SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei SDD, Du skriver: "Ingen av de har gjort noe ulovlig, og jeg ser uansett ikke problemet." Man behøver vel ikke bryte straffeloven for at du ikke vil ha folk som venner? Hvis en person var en notorisk løgner som bedro kjæresten sin jevnlig, ville jeg ikke hatt han/henne som en venn, selv om det han/hun gjør ikke er ulovlig. Med vennlig hilsen "Man behøver vel ikke bryte straffeloven for at du ikke vil ha folk som venner?" Nei, men jeg kutter ikke ut venner fordi man har gjort "dumme" ting. Isåfall må man vel kutte ut folk som har prøvd narkotika, folk som har sloss, folk som har blitt bura inn for fyllekjøring, folk som har blitt bura inn for vold en gang eller to, osv. "Hvis en person var en notorisk løgner som bedro kjæresten sin jevnlig, ville jeg ikke hatt han/henne som en venn, selv om det han/hun gjør ikke er ulovlig." De fleste av oss kjenner vel folk som har vært utro, eller gjort annet dumt. Så lenge det ikke er meg de er utro mot så dumper jeg dem selvsagt ikke. Jeg driter da langt i om en kompis er utro mot en jente jeg ikke kjenner, og ikke sladrer jeg heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 "Ingen av de har gjort noe ulovlig, og jeg ser uansett ikke problemet". Ikke ulovlig?? Vennene dine må være skikkelige tapere. Hvis de må KJØPE sex.. "Ikke ulovlig??" Det er ikke ulovlig å kjøpe sex. "Vennene dine må være skikkelige tapere. Hvis de må KJØPE sex.." Jeg har aldri sagt at noen må kjøpe sex for å få det. Jeg sier at mange har gjort det EN gang for å prøve det. Vi snakker ikke om folk som har noen som helst problemer med å få så mange damer de vil, uten å betale for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Nei, jeg har selvsagt ikke vært flue på veggen i alle mine venner og venners liv. Men at kjøp av kvinner i mer eller mindre fornedrende livssituasjoner er del av deres liv har jeg ingen som helst tro på. Jeg aner ikke noe om disse kvinnenes liv, men det jeg i hvertfall vet er at vi snakker om luksusprostituerte (med unntak av enkelte på thailandsstur..), og jeg har ingen tro på at en jente som tjener mer på en dag enn hva du tjener på en mnd, ikke selv har en fri vilje til å slutte å selge seg selv, dersom det er så ille. Vi snakker som sagt ikke om gateprostituerte her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Nei, jeg har selvsagt ikke vært flue på veggen i alle mine venner og venners liv. Men at kjøp av kvinner i mer eller mindre fornedrende livssituasjoner er del av deres liv har jeg ingen som helst tro på. I forhold til det jeg skrev til deg under så skulle jeg selvsagt fram til at jeg OVERHODET ikke synes synd på disse jentene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 "Ikke ulovlig??" Det er ikke ulovlig å kjøpe sex. "Vennene dine må være skikkelige tapere. Hvis de må KJØPE sex.." Jeg har aldri sagt at noen må kjøpe sex for å få det. Jeg sier at mange har gjort det EN gang for å prøve det. Vi snakker ikke om folk som har noen som helst problemer med å få så mange damer de vil, uten å betale for det. "Vi snakker ikke om folk som har noen som helst problemer med å få så mange damer de vil, uten å betale for det." Ja, skjønte vi ikke snakket om slike folk. Håper du har venner som ikke behøver å gå til slike skritt også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Riksklysa Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Neida , slett ikke. De som jobber i resepsjonen er ikke prostituerte (vanligvis). MESTEPARTEN av de som jobber på rommene er nok prostituerte. (har ennå ikke møtt noen som IKKE er det.) hehe, så det du sier er at du ofte får masasje? godt med inside information 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 "Hvorfor er det "mindre gale" å "kjøpe seg en hore" én (1) gang enn hvis det blir gjort jevnlig?" Av samme grunn som jeg synes det er ille å bruke kokain jevnlig, men jeg finner det ikke umoralskt å prøve det en gang eller to for spenningens skyld. Noen finner sikkert slikt spennende. "Hvis man mener det er gale å kjøpe ett menneske, så er det vel gale om man bare gjør det én gang også..??" Jeg mener ikke at det er galt. Jeg snakker om at det er nedverdigende for kjøperen og synke til et sånt nivå for å få seg dame, men de jeg snakker om som har prøvd det har ingen problemer med å få seg damer uansett. Du henger deg sikkert opp i at jeg ikke mener at det er galt å kjøpe seg en hore, og det står jeg ved. Når dama tjener flere tusen kroner for 15 min, så ser jeg overhodet ikke noe galt i det. Noe annet er det med å kjøpe seg slitne gateprostituerte til 300 kroner så de skal få seg litt heroin. