tillajo Skrevet 22. oktober 2000 Del Skrevet 22. oktober 2000 Jeg er gravid i uke 9+2 etter ICSI, men har fått en del overraskelser på UL de siste to ukene. Jeg har vært på 4 UL i uke 7+4 til 8+6. Første gang fant de ikke noe foster i det hele tatt, men etter hvert har det vokst frem noe som kan se ut som et embryo i en fosterpose. Problemet er bare at alt ser ut til å være 1 1/2 - 2 uker for sent. Det samme gjelder HCG-nivået mitt. Det stiger jevnt, men er mye lavere enn det skal være på denne tiden (5600 i uke 8+4). Sist UL var evt. embryo på 9 mm., men de kunne ikke finne noe hjerteaktivitet. Så vidt jeg kan skjønne, er ikke utviklingen helt gal - bortsett fra at den kommer ca. 2 uker for sent (både foster og HCG-nivå). Hjerteslagene skal være mulig å se når embryo er 9 mm, men det kan være vanskelig å finne hvis embryoet ligger krøkkete til. Jeg har hørt noen snakke om at egg kan gå i dvale en periode før de fortsetter å utvikle seg videre. Har dere hørt om noe slikt ? Er det i tilfelle vanlig ? Siden jeg er gravid etter ICSI-forsøk, kan det ikke være snakk om sen eggløsning eller noe slikt. Håper dere kan svare på dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7409-gravid-med-egg-i-dvale/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. oktober 2000 Del Skrevet 23. oktober 2000 Jo, jeg har også hørt at egg kan ha en 'tenkepause' før det gror videre, men jeg vet ikke hvor vanlig det er. Jeg har bare en av dine HCG-verdier. HCG fordobler seg hver 2.dag til nivået ligger på ca 10.000, så øker det med mindre fart. Ved 8-10 ukers svangerskap (etter siste menstruasjon) er det på et maksimum: 50.000-100.000, så faller det til ca 20.000 for resten av svangerskapet. Det er imidlertid meget store variasjoner, men hos den enkelte vil det vises en jevn stigning. Det skulle ikke bety noe om fosteret ligger krøket for å se hjerteaktiviteten. VI får håpe på det beste, lykke til. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7409-gravid-med-egg-i-dvale/#findComment-36577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.