Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 29 år som i 2,5 år har vært sammen med en 14 år eldre mann. Vi har mange felles interesser og hygger oss sammen. Vi har bodd sammen i 2 år. I begynnelsen var sexlivet vårt veldig bra. Men, for 1,5 år siden gikk han inn i en depresjon. Årsaken til dette ligger en tid tilbake, med et tidligere turbulent og dårlig forhold, samt tidligere sykdom, der han var gjennom flere operasjoner, deriblant ble han feiloperert. Dette førte til at han måtte fjerne en testikkel, som faktisk var frisk. På grunn av det turbulente forholdet midt oppi sykdommen, så har han aldri fått bearbeidet dette ordentlig. I depresjonsperioden gikk han mye opp i vekt, og var generelt misfornøyd med seg selv. Jeg støttet han så godt jeg kunne. Men hverdagen ble selvfølgelig tung pga hans sinnstilstand, og sexlivet skrantet. Problemet er at nå har han det mye bedre, har kommet i god fysisk form og føler seg lettere mentalt. Men han sier at han har fått helt prestasjonsangst når det gjelder sex. Når vi først har sex (1 gang hver 2 eller 3 mnd)så har dette fungert kjempebra. Men omtrent hver eneste gang jeg gjør fremstøt så stivner han helt til, og er livredd at han ikke skal få reisning. Dette gjør jo ikke saken bedre. Jeg føler meg tilsidesatt og avvist, selv om han forsikrer at det ikke har noe med meg å gjøre. Han tar heller ikke initiativ til sex selv. Intellektuelt sett forstår jeg dette problemet, men likevel så savner jeg nærheten oss i mellom. Han synes også at dette er et stort problem, men jeg tror ikke han vet helt hvordan han skal løse dette. Jeg prøver å prate om det, men da går han helt i forsvar og proklamerer at han synes heller ikke det er noe ålreit å føle seg helt impotent. Han sier han tenker mye på meg og sex, men når det kommer til stykket så prøver han å unngå situasjoner hvor dette kan være aktuelt,- nettopp pga prestasjonsangst. Han sier han jobber mye med å bli glad i seg selv og kroppen sin. Han sier at det er like frustrerende for ham som for meg,- og det tviler jeg ikke på. Men, mitt problem er at jeg har bekymret meg over dette i 1,5 år. Jeg orker ikke tanken på å leve et liv der vi kun har sex toppen 6-8 ganger i året. Han har også vanligvis en stor sexdrift. Han tar heller ikke på seg selv lenger. Det er akkurat som om han fysisk er helt avskrudd mht sex. Vi har prøvd å bare ligge inntil hverandre og å ta på hverandre uten å ha sex, men han stivner helt til da også. Jeg orker ikke dette lenger. Jeg føler at dette går utover hverdagen vår, at vi blir lettere irritert på hverandre etc. Jeg elsker han, og jeg er sikker på at han elsker meg også,-ellers hadde han nok ikke fridd. Vi har planer om å gifte oss til våren. Vi har kommet inn i en vond sirkel som vi ikke kommer oss ut av. Han sier hele tiden at han synes at livet er så bra, og "bare vi kommer igang med sexlivet nå så..". Han har vært hos psykolog for et år siden, og fikk da beskjed om å trene slik at han fikk ut oppsamlet aggresjon. Dette har fungert, men ikke mht sexlivet. Jeg føler meg helt sjakkmatt. Jeg føler at jeg ikke kan ta initiativ, ikke prate om det, ikke godta det, ja i det hele tatt en svært vanskelig situasjon.

Hilsen frustrert som er glad i kjæresten sin

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74148-manglende-sexliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje dette er det værste som kan skje en mann.Og miste en testikkel i tillegg til alt det andre.

Har dere prøvd familierådgivning?Alle kommuner skal ha denne gratis-ordningen.

Ellers så vil jeg bare råde deg til og snakke med han,si du elsker han og hvorfor du elsker han.Gi ham litt selvfølelse tilbake.

Det er vel kanskje greit og søke hjelp ang dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74148-manglende-sexliv/#findComment-368834
Del på andre sider

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du har vært tålmodig lenge og støttet mannen din lenge både med hans depresjon og mistrivsel. Jeg forstår at du er oppgitt nå ikke ser muligheter for å spore han til mer sex og intimitet mellom dere. I et godt samliv er intimitet og sex svært viktig. Men det virker som om dere har slitt på hverandre lenge uten å lykkes på egen åhnd. Derfor anbefaler jeg dere sammen å bruke en faperson, en samlivsrådgiver for å komme i gang med en mulig positiv forandring på denne negative situasjonen. Når sex blir forbundet med prestasjonsangst og utilfredshet fra hans side - og masing

og savn fra din side, trenger dere hjelp utenfra fra en som har erfaring med sex og samliv. Dere trenger hjelp til å kommunisere om sex og intimtet og hjelpe til seksualtrening. Ta kontakt med Familiekontoret eller en privat samlivsrådgiver. Bruk gule sider i tlf.katalogen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74148-manglende-sexliv/#findComment-369376
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...