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har kjøpt seg gateprostituert. Jeg har som sagt vært på to massasjeinstitutter, og det er vesentlig forskjell på de svært pene, tilsynelatende oppegåene, ikke-rusa damene jeg har sett her, og på heroinvrak utenfor akershus festning. === "Og hvorfor er det "mindre gale" (?) å "kjøpe seg en hore" i syden enn i Norge?" Jeg har ikke sagt at det er mindre galt, og jeg finner som sagt ikke dette galt i det hele tatt. En guttegjeng på sydentur tror jeg uansett kan "unnskyldes" med at de er i syden, gjør andre ting enn hva de ville gjort i Norge både i forhold til damer og rus. Uten at jeg føler at de trenger å unnskyldes. Hei SDD, Du skriver: "Av samme grunn som jeg synes det er ille å bruke kokain jevnlig, men jeg finner det ikke umoralskt å prøve det en gang eller to for spenningens skyld." Hmm... Jeg ville nå sagt at det er *mindre* "umoralsk" å bruke dop hvis man er avhengig enn hvis man ikke er det. Dog ser jeg ikke på rusbruk som et "moral-spørsmål". === Du skriver: " Du henger deg sikkert opp i at jeg ikke mener at det er galt å kjøpe seg en hore, og det står jeg ved. Når dama tjener flere tusen kroner for 15 min" Jeg vet om en jente som var på DOL før som var utsatt for alvorlige overgrep som barn, slik at hun hater seg selv, sex og kroppen sin. Måten hun straffer seg selv på er å prostituere seg (tjener kanskje 10000 på en kveld) og så *kaster* hun pengene i søppelet for å demonstrere fornedrelsen for seg selv... (straffe seg selv) Prosjektet for prostituerte i Trondheim ble til et "prosjekt for incest-ofre" fordi *samtlige* av de prostituerte de hadde kontakt med hadde vært utsatt for incest. (Betyr selvsagt ikke at alle som har vært utsatt for incest blir prostituerte.) === Jeg synes det er galt. Jeg mener det er galt å kjøpe et menneske. Prinsipielt. Sjansen for at sex-arbeideren enten er rus-avhengig, har psykiske problemer og/eller har vært utsatt for overgrep er så store at man på ingen måte kan forsvare kjøp av sex. I fattige-land er sjansen i tillegg at kvinnen er sex-arbeider fordi hun ikke har noe valg (penger til mat, medisin), at det blir enda mer umoralsk. I tillegg kommer, som du sikkert vet, en stor del av kvinnene gjennom internasjonal handel med kvinner. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 "Vi snakker ikke om folk som har noen som helst problemer med å få så mange damer de vil, uten å betale for det." Ja, skjønte vi ikke snakket om slike folk. Håper du har venner som ikke behøver å gå til slike skritt også. Det var en ikke for mye der. Jeg tror kanskje du forsto at det som sto der var at: ingen av disse har noen som helst problemer med å skaffe seg damer, når de vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det var en ikke for mye der. Jeg tror kanskje du forsto at det som sto der var at: ingen av disse har noen som helst problemer med å skaffe seg damer, når de vil. Det tror jeg ikke noe på. Men de er heldigvis ikke mine venner, hadde skammet meg over dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Ja, det er jeg sikker på. Hvis du ringer PRO-senteret i Oslo i Tolbugata har de sikkert svaret til deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei SDD, Du skriver: "Av samme grunn som jeg synes det er ille å bruke kokain jevnlig, men jeg finner det ikke umoralskt å prøve det en gang eller to for spenningens skyld." Hmm... Jeg ville nå sagt at det er *mindre* "umoralsk" å bruke dop hvis man er avhengig enn hvis man ikke er det. Dog ser jeg ikke på rusbruk som et "moral-spørsmål". === Du skriver: " Du henger deg sikkert opp i at jeg ikke mener at det er galt å kjøpe seg en hore, og det står jeg ved. Når dama tjener flere tusen kroner for 15 min" Jeg vet om en jente som var på DOL før som var utsatt for alvorlige overgrep