meg. Hun er min første.

Ser at det er endel som er negative til det du sier. Til det kan jeg bare si at de får snakke for seg selv og slutte å være sneversynte.

KaVa sier at du møtte ærligheten hennes på en merkelig måte. Hvilken planet befinner du deg på KaVa? At den er meningsforskjeller må jo aksepteres. Slike mennesker som KaVa er jo umulig å diskutere med siden det KUN er deres mening som er riktig.

Lora skriver at du er eiesyk. For noe tull! Det er ikke snakk om å være eiesyk fordi noen faktisk ikke synes noe om at kjæresten/partneren har hatt andre/flere sexpartnere enn seg selv. Jeg lurer virkelig hvor slike folk får det fra?

Men til slutt må jeg si til deg Heiheii at det *er* vanskelig i begynnelsen men det blir litt lettere etterhvert. Det er viktig å snakke med henne om det selv om det kan være vanskelig å snakke om. Det er greit at du bare må godta at slik er det, men hun må faktisk også bare godta at du sliter litt med det. Et godt forhold vil ikke ta slutt på grunn av en slik sak, men det er lurt å prøve å få det ut av systemet. Det er ikke bra at slike saker bare blir liggende og plutselig kommer frem i en helt annen diskusjon.

Prøv å snu litt på det og tenk at hun faktisk har valgt deg å være sammen med og ikke den tidligere partneren. Du kan uansett ikke gjøre om fortiden desverre selv om du og jeg og mange med oss gjerne skulle ønsket at det var slik.

Prøv å tenke positivt!

Ønsker deg lykke til, og ikke ta deg nær av alle tullesvarene du har fått.

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg synes det er helt jævlig at kjæresten min har hatt andre enn meg. Hun er min første.

Ser at det er endel som er negative til det du sier. Til det kan jeg bare si at de får snakke for seg selv og slutte å være sneversynte.

KaVa sier at du møtte ærligheten hennes på en merkelig måte. Hvilken planet befinner du deg på KaVa? At den er meningsforskjeller må jo aksepteres. Slike mennesker som KaVa er jo umulig å diskutere med siden det KUN er deres mening som er riktig.

Lora skriver at du er eiesyk. For noe tull! Det er ikke snakk om å være eiesyk fordi noen faktisk ikke synes noe om at kjæresten/partneren har hatt andre/flere sexpartnere enn seg selv. Jeg lurer virkelig hvor slike folk får det fra?

Men til slutt må jeg si til deg Heiheii at det *er* vanskelig i begynnelsen men det blir litt lettere etterhvert. Det er viktig å snakke med henne om det selv om det kan være vanskelig å snakke om. Det er greit at du bare må godta at slik er det, men hun må faktisk også bare godta at du sliter litt med det. Et godt forhold vil ikke ta slutt på grunn av en slik sak, men det er lurt å prøve å få det ut av systemet. Det er ikke bra at slike saker bare blir liggende og plutselig kommer frem i en helt annen diskusjon.

Prøv å snu litt på det og tenk at hun faktisk har valgt deg å være sammen med og ikke den tidligere partneren. Du kan uansett ikke gjøre om fortiden desverre selv om du og jeg og mange med oss gjerne skulle ønsket at det var slik.

Prøv å tenke positivt!

Hvis man ikke greier å akseptere at partneren har hatt en eller flere partnere før en selv, hvordan skal da forholdet fungere?

Hvis damen/mannen ser at partneren reagerer veldig negativt på en slik sak, så er det jo ikke sikkert hun/han tør å legge frem andre ting senere i livet, av frykt for at partneren skal reagere slik igjen.

Greit nok at man kanskje ikke liker det, men hva gjør vel det?

Det er deg han/hun har valgt nå, så gled deg over det istedet, og nyt det som best du kan :)

Og da blir jo hele forholdet et slags overflate-forhold...og det er vel ingen av partene tjent med?

Annonse

Du får forsøke å akseptere det faktum at tiden ikke kan skrus tilbake, det som har vært har vært. Hvis du stadig terper på dette vil du gjøre henne ulykkelig og kanskje du mister henne med dine depresjoner pga dette.

