Gå til innhold

Kvinner tar ikke nok ansvar for mannens orgasme

Anbefalte innlegg

Alle snakker hele tiden om at 70 % av kvinner ikke får orgasme. Dette framstilles som om menn er dårlige i senga. For det er jo vårt ansvar at kvinnen får orgasme?

Av alle jenter jeg har vært med var det kun èi som klarte å suge meg (samt runke meg) til orgasme. Kun èi. Skal jeg ta trekke konklusjonen at kvinner er dårlige i senga? At de ikke tar nok ansvar for min orgasme?

Gjør jeg det får jeg vel beskjed om at det er meg det er noe galt med.

Får ikke mannen orgasme er det han som må gjøre noe med det. Får ikke kvinnen orgasme er det fortsatt mannen som må gjøre noe med det.

Kan ikke kvinner ta mer ansvar for sin egen orgasme. Både med tanke på å fortelle oss hva de liker og i første omgang faktisk finne ut hva de liker. Og i tillegg gjøre noe selv for å få orgasme under sex.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

15

• tigertrollet

6

• molli

3

• vin

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

dakkar deg !

Jeg har alltid gitt klar beskjed om hva jeg liker og vil at han skal gjøre.

Gjør han ikke det , så fikser jeg det selv....

Du har nok dårlig erfaring med damer forstår jeg;o)

Min mann får nå da vitterlig orgasmer HVER gang jeg suger han....hvis det er det som er målet da!

Lykke til på ferden din ,i kvinners sekualitet ;o)

Jeg veit ikke hvilke kvinner du har vært ute for, men selvsagt er kvinnen selv ansvarlig for å oppnå orgasme. Enten på egenhånd, eller ved å instruere sin partner/hjelpe sin partner.

mener

Dersom kvinner mener at de selv har ansvaret, hvorfor klager så mange kvinner på at mannen ikke gir dem orgasme?

Har lest innlegg her inne om kvinner som spør om de skal dumpe typen fordi han ikke gir dem orgasme. Men har de fortalt han hvordan de vil ha det? Nei da, det må han da vel skjønne.

dakkar deg !

Jeg har alltid gitt klar beskjed om hva jeg liker og vil at han skal gjøre.

Gjør han ikke det , så fikser jeg det selv....

Du har nok dårlig erfaring med damer forstår jeg;o)

Min mann får nå da vitterlig orgasmer HVER gang jeg suger han....hvis det er det som er målet da!

Lykke til på ferden din ,i kvinners sekualitet ;o)

Jeg vet man ikke skal spørre om en kvinnes alder, men jeg regner med at du er "godt voksen".

Eldre kvinner er mye flinkere til å si fra og ta ansvar.

Yngre kvinner ligger heller der å venter på at mannen skal bli ferdig.

Har nok ikke så dårlig erfaring med kvinner. Det er jo ikke bare personlig erfaring jeg baserer meg på, men også innlegg her inne og andre plasser.

Jeg vet man ikke skal spørre om en kvinnes alder, men jeg regner med at du er "godt voksen".

Eldre kvinner er mye flinkere til å si fra og ta ansvar.

Yngre kvinner ligger heller der å venter på at mannen skal bli ferdig.

Har nok ikke så dårlig erfaring med kvinner. Det er jo ikke bare personlig erfaring jeg baserer meg på, men også innlegg her inne og andre plasser.

Jeg er i 20 -årene ...hmf....

Eh...blir 30 senere denne måneden da !

Svarte ; der minnte du meg på det !!

;o(

Annonse

Gjest been there, done that

Dersom kvinner mener at de selv har ansvaret, hvorfor klager så mange kvinner på at mannen ikke gir dem orgasme?

Har lest innlegg her inne om kvinner som spør om de skal dumpe typen fordi han ikke gir dem orgasme. Men har de fortalt han hvordan de vil ha det? Nei da, det må han da vel skjønne.

Da er det umodne kvinner som ikke har oppdaget at de selv har ansvar for sin egen seksualitet. Ikke skjær alle kvinner over denne kammen!

Jeg er i 20 -årene ...hmf....

Eh...blir 30 senere denne måneden da !

Svarte ; der minnte du meg på det !!

;o(

Huff og huff. Skal skjerpe meg.

Men 30 er jo ingen alder da. Seksuelt sett er du jo på topp nå :-)

Men da har du jo en del erfaring, og det mener jeg positivt.

Jeg har tolket tallene du sikter til dit hen at kvinnene er usikre på sin egen sexualitet og sin egen kropp.