som barn, slik at hun hater seg selv, sex og kroppen sin. Måten hun straffer seg selv på er å prostituere seg (tjener kanskje 10000 på en kveld) og så *kaster* hun pengene i søppelet for å demonstrere fornedrelsen for seg selv... (straffe seg selv) Prosjektet for prostituerte i Trondheim ble til et "prosjekt for incest-ofre" fordi *samtlige* av de prostituerte de hadde kontakt med hadde vært utsatt for incest. (Betyr selvsagt ikke at alle som har vært utsatt for incest blir prostituerte.) === Jeg synes det er galt. Jeg mener det er galt å kjøpe et menneske. Prinsipielt. Sjansen for at sex-arbeideren enten er rus-avhengig, har psykiske problemer og/eller har vært utsatt for overgrep er så store at man på ingen måte kan forsvare kjøp av sex. I fattige-land er sjansen i tillegg at kvinnen er sex-arbeider fordi hun ikke har noe valg (penger til mat, medisin), at det blir enda mer umoralsk. I tillegg kommer, som du sikkert vet, en stor del av kvinnene gjennom internasjonal handel med kvinner. Med vennlig hilsen "Hmm... Jeg ville nå sagt at det er *mindre* "umoralsk" å bruke dop hvis man er avhengig enn hvis man ikke er det. Dog ser jeg ikke på rusbruk som et "moral-spørsmål"." Nei, du har rett i at det ikke er et moral-spørsmål, men det er definitivt et spørsmål om spenning, og ønske om å prøve noe nytt. "Jeg vet om en jente som var på DOL før som var utsatt for alvorlige overgrep som barn, slik at hun hater seg selv, sex og kroppen sin. Måten hun straffer seg selv på er å prostituere seg (tjener kanskje 10000 på en kveld) og så *kaster* hun pengene i søppelet for å demonstrere fornedrelsen for seg selv... (straffe seg selv)" Denne jenta bør gå til psykolog, legges inn, eller lignende. Hun trenger profesjonell hjelp, ikke at gutter betaler for å ha sex med henne. Men det er hennes valg, og ikke guttene som svir av tusenvis av kroner på henne. "Prosjektet for prostituerte i Trondheim ble til et "prosjekt for incest-ofre" fordi *samtlige* av de prostituerte de hadde kontakt med hadde vært utsatt for incest. (Betyr selvsagt ikke at alle som har vært utsatt for incest blir prostituerte.)" Det betyr heller ikke at alle som er prostituerte har vært utsatt for incest. Noen gjør det for pengenes skyld. "Jeg synes det er galt. Jeg mener det er galt å kjøpe et menneske. Prinsipielt." Jeg mener det er like galt å tilby folk kroppen sin og så si at de som tar i mot - og i tillegg betaler i dyre dommer for det - gjør noe galt. Vi snakker om verdens eldste yrke her (i hvertfall blir det ofte omtalt som det), og det er nok faktis, tro det eller ei, noen som gjør det for pengenes skyld. "Sjansen for at sex-arbeideren enten er rus-avhengig, har psykiske problemer og/eller har vært utsatt for overgrep er så store at man på ingen måte kan forsvare kjøp av sex." Vi lever i et samfunn hvor pengene styrer, og jeg tror tilsynelatende lett-tjente penger også kan være årsaken. "I fattige-land er sjansen i tillegg at kvinnen er sex-arbeider fordi hun ikke har noe valg (penger til mat, medisin), at det blir enda mer umoralsk." Det er korrekt, og der er jeg enig med deg. Det å kjøpe en hore i thailand blir omtrent som å kjøpe en hore på strøket i Oslo, og kjøp av jenter med åpenbare problemer har jeg aldri forsvart. Jeg forsvarer for øvrig ikke sexkjøp i det hele tatt, men jeg dømmer ikke de som en gang har gjort dette. Jeg tror kanskje, uten at jeg vet noe om det da jeg ikke kjenner noen sånne, at jeg ville dømt de som gjorde dette regelmessig. "I tillegg kommer, som du sikkert vet, en stor del av kvinnene gjennom internasjonal handel med kvinner." De to instituttene jeg har vært innom har utelukkende bestått av norske jenter, og så vidt jeg vet har politiet en veldig bra oversikt over disse kjente instituttene (de står som sagt til og med oppført i gule sider, i hvertfall flere av dem). Den internasjonale handelene foregår så vidt jeg har lest, via private leiligheter. Jeg vet ikke om noen som har dratt til slike leiligheter, da det selvsagt må en del mer "studie" til for å i det hele tatt finne dem. Instituttene finner man på annenhvert gatehjørne i Oslo og det er fort gjort å komme borti dem på vei hjem fra byen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det