Det er dagen i dag som teller, gårdagen kan vi ikke gjøre noe med. Det er nå hun har valgt deg og ingen andre.

dette er tilnærmet håpløs problemstilling...

en gang vil man få gleden av å være den første, noen ganger får man æren 2 eller 3 ganger... men dersom man skal føle seg "krenket" de gangene man ikke er den første, ja da vil i allefall jeg påstå at man har et aldri så lite problem...

poenget er jo at man er sammen der og da (her og nå), og det er det som betyr noe, det at man er glad i hverandre og faktisk gir seg henn til hverandre. vær glad i henne som hun er du, så skal du se at dette sikkert går bra...

ellers vil jeg nesten gå så lagt som å si at du kommer til å få store problemer seinere...

Et forslag til deg: SKJERP DEG! Vi lever i 2002, og det er få som venter til de finner "den rette" (akkurat som om man vet det) eller man gifter seg.

Hun er sammen med deg nå er hun ikke?

Hadde typen min mast om det hadde jeg dumpa han! Jeg var hans første, han var min 8.. Hva så?

Gjest 4 barns mammaen

Huff håper at sønnen min ikke blir sånn. Han får raserianfall hver gang han ikke er først inn av døra her hjemme! Eller først i bilen, først til tannpuss, først til postkassa, først i butikken.

Får intensivere opplæringa i at man ikke kan være først hele tiden!

Huff håper at sønnen min ikke blir sånn. Han får raserianfall hver gang han ikke er først inn av døra her hjemme! Eller først i bilen, først til tannpuss, først til postkassa, først i butikken.

Får intensivere opplæringa i at man ikke kan være først hele tiden!

Dette var dagen beste!

Takk!

Annonse

Hadde hun hatt sex med veldig mange før deg skulle jeg forstått ditt problem.

Men om du er den første, eller femte eller hva det er så har vel det lite å si.

Det er lite hun kan gjøre noe med. Så enten må du akseptere det eller dumpe henne.

Men det er nok ikke enkelt å finne jomfruer lenger. De fleste har sex før de treffer den de vil leve livet sitt med. Og så lenge det ikke er snakk om store mengder så ser jeg ikke helt problemet.

Hvorfor er det så viktig for deg å være den første?

Dere er antageligvis ganske unge, iallfall ikke mer enn 18. Ikke for å knuse alle drømmer du har, men neste dame du treffer har sikkert hatt 5 før deg !

Du har nok spunnet deg inn i en verden der du kun ser for deg DEG og HENNE, og alt det fine dere har og skal ha sammen. Et lite skår i gleden er at du ikke var den første hun delte hele seg med, det er vel det som plager deg. Vel, som jente kan jeg trøste deg med at andre gangen var en MYYYYE bedre opplevelse enn den første!!!

Gjest ikke undertegnet

Prøv å tenke positivt!

Det er mulig hun har valgt ham.

Men hvorfor i all verden valgte han henne...? Han visste vel første gangen at hun ikke var jomfru...og nå er hun vel ennå mindre jomfru, siden han også har hatt sex med henne?

Han kan neppe klandre henne, og hun bør heller ikke finne seg i at det er et problem for ham. Det er HAN som har valgt ei jente som allerede har mistet møydommen.

Jeg kan forstå at noen synes det er et problem, og jeg kan forstå at man gjerne vil være den 'første' for noen.

Men om man har den holdningen, er det kanskje like greit å finne en likesinnet?

Men om han nå finner ei jomfru, vil jo problemstillingen være motsatt.

HUN vil ha problemer med ikke å være den første for ham !!!

Aksepter det eller gå, er min mening. Man KAN IKKE velge en partner med en fortid, for så å klandre vedkkommende for det etterpå. Det må vel bety døden for hele forholdet?

Jeg vil også ha en jomfru, for da kan hun ikke sammenligne meg med andre :-) Jeg vil ha to nei tre. Ny hver dag ! Er jeg en liten egoist mon tro ?

På den annen side syns jeg det er strevsomt når dama ikke skjønner bæret av hva som foregår. Det er vel godt å slippe å forklare ting -helt- fra grunnen av.

He he,den gang i gamle dager jeg var jomfru,trengte jeg slettes ingen til å forklare noe som helst....

Det er da bare å sulte henne og pirre henne godt nok før du slipper henne løs på deg....

Da blir det ville kast,ulve hyl og slettes ingen nattesøvn...=o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...