Gå til innhold

Saus til kylling?

Anbefalte innlegg

Gjest Kykkeli Ky
Skrevet

Er det noen som har en oppskrift eller forslag til ferdigsauser som er godt til kylling?

Fortsetter under...

Gjest Raggarpoket
Skrevet

Det er en ferdig saus som heter bretagne-er iallefall rimelig sikker på at det er det riktige navnet. Jeg og samboeren bruker den mye! Skikkelig snadder! Bon apetite!

Skrevet

Det finnes da noe som heter kyllingsaus i butikken. Bretagne kyllingsaus tror jeg den heter, og så en med sjalottløk og basilikum. Ellers er det vel bare å mikse noe sammen selv av kraft, krydder, løk/hvitløk og fløte?

Skrevet

Vi bruker å ha ferdigsaus fra Toro. Husker ikke helt hva den heter, men tror den heter noe med paprika og hvitløk.....

Skrevet

Ikke helt ferdig saus. Men noe som jeg syns er godt er tomatpurè som er spedd ut med litt vann, krydret med kyllingkrydder. Enkelt og godt. Passer veldig godt til stekt kyllingfilet som er kuttet i biter. Gjerne med pitabrød og salat.

Ellers hvis vi steker kylling og bruker ris til, bruker vi ofte bernaisesaus eller kylligsaus som fås kjøpt i poser.

Annonse

Skrevet

Denne er kjempegod til kyllingretter:

Bretagne kyllingsaus med paprika og hvitløk

TILBEREDNING 1. Smelt 25 g margarin /smør i en kasserolle og rør inn pulveret.

2. Tilsett 1,5 dl vann og 1,5 dl melk under omrøring, bruk gjerne visp.

La sausen småkoke i 2 minutter.

Tilsett gjerne crème fraîche, paprika, friske urter eller ananas.

SERVERINGSTIPS:

FLØTEGRYTE MED KYLLING OG PAPRIKA (3 PORSJONER)

Tilbered sausen.Tilsett 100 g rød/grønn paprika i terninger, 70 g purreringer, 300 g stekt kylling i biter og 1 dl fløte. La det koke noen minutter. Dryss gressløk over før servering. Retten kan gratineres med revet ost v/225°C.

TILBEHØR: Ris/pasta og grønnsaker.

(Klipt fra www.toro.no)

Skrevet

Bretagne kyllingsaus fra Toro er godt. Men det finnes en appelsinsaus på pose - som du kan bruke både som marinade og saus. Godt!

Skrevet
  Tonette skrev (På 26.9.2002 den 8.49):

Ikke helt ferdig saus. Men noe som jeg syns er godt er tomatpurè som er spedd ut med litt vann, krydret med kyllingkrydder. Enkelt og godt. Passer veldig godt til stekt kyllingfilet som er kuttet i biter. Gjerne med pitabrød og salat.

Ellers hvis vi steker kylling og bruker ris til, bruker vi ofte bernaisesaus eller kylligsaus som fås kjøpt i poser.

Hva er kyllingkrydder? En ferdig krydderblanding?

Gjest Kåre Kverrulant
Skrevet
  favn skrev (På 26.9.2002 den 9.15):

Jepp! :)

Skrevet
  Kåre Kverrulant skrev (På 26.9.2002 den 9.43):

Jepp! :)

Takk.

Menneh... du kverulerte da ikke?

Gjest Kåre Kverrulant
Skrevet
  favn skrev (På 26.9.2002 den 9.54):

Takk.

Menneh... du kverulerte da ikke?

Er du sikker.....?!? ;)

Skrevet

Godt og lettvint: Hell matfløte i stekepanna. Legg i ferdig grillet kylling i biter (og tilsett gjerne purre eller løk, hakket) og la det surre. Ha på godt med karri og pepper/annet krydder etter smak, og rør så "sausen" blir gyllengul av karrien. Server med ris.

Du kan også bruke ustekt kyllingfilet, men starter da med å steke den i biter i olje eller smør, og så heller du på fløte når kjøttet er blitt hvitt.

Annonse

Skrevet
  favn skrev (På 26.9.2002 den 9.15):

Ja, det er ferdigblandet.

Det jeg har er fra Santa Maria og er kjøpt på Coop-Mega

Det er kjempegodt :-)

Skrevet
  Kåre Kverrulant skrev (På 26.9.2002 den 10.23):

Er du sikker.....?!? ;)

Ja. Kanskje. Nei.

Gjest Kåre Kverrulant
Skrevet
  favn skrev (På 26.9.2002 den 11.08):

Ja. Kanskje. Nei.

Skal jeg si deg noe? Jeg gjorde et unntak for deg.....

Skrevet
  Kåre Kverrulant skrev (På 26.9.2002 den 12.58):

Skal jeg si deg noe? Jeg gjorde et unntak for deg.....

Åh, du da. Flørten :)

Gjest Kåre Kverrulant
Skrevet
  favn skrev (På 26.9.2002 den 14.10):

Åh, du da. Flørten :)

Mmmm.....en flørt forlenger livet!!! ;O)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...