tror jeg ikke noe på. Men de er heldigvis ikke mine venner, hadde skammet meg over dem. Jeg vet i hvertfall hva mine venner har gjort, noe ingen av jentene gjør, så kanskje du faktisk er en av dem. Du er ganske naiv om du tror at alle dine venner har sitt på det reine, og du er relativt perfekt om du dømmer noen som har gjort tilsynelatende umoralske gjerninger en gang eller to. Men som en sa her nede: Det er lettere å stikke hue i sanden i stedet for å tro det beste om alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 "Hmm... Jeg ville nå sagt at det er *mindre* "umoralsk" å bruke dop hvis man er avhengig enn hvis man ikke er det. Dog ser jeg ikke på rusbruk som et "moral-spørsmål"." Nei, du har rett i at det ikke er et moral-spørsmål, men det er definitivt et spørsmål om spenning, og ønske om å prøve noe nytt. "Jeg vet om en jente som var på DOL før som var utsatt for alvorlige overgrep som barn, slik at hun hater seg selv, sex og kroppen sin. Måten hun straffer seg selv på er å prostituere seg (tjener kanskje 10000 på en kveld) og så *kaster* hun pengene i søppelet for å demonstrere fornedrelsen for seg selv... (straffe seg selv)" Denne jenta bør gå til psykolog, legges inn, eller lignende. Hun trenger profesjonell hjelp, ikke at gutter betaler for å ha sex med henne. Men det er hennes valg, og ikke guttene som svir av tusenvis av kroner på henne. "Prosjektet for prostituerte i Trondheim ble til et "prosjekt for incest-ofre" fordi *samtlige* av de prostituerte de hadde kontakt med hadde vært utsatt for incest. (Betyr selvsagt ikke at alle som har vært utsatt for incest blir prostituerte.)" Det betyr heller ikke at alle som er prostituerte har vært utsatt for incest. Noen gjør det for pengenes skyld. "Jeg synes det er galt. Jeg mener det er galt å kjøpe et menneske. Prinsipielt." Jeg mener det er like galt å tilby folk kroppen sin og så si at de som tar i mot - og i tillegg betaler i dyre dommer for det - gjør noe galt. Vi snakker om verdens eldste yrke her (i hvertfall blir det ofte omtalt som det), og det er nok faktis, tro det eller ei, noen som gjør det for pengenes skyld. "Sjansen for at sex-arbeideren enten er rus-avhengig, har psykiske problemer og/eller har vært utsatt for overgrep er så store at man på ingen måte kan forsvare kjøp av sex." Vi lever i et samfunn hvor pengene styrer, og jeg tror tilsynelatende lett-tjente penger også kan være årsaken. "I fattige-land er sjansen i tillegg at kvinnen er sex-arbeider fordi hun ikke har noe valg (penger til mat, medisin), at det blir enda mer umoralsk." Det er korrekt, og der er jeg enig med deg. Det å kjøpe en hore i thailand blir omtrent som å kjøpe en hore på strøket i Oslo, og kjøp av jenter med åpenbare problemer har jeg aldri forsvart. Jeg forsvarer for øvrig ikke sexkjøp i det hele tatt, men jeg dømmer ikke de som en gang har gjort dette. Jeg tror kanskje, uten at jeg vet noe om det da jeg ikke kjenner noen sånne, at jeg ville dømt de som gjorde dette regelmessig. "I tillegg kommer, som du sikkert vet, en stor del av kvinnene gjennom internasjonal handel med kvinner." De to instituttene jeg har vært innom har utelukkende bestått av norske jenter, og så vidt jeg vet har politiet en veldig bra oversikt over disse kjente instituttene (de står som sagt til og med oppført i gule sider, i hvertfall flere av dem). Den internasjonale handelene foregår så vidt jeg har lest, via private leiligheter. Jeg vet ikke om noen som har dratt til slike leiligheter, da det selvsagt må en del mer "studie" til for å i det hele tatt finne dem. Instituttene finner man på annenhvert gatehjørne i Oslo og det er fort gjort å komme borti dem på vei hjem fra byen. Hei, Du skriver: "Denne jenta bør gå til psykolog, legges inn, eller lignende. Hun trenger profesjonell hjelp, ikke at gutter betaler for å ha sex med henne." Enig. Men likefullt går gutter til jenter som har en lignende historie som henne. Jeg er enig i at det er "vanskelig å akseptere og forstå", men det er likevel den stygge sannheten. === Du skriver: " Det betyr heller ikke at alle som er prostituerte har vært utsatt for incest. Noen gjør det for pengenes skyld." Nei, jeg vet at ikke alle, men svært, svært mange av dem. Og