Gå til innhold

Jente på 18,mann på 30. For gale?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er "for gale" med en 30-åring som virker som han er 20, jeg...

Seriøst: Det er vel ikke ideelt med et forhold mellom en tenåring og en trettiåring - i de årene imellom utvikler man seg (vanligvis) ganske mye. Men det kommer naturligvis an på de aktuelle partene også. Det er som kjent forskjell på folk.

Annonse

ingenting er for gale, men at noe vipper på kanten til å være hinsides, ja det må man vel kunne si...

- hva skal du med en kjæreste som er 12 år eldre enn deg?

- hva skal han med en kjæreste som i de flestes øyne nesten er bare barnet?

- ov hvordan vet du at han ikke bare utnytter deg? eller at han bruker deg for å få tilfredsstilt en fantasi, eller rett og slett kun for å få bekreftet for seg selv at han fortsatt er atraktiv for unnge jenter?

jeg bare lurte jeg da...

Det er ikke galt å bli forelsket - overhodet ikke. Men om det er spesielt lurt å gjøre noe med det, det er en annen sak....

Det er 12 år mellom dere. Det betyr i praksis at dere lever i to forskjellige verdener. Han er sikkert ferdig med utdanningen sin, du har ikke begynt. Han har andre referanserammer enn deg. Men det betyr ikke at det ikke kan funke! Dersom han er forelska i deg, og du er forelska i han, så er det vel lite noen utenforstående kan si for å hindre et forhold?

Nei, dette er opp til deg selv. Selv om jeg personlig er skeptisk til at så unge jenter er sammen med trettiåringer, så betyr ikke det at et slikt forhold ikke KAN funke.

mvh

Gjest papirtiger

Jeg er 21, og er sammen med en gutt på 32.

Men må allikevel si at jeg har forandret meg MYE fra jeg var 18 til nå.

Men det kan jo gå. Slike ting kan man ikke svare på. Kan også hende at jeg modnes enormt de kommende årene, hvem vet.

Prøv det, det er ikke verdens undergang hvis det ikke fungerer.

Det er helt vanlig å bli forelska i en eldre,kjekk og snill autoritetsperson for unge jenter(og jenter/kvinner generelt enkli). Å egentlig så er vel ikke aldersforskjell såå ille,bare begge er med på sammen greia.

Men jeg synes dette er galt fordi han er pianolæreren din. Det er en mann som får betalt for å være kul med deg for å si det sånn..

Men så skal ikke jeg moralisere for mye...ettersom jeg selv er på din alder og sammen med en 16 år eldre enn meg.. Men om han ikke hadde vært en autoritetsperson i forhold til deg hadde saken stilt seg annerledes..

ingenting er for gale, men at noe vipper på kanten til å være hinsides, ja det må man vel kunne si...

- hva skal du med en kjæreste som er 12 år eldre enn deg?

- hva skal han med en kjæreste som i de flestes øyne nesten er bare barnet?

- ov hvordan vet du at han ikke bare utnytter deg? eller at han bruker deg for å få tilfredsstilt en fantasi, eller rett og slett kun for å få bekreftet for seg selv at han fortsatt er atraktiv for unnge jenter?

jeg bare lurte jeg da...

"hva skal du med en kjæreste som er 12 år eldre enn deg?

- hva skal han med en kjæreste som i de flestes øyne nesten er bare barnet?"

-Jeg var 35 da jeg ble sammen med ei på 19. "Hva skal du med" er en litt dum spørsmålsstilling i denne sammenhengen. Hva skal man med en kjæreste i det hele tatt? :))

"- ov hvordan vet du at han ikke bare utnytter deg? eller at han bruker deg for å få tilfredsstilt en fantasi, eller rett og slett kun for å få bekreftet for seg selv at han fortsatt er atraktiv for unnge jenter?

jeg bare lurte jeg da..."

Vel...hvis det er snakk om utnytting (noe jeg ikke tror det er i dette tilfelle) vil det alltid være et spørsmål hvem som utnytter hvem. det kan like gjerne være ei ungjente som liker å vise seg med eldre menn...men som sagt: i dette tilfellet virker det ikke som det er tilfellet...:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...