Det har i mange år vært en skam for kvinner å føle lyst derfor er det mange kvinner som sliter i senga. Det er ikke dermed sagt at mannen er dårlig i senga.

Heldigvis er det ikke slik nå, men det er fremdeles mange som sliter. Kvinner som er 50-60 år har fremdeles sex og for mange av de eldre kvinnene er lyst forbunnet med skam. Du må huske på at også disse kvinnene er med i de tallene.

Tilslutt må jeg presisere at det ikke er bare eldre kvinner som kan føle skam, men kvinner som har opplevd overgrep også. Og dem er det mange av.

Og noen kvinner får rett og slett ikke orgasme uten noen som helst grunn. De har det deilig når de har sex, men oppnår ikke orgasme.

Jeg har aldri hørt om at en jente krever at orgasme er noe mannen skal gi henne. Jeg tror de fleste skjønner at sexlivet er et felles prosjekt. Man er ansvarlig for sin egen orgasme, men man kan godt samarbeide.

Sex er forøvrig mer enn en orgasme, og hvis det finnes kjønnsforskjeller på dette området, så må det jo være at for mannen er et samleie vellykket når det resulterer i orgasme, mens for en kvinne så er det mange andre aspekter ved samleiet som er av større eller like stor betydning.

Så har man jo alle variasjonene i mellom disse, og unntak her og der selvsagt.

Gjest papirtiger

"Av alle jenter jeg har vært med var det kun èi som klarte å suge meg (samt runke meg) til orgasme. Kun èi. Skal jeg ta trekke konklusjonen at kvinner er dårlige i senga? At de ikke tar nok ansvar for min orgasme?"

WHAT???? Kanskje du har veldig vanskelig for å få orgasme..?? Det er _ikke_ vanskelig å få en gutt til å komme når man suger.

Men joda, kvinner må ta ansvar.

Klart kvinnen må ta sin del av ansvaret så de får orgasme, flinkere å fortelle hva de liker, vise hva de liker og hvordan de vil ha det.

Men mannfolkene må også bli flinkere til virkelig å høre etter og oppfatte signaler også! :-)

Det finnes ingen standardoppskrift som funker fint for alle kvinner.

Nå må du ha misforstått noe alvolrlig på veien.

Synes du hørtes litt furten ut.

Har det skjedd deg ofte at du overhodet IKKE får orgasme under ett samleie? Uansett metode? Nei, jeg tror ikke det skjer menn så ofte. På et eller annet vis greier de å få det.

Mange kvinner får det ikke uansett, og det over flere år. Hvor mange menn opplever det?

Jeg har enda tilgode å møte en kvinne som faktisk skylder på mannen, og ærlig og oppriktig mener det er deres feil!

Du har misforstått alvorlig, Petter Smart.

Annonse

"Av alle jenter jeg har vært med var det kun èi som klarte å suge meg (samt runke meg) til orgasme. Kun èi. Skal jeg ta trekke konklusjonen at kvinner er dårlige i senga? At de ikke tar nok ansvar for min orgasme?"

WHAT???? Kanskje du har veldig vanskelig for å få orgasme..?? Det er _ikke_ vanskelig å få en gutt til å komme når man suger.

Men joda, kvinner må ta ansvar.

Nettopp. Det er ikke lett for meg å komme når noen suger meg. Men da skylder jeg ikke på jenta. Mens jenter ofte skylder på mannen dersom de ikke får orgasme.

"Han skjønner jo ingenting" sier en del. Men de forteller jo ikke hva han skal gjøre.

Nå må du ha misforstått noe alvolrlig på veien.

Synes du hørtes litt furten ut.

Har det skjedd deg ofte at du overhodet IKKE får orgasme under ett samleie? Uansett metode? Nei, jeg tror ikke det skjer menn så ofte. På et eller annet vis greier de å få det.

Mange kvinner får det ikke uansett, og det over flere år. Hvor mange menn opplever det?

Jeg har enda tilgode å møte en kvinne som faktisk skylder på mannen, og ærlig og oppriktig mener det er deres feil!

Du har misforstått alvorlig, Petter Smart.

Må oppklare litt (leste innlegget mitt på nytt og ser det enkelt kan misforstås). Jeg har ikke problem med å få orgasme. Men ved suging har jeg kun fått det med ei jente jeg var sammen med.

Du trekker feil konklusjon hvis du sammenligner om menn er dårlige i senga med om jentene får orgasme eller ikke.