når man bruker disse jentene så er man med på fortsettelsen av overgrepene mot dem. (Se neste avsnitt.) Men mange av de som har vært utsatt har et så lavt selvbilde av egen kropp (her snakker vi virkelig om selv-hat) at de tror det eneste de duger til er sex-arbeidere. Og for hver gang det skjer, så bekreftes bare vrangforestillingene om at de er "skammelige" og "skitne" pga noe "en onkel" gjorde da de var 6 år gamle. Du kan selvsagt påpeke at "de er verken skitne eller skammelige", men det er likevel ofte årsaken til at jenten står der hun står. Også på "de finere stedene". === Du skriver: "Vi lever i et samfunn hvor pengene styrer, og jeg tror tilsynelatende lett-tjente penger også kan være årsaken." Helt enig, men vi vet om hvilke konsekvenser prostitusjon har for den som har gjort det, og vi behøver ikke "være med på" (eller akseptere) at menn utnytter kvinner som tror at dette er "lett-tjente penger"... === Jeg vil og påpeke at årsaken til at jeg er mot kjøp av sex ikke har noe med "utro-skap" å gjøre. Det er rett og slett at det er utnyttelse av mennesker, og blant dem, kanskje den gruppen mennesker som er aller svakest i samfunnet. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei, Du skriver: "Denne jenta bør gå til psykolog, legges inn, eller lignende. Hun trenger profesjonell hjelp, ikke at gutter betaler for å ha sex med henne." Enig. Men likefullt går gutter til jenter som har en lignende historie som henne. Jeg er enig i at det er "vanskelig å akseptere og forstå", men det er likevel den stygge sannheten. === Du skriver: " Det betyr heller ikke at alle som er prostituerte har vært utsatt for incest. Noen gjør det for pengenes skyld." Nei, jeg vet at ikke alle, men svært, svært mange av dem. Og når man bruker disse jentene så er man med på fortsettelsen av overgrepene mot dem. (Se neste avsnitt.) Men mange av de som har vært utsatt har et så lavt selvbilde av egen kropp (her snakker vi virkelig om selv-hat) at de tror det eneste de duger til er sex-arbeidere. Og for hver gang det skjer, så bekreftes bare vrangforestillingene om at de er "skammelige" og "skitne" pga noe "en onkel" gjorde da de var 6 år gamle. Du kan selvsagt påpeke at "de er verken skitne eller skammelige", men det er likevel ofte årsaken til at jenten står der hun står. Også på "de finere stedene". === Du skriver: "Vi lever i et samfunn hvor pengene styrer, og jeg tror tilsynelatende lett-tjente penger også kan være årsaken." Helt enig, men vi vet om hvilke konsekvenser prostitusjon har for den som har gjort det, og vi behøver ikke "være med på" (eller akseptere) at menn utnytter kvinner som tror at dette er "lett-tjente penger"... === Jeg vil og påpeke at årsaken til at jeg er mot kjøp av sex ikke har noe med "utro-skap" å gjøre. Det er rett og slett at det er utnyttelse av mennesker, og blant dem, kanskje den gruppen mennesker som er aller svakest i samfunnet. Med vennlig hilsen "Enig. Men likefullt går gutter til jenter som har en lignende historie som henne." Uten at de vet noe om det. Kanskje de er naive som meg og tror at folk faktisk kan selge seg pga svært mye penger. Og vi snakker trossalt om styggmye penger når vi snakker om luksusprostitusjon. "Nei, jeg vet at ikke alle, men svært, svært mange av dem. Og når man bruker disse jentene så er man med på fortsettelsen av overgrepene mot dem. (Se neste avsnitt.)" Nei, dersom disse jentene har blitt utsatt for overgrep tidligere, noe det helt sikkert stemmer at mange av dem har blitt utsatt for, så er det jentenes skyld - utelukkende - at "overgripet" fortsetter. " Men mange av de som har vært utsatt har et så lavt selvbilde av egen kropp (her snakker vi virkelig om selv-hat) at de tror det eneste de duger til er sex-arbeidere." Det er ikke guttens skyld. De kjøper en lovlig vare, og sørger for at disse jentene sitter igjen med mer penger enn de ellers kunne drømt om. Forutsatt at ikke alle kaster dem i dass. "Og for hver gang det skjer, så bekreftes bare vrangforestillingene om at de er "skammelige" og "skitne" pga noe "en onkel" gjorde da de var 6 år gamle." Uansett hva man har blitt utsatt for som barn så må man bearbeide det, og det gjør man ikke ved å selge seg selv. "Du kan selvsagt påpeke at "de er verken skitne eller skammelige", men det er likevel ofte årsaken til at jenten står der hun står. Også på "de finere stedene"." Det er godt mulig, men dette er det ikke opp til guttene å bedømme. Og alle har som sagt ikke blitt utsatt for overgrep, og undersøkelser som blir gjort er gjort i forhold til gateprostitusjon, da dette er de synlig. Jeg har i hvertfall ikke sett noen undersøkelser vedrørende luksusprostituerte. "Helt enig, men vi vet om hvilke konsekvenser prostitusjon har for den som har gjort det, og vi behøver ikke "være med på" (eller akseptere) at menn utnytter kvinner som tror at dette er "lett-tjente penger"..." Det er jentenes frivillig valg, og om de vil utsette seg for den risikoen de MÅ vite at er forbundet med dette, så har de seg selv å takke. Vi snakker om voksne mennesker her, uansett hva noen av dem har opplevd i bardommen. "Jeg vil og påpeke at årsaken til at jeg er mot kjøp av sex ikke har noe med "utro-skap" å gjøre. Det er rett og slett at det er utnyttelse av mennesker, og blant dem, kanskje den gruppen mennesker som er aller svakest i samfunnet." Det er deres valg, og det er mulig de har det ille, men disse jentene er i det minste ikke pengesvake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlina Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 "hmm men synes du sa at noen av kompisene dine gjorde det hver gang de reiste til syden (eller flere ganger skrev du vel)...så da er du jo venner med folk du sier du ville "dømt". Nei, det har jeg selvsagt aldri sagt. Vi snakker om folk som stort sett bare har gjort det EN gang. "øh,,,den analogien om at kvinner som kjøper seg,ble rævpult som barn? hva mener du? det er jo ikke tilfellet? eller var du ironisk der?" Det er mange som sier at så godt som alle prostituerte ble mistbrukt som barn, og at ingen gjør dette frivillig for å tjene tjukt av kroner. Det var poenget mitt. Jeg innbiller meg at sågodt som 90% av horene selger seg for å dekke stoff misbruk... Det er vel noe de fleste av oss mener? Resten gjør det for å ha luxus og de kalles gjerne...nettopp luxus horer... Ahhh det er så godt å ha noe mellom øra...he he he 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg innbiller meg at sågodt som 90% av horene selger seg for å dekke stoff misbruk... Det er vel noe de fleste av oss mener? Resten gjør det for å ha luxus og de kalles gjerne...nettopp luxus horer... Ahhh det er så godt å ha noe mellom øra...he he he Nja... Nå sier en fyr her, hehe til og med en som motdebaterte meg (så vidt jeg forsto...) at det bare var ca 300 gateprostituerte i Oslo, mens det til sammen var ca 1500. Alstå holder ca 1200 til på institutter og i leiligheter. De på institutter kalles luxushorer, og det samme gjør de fleste i leilighetene (trekker man fra de som holdes fanget av en eller annen hallikjævel), og da snakker vi mer enn 10 % luxushorer, som du sier. Faktisk er luksushorene i flertall. Jeg har for øvrig aldri forsvart noen som har kjøpt sex av narkishorer, bare så det er sagt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 "Enig. Men likefullt går gutter til jenter som har en lignende historie som henne." Uten at de vet noe om det. Kanskje de er naive som meg og tror at folk faktisk kan selge seg pga svært mye penger. Og vi snakker trossalt om styggmye penger når vi snakker om luksusprostitusjon. "Nei, jeg vet at ikke alle, men svært, svært mange av dem. Og når man bruker disse jentene så er man med på fortsettelsen av overgrepene mot dem. (Se neste avsnitt.)" Nei, dersom disse jentene har blitt utsatt for overgrep tidligere, noe det helt sikkert stemmer at mange av dem har blitt utsatt for, så er det jentenes skyld - utelukkende - at "overgripet" fortsetter. " Men mange av de som har vært utsatt har et så lavt selvbilde av egen kropp (her snakker vi virkelig om selv-hat) at de tror det eneste de duger til er sex-arbeidere." Det er ikke guttens skyld. De kjøper en lovlig vare, og sørger for at disse jentene sitter igjen med mer penger enn de ellers kunne drømt om. Forutsatt at ikke alle kaster dem i dass. "Og for hver gang det skjer, så bekreftes bare vrangforestillingene om at de er "skammelige" og "skitne" pga noe "en onkel" gjorde da de var 6 