Gjest Cheetah Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hei! Jeg har migrene - og bruker Zomig. Har brukt dette i ca 3 år nå. Det jeg lurer på er om noen andre har hatt samme erfaringen som meg. Den er at hvis jeg tar Zomig under et anfall, så kommer det et nytt anfall innen en uke, mens hvis jeg ikke tar, og lider meg gjennom det, så vil det gå lengre tid. Dette har fungert for meg, for jeg føler og at Zomig-tilbakeanfallene mine er svakere enn de mer sjeldne anfallene mine - dvs at jeg da ofte ikke trenger tabletter for å overleve. Problemet nå er at jeg er inne i en periode der det absolutt ikke passer å gå rundt med migrene. Hadde et svært kraftig anfall tir-tors, og nå, lørdag, kommer det krypende tilbake igjen. Noen som har synspunkt på hvilke medisiner de syns er bra, bivirkninger folk har opplevd etc? Jeg er og nyskjerrig på hva andre folk opplever som triggere på anfall. Jeg tror at lakris trigger det hos meg, men har og lurt på om druer og appelsinjuice kan ha gjort det. Denne uken har jeg nemlig, for første gang, drukket appelsinjuice daglig, og samtidig opplevd øke i migrene. Så kom igjen - hva trigger deres anfall? Og hvis noen andre der ute har gode råd for å leve bedre med migrene tar jeg gjerne i mot Men har ikke råd til div.behandlinger, da jeg er særdeles fattig student. Håper mange tar seg tid til å komme med synspunkt - slik at vi kan hjelpe hverandre til mindre anfall og de rette medisinene! Ha en flott dag -med eller uten smerter! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74591-migrene-og-zomig-andres-erfaringer-hva-trigger-et-anfall/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nina, 23 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Halloo!! Nå ble jeg glad når jeg så dette! Jeg bruker også zomig, men har ikke egentlig registrert noe av det du forklarer, men jeg skal tenke over det neste gang. En annen ting er "trigger'en" din. Jeg fant ut for en rundt et år siden at lakris er veldig utløsende, og etter dette har anfallene vært mye sjeldnere ettersom jeg spiste mye lakris! Men jeg ¨har faktisk registrert at de to siste gangene jeg hadde anfall hadde jeg spist en del druer dagen før! -noe jeg ganske sjelden spiser. Men folk har liksom ledd litt av denne "jeg tror jeg får migrene av lakris og druer"... men da kan jo dette stemme. Jeg lurer på om det kan være noe felles stoff i lakris og druer jeg, som vi reagerer på. Hadde jo vært greit å finne ut, så kan vi styre unna all mat som inneholder dette! Appelsinjuice drikker jeg sjelden, og lite av, har ikke registrert noe der, men har hørt at dette er nokså vanlig. Men du, hadde vært greit å utforske dette sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74591-migrene-og-zomig-andres-erfaringer-hva-trigger-et-anfall/#findComment-375315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.