Gå til innhold

vektøkning pga p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest Hva skal jeg gjøre?

Hei!

For tre uker siden begynte jeg med p-pillen (trionetta) Siden dette har jeg lagt på meg 4 kg (fra 57kg-61kg.) Vil jeg klare å ta av disse kiloene igjen? Vil de forsvinne hvis jeg slutter med pillen? Jeg var litt "lubben" fra før også, men nå klarer jeg nesten ikke å se meg selv i speilet. Jeg kan legge til at jeg er 17 år og trener 1-3 dager i uken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74796-vekt%C3%B8kning-pga-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Man legger ikke på seg av p-pillen, men en av bi virkningene kan være større matlyst, opplevde det samme selv. Du må prøvde å spise mat som metter og demper søt suget, mosjonere og blir det for gale så kan du jo prøve å se om det blir bedre av å bytte merke.

ps: er du sikker på at det er fett og ikke bare vann som du har lagt på deg?

Jeg hadde verre reaksjon på Trionetta, gikk opp 10kg de første 3 ukene. *grøss*

Ble også helt i ulage da jeg sluttet.

Bruker nå Yasmin, gikk opp 1 beskjedent kilo, ingen bivirkninger tror jeg. Kanskje litt oftere hodepine, men det kan skyldes så mangt. (sover uregelmessig)

Jeg tror ikke 4 kg er spesielt mye, men hvis du er bekymret kan du ta det opp med legen din. Yasmin f.eks er kjent for å ikke ha noe særlig bivirkninger, iallefall ikke innen vekten. Det har kommet flere nye p-piller i det siste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...