år gamle." Uansett hva man har blitt utsatt for som barn så må man bearbeide det, og det gjør man ikke ved å selge seg selv. "Du kan selvsagt påpeke at "de er verken skitne eller skammelige", men det er likevel ofte årsaken til at jenten står der hun står. Også på "de finere stedene"." Det er godt mulig, men dette er det ikke opp til guttene å bedømme. Og alle har som sagt ikke blitt utsatt for overgrep, og undersøkelser som blir gjort er gjort i forhold til gateprostitusjon, da dette er de synlig. Jeg har i hvertfall ikke sett noen undersøkelser vedrørende luksusprostituerte. "Helt enig, men vi vet om hvilke konsekvenser prostitusjon har for den som har gjort det, og vi behøver ikke "være med på" (eller akseptere) at menn utnytter kvinner som tror at dette er "lett-tjente penger"..." Det er jentenes frivillig valg, og om de vil utsette seg for den risikoen de MÅ vite at er forbundet med dette, så har de seg selv å takke. Vi snakker om voksne mennesker her, uansett hva noen av dem har opplevd i bardommen. "Jeg vil og påpeke at årsaken til at jeg er mot kjøp av sex ikke har noe med "utro-skap" å gjøre. Det er rett og slett at det er utnyttelse av mennesker, og blant dem, kanskje den gruppen mennesker som er aller svakest i samfunnet." Det er deres valg, og det er mulig de har det ille, men disse jentene er i det minste ikke pengesvake. Hei, Du skriver: " Uten at de [guttene som går til prostituerte] vet noe om det. Kanskje de er naive som meg og tror at folk faktisk kan selge seg pga svært mye penger." Mulig det, men "plikter" man ikke å sette seg inn i sånn? Altså, det kan umulig komme overraskende på dem at mange synes de "utnytter jentene". Burde de ikke, i det minste, *undersøke* før de da bruker jentene? === Du skriver: " Nei, dersom disse jentene har blitt utsatt for overgrep tidligere, noe det helt sikkert stemmer at mange av dem har blitt utsatt for, så er det jentenes skyld - utelukkende - at "overgripet" fortsetter." Nei, man er ikke skyld i sitt eget overgrep. (Da hadde det ikke vært overgrep.) Når vi vet hvor ødeleggende overgrep er, så er det da akkurat like ille å "benytte seg av" mennesker som står der fordi de har blitt utsatt for incest, som å benytte seg av mennesker som står der fordi de trenger penger til neste skudd med heroin. === Du skriver: "Vi snakker om voksne mennesker her, uansett hva noen av dem har opplevd i bardommen." Det betyr ikke at vi kan utnytte dem. Det er og forblir svært umoralsk. Det blir som å stå med gratis brennevin utenfor Anonyme Alkoholikere, og si "vi snakker om voksne mennesker".... Man behøver ikke "være med" på prostitusjon, selv om det finnes prostituerte. Man kan ta et standpunkt. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei, Du skriver: " Uten at de [guttene som går til prostituerte] vet noe om det. Kanskje de er naive som meg og tror at folk faktisk kan selge seg pga svært mye penger." Mulig det, men "plikter" man ikke å sette seg inn i sånn? Altså, det kan umulig komme overraskende på dem at mange synes de "utnytter jentene". Burde de ikke, i det minste, *undersøke* før de da bruker jentene? === Du skriver: " Nei, dersom disse jentene har blitt utsatt for overgrep tidligere, noe det helt sikkert stemmer at mange av dem har blitt utsatt for, så er det jentenes skyld - utelukkende - at "overgripet" fortsetter." Nei, man er ikke skyld i sitt eget overgrep. (Da hadde det ikke vært overgrep.) Når vi vet hvor ødeleggende overgrep er, så er det da akkurat like ille å "benytte seg av" mennesker som står der fordi de har blitt utsatt for incest, som å benytte seg av mennesker som står der fordi de trenger penger til neste skudd med heroin. === Du skriver: "Vi snakker om voksne mennesker her, uansett hva noen av dem har opplevd i bardommen." Det betyr ikke at vi kan utnytte dem. Det er og forblir svært umoralsk. Det blir som å stå med gratis brennevin utenfor Anonyme Alkoholikere, og si "vi snakker om voksne mennesker".... Man behøver ikke "være med" på prostitusjon, selv om det finnes prostituerte. Man kan ta et standpunkt. Med vennlig hilsen "Mulig det, men "plikter" man ikke å sette seg inn i sånn? Altså, det kan umulig komme overraskende på dem at mange synes de "utnytter