Gjest beate74 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg hadde to forsøk før 1.januar i år. I år hadde jeg et forsøk i mars med egenandel. Nå har jeg vært i kontakt med trygdekontoret for å få tilbakebetaling. De sier jeg trenger en erklæring fra sykehuset der det står at jeg har vært til behandling og nummer hva forsøket er. Jeg er vist litt egoist og vil at sykehuset skal skrive feks. "NN har hatt et forsøk etter 1.1.2002". Dette vil jo si at jeg kan få to til på samme egenandel. Hva står det i brevet til dere andre som er i lignende situasjon med forøk tidligere år? I reglene på odin/dep.....står det ingenting om erklæring fra sykehuset og det står at reglene gjelder fra 1.1.2002. Det er lett at trekke konklusjonen at de gamle forsøkene "nullstilles" Har nettopp gjort insemineringsforsøk og betalte kr.4000 i egenandel og kr. 5000 i medisiner og dette dekkes vist ikke av noen refusjonsordning. Det er gått to uker siden misslykket forsøk og jeg er vist allrede innstilt på å prøve flere ganger. Selv om jeg for en halv måned siden sa aldrig mer! Noen med erfaring med lavstimuleringsforsøk ved offentlig sykehus? Hva er prisen og hvor utføres det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74738-erkl%C3%A6ring-til-trygdekontoret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Demeter1 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hei beate, jeg har ikke erfaring med lavstimuleringsforsøk, men litt med trygdekontor... Vårt trygdekontor godkjente en stemplet erklæring fra gynekologen som henviste oss, der stod det kort og godt at vi har gjennomgått to IVF-forsøk etter 1. januar 2002. Ville nok fått samme erklæringen fra Haugesund, men det var ferieavvikling så vi tok kjappeste variant. Den nye ordningen gjelder fra 1. januar, så du har uansett krav på tre forsøk for til sammen 18.000 kroner. Lykke til, hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74738-erkl%C3%A6ring-til-trygdekontoret/#findComment-375374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Mitt trygdekontor forlanger ikke noen erklæring fra sykehuset. Kvittering på betalt regning holdt mer enn nok. Det de derimot også forlangte var å få vite hvor mange forsøk vi hadde hatt tidligere. (Vi har hatt tre forsøk før 1.1.2002.) Vi har en klagesak gående mot trygdevesenet for tiden da vi mener at direktivet fra myndigheten på den nye refusjonsordningen sier at alle nullstilles fra 1.1.02, og at tidligere forsøk ikke skal regnes med. Helsedepartementet har bekreftet dette muntlig til oss, men jeg tror ikke det er så mye nytte i det før vi får det skriftlig også. For deres del så får dere jo pengene igjen etter forsøket i januar, men det viktige for dere er om dere får to nye forsøk. Jeg mener det, men hva jeg mener har ikke noe å si hvis trygdevesenet bestemmer seg for noe helt annet. Følg med her på DOL. Jeg skal fortelle hvordan det har gått med vår sak når vi en gang i tiden får svar på klagen. Håper på at vi får svaret i løpet av oktober. Ellers så får jeg si lykke til videre på veien mot å få barn. ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74738-erkl%C3%A6ring-til-trygdekontoret/#findComment-375443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.