jentene". Burde de ikke, i det minste, *undersøke* før de da bruker jentene?" Jo, i en perfekt verden burde man først kjørt et intervju med jenta og forsikret seg om at hun ikke hadde blitt misbrukt, og selvsagt stolt på det hun fortalte i intervjuet. Alle er ikke mistbrukte. Noen gjør det fordi de vil ha penger, og enkelte, uansett hvor ekstremt få de er, liker det kanskje. Poenget er at det vet vi ikke. "Nei, man er ikke skyld i sitt eget overgrep. (Da hadde det ikke vært overgrep.)" Det er du som kaller det å kjøpe prostituerte for overgrep, ikke jeg. Selvsagt er man ikke skyld i sitt eget overgrep, men setter man inn en annonse i en blad eller på nettet hvor man selger seg selv, så er man utvilsomt skyld i det. Hvis du vil kalle det for et overgrep så greit nok, men DETTE overgrepet er i såfall jentas egen skyld. "Når vi vet hvor ødeleggende overgrep er, så er det da akkurat like ille å "benytte seg av" mennesker som står der fordi de har blitt utsatt for incest, som å benytte seg av mennesker som står der fordi de trenger penger til neste skudd med heroin." Man ser på en jente om hun går på heroin, i hvertfall i de aller fleste tilfeller, mens man ikke klarer å se på en pen jente, i flotte klær, som smiler og er hyggelig, at hun har blitt voldtatt som barn. Det er en viss forskjell her. "Det blir som å stå med gratis brennevin utenfor Anonyme Alkoholikere, og si "vi snakker om voksne mennesker"...." Her følger jeg deg ikke. Det du altså sier er at disse jentene er avhengig av sex? Det er jo trossalt tilfelle for alkoholikere og alkohol. "Man behøver ikke "være med" på prostitusjon, selv om det finnes prostituerte. Man kan ta et standpunkt." Jeg har tatt mitt standpunkt, og du har tatt ditt. Vi kommer ikke noe videre i det her, men du kan godt svare meg på den nye tråden min, så skal jeg lese svaret når jeg kommer fra jobb i morgen. Selv om det egentlig er disse som hater horekunder mens de sitter hjemme og ser en pornofilm, jeg gjerne skulle hatt svar fra. For nå må jeg gå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singularity Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Mener å huske 8 og 12 prosent fra undersøkelser som har vært sitert i media. Men om det er de som regelmessig benytter seg av tjenester fra prostituerte eller de som har gjort det en gang eller mer i hele livet er jeg ikke sikker på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei, Du skriver: " Uten at de [guttene som går til prostituerte] vet noe om det. Kanskje de er naive som meg og tror at folk faktisk kan selge seg pga svært mye penger." Mulig det, men "plikter" man ikke å sette seg inn i sånn? Altså, det kan umulig komme overraskende på dem at mange synes de "utnytter jentene". Burde de ikke, i det minste, *undersøke* før de da bruker jentene? === Du skriver: " Nei, dersom disse jentene har blitt utsatt for overgrep tidligere, noe det helt sikkert stemmer at mange av dem har blitt utsatt for, så er det jentenes skyld - utelukkende - at "overgripet" fortsetter." Nei, man er ikke skyld i sitt eget overgrep. (Da hadde det ikke vært overgrep.) Når vi vet hvor ødeleggende overgrep er, så er det da akkurat like ille å "benytte seg av" mennesker som står der fordi de har blitt utsatt for incest, som å benytte seg av mennesker som står der fordi de trenger penger til neste skudd med heroin. === Du skriver: "Vi snakker om voksne mennesker her, uansett hva noen av dem har opplevd i bardommen." Det betyr ikke at vi kan utnytte dem. Det er og forblir svært umoralsk. Det blir som å stå med gratis brennevin utenfor Anonyme Alkoholikere, og si "vi snakker om voksne mennesker".... Man behøver ikke "være med" på prostitusjon, selv om det finnes prostituerte. Man kan ta et standpunkt. Med vennlig hilsen må bare gi meg ende over! Du argumenterer så godt, rolig og fornuftig, og får dermed min fulle respekt! At man kan motsi de argumentene du her har kommet med, og ikke innse at du har rett er helt ubegripelig for meg! Dette kan jo selvsagt ha sammenheng med at jeg er enig.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74089-finnes-det-noen-unders%C3%B8kelse-om-prostitusjon/page/3/#findComment-369220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.