Det har ingen nødvendig sammenheng om jenta får orgasme eller ikke!

Det er mange som sliter med å få orgasme, men det er selvsagt ikke slik at skylden legges på mannen.

Jenter kan få orgasme og ha dårlig sex eller motsatt.

Ja, jenter må selv ta ansvar for å oppnå orgasme. Men det trodde jeg var innlysende!?

Jeg har heller ikke opplevd mange menn som har fått orgasme under oralsex.

Da er vel konklusjonen at jeg er en dårlig elsker..

Må oppklare litt (leste innlegget mitt på nytt og ser det enkelt kan misforstås). Jeg har ikke problem med å få orgasme. Men ved suging har jeg kun fått det med ei jente jeg var sammen med.

Det er du ikke alene om, Petter Smart. Det er vanlig at menn ikke får det. Heller enn å dra konklusjonen at alle jenter er dårlige i senga av den grunn, så antar jeg at det er fysiske grunner til det. Friksjon som ikke er den rette osv osv.

jeg synes du er litt urettferdig, som mener at man skal få orgasme av alle metoder. Det er bare ikke sånn. Det har ikke noe med å være god eller dårlig å gjøre.

Jeg får f.eks. aldri orgasme når jeg sitter øverst, no way. Det er slik kroppen min er innrettet, og det er da ingens feil! Heller enn å skylde på noen, så bytter jeg heller stilling....

Noe for deg også, kanskje?

Du trekker feil konklusjon hvis du sammenligner om menn er dårlige i senga med om jentene får orgasme eller ikke.

Det har ingen nødvendig sammenheng om jenta får orgasme eller ikke!

Det er mange som sliter med å få orgasme, men det er selvsagt ikke slik at skylden legges på mannen.

Jenter kan få orgasme og ha dårlig sex eller motsatt.

Ja, jenter må selv ta ansvar for å oppnå orgasme. Men det trodde jeg var innlysende!?

Jeg har heller ikke opplevd mange menn som har fått orgasme under oralsex.

Da er vel konklusjonen at jeg er en dårlig elsker..

Det er ikke jeg som trekker denne konklusjonen. Men det er det mange kvinner som gjør.

"Han tilfredsstiller meg ikke i senga" er ikke uvanlig å høre. Selv om hun ikke engang har sagt hva hun liker og hva hun vil han skal gjøre. Da faker hun heller og tror at det gjør ting bedre????

Hadde du vært mann og ikke klart å gi kvinner orgasme så ville nok mange kvinner sett på deg som dårlig i senga ja. I alle fall dersom en skal tro en del kvinner her inne og i andre debatter.

Det er du ikke alene om, Petter Smart. Det er vanlig at menn ikke får det. Heller enn å dra konklusjonen at alle jenter er dårlige i senga av den grunn, så antar jeg at det er fysiske grunner til det. Friksjon som ikke er den rette osv osv.

jeg synes du er litt urettferdig, som mener at man skal få orgasme av alle metoder. Det er bare ikke sånn. Det har ikke noe med å være god eller dårlig å gjøre.

Jeg får f.eks. aldri orgasme når jeg sitter øverst, no way. Det er slik kroppen min er innrettet, og det er da ingens feil! Heller enn å skylde på noen, så bytter jeg heller stilling....

Noe for deg også, kanskje?

Mener ikke at en skal få orgasme av alt. Synes det er godt å bli sugd uansett.

Men mange kvinner mener det er mannens ansvar å gi dem orgasme. Ikke hvordan han gjør det, men at han gjør det. Selv tar de ofte lite eller ikke noe ansvar for sin.

Hvis en mann ikke får orgasme av f.eks. suging så gjør vi noe annet. Vi sørger for vår egen orgasme. Synes kvinner burde blitt flinkere til det.

Mener ikke at en skal få orgasme av alt. Synes det er godt å bli sugd uansett.

Men mange kvinner mener det er mannens ansvar å gi dem orgasme. Ikke hvordan han gjør det, men at han gjør det. Selv tar de ofte lite eller ikke noe ansvar for sin.

Hvis en mann ikke får orgasme av f.eks. suging så gjør vi noe annet. Vi sørger for vår egen orgasme. Synes kvinner burde blitt flinkere til det.

"Men mange kvinner mener det er mannens ansvar å gi dem orgasme"

Spørsmålet er; hvor har du den oppfatningen fra? Har et flertall jenter/kvinner direkte SAGT det til deg !????

Jeg stiller meg undrende til hele greia.Da har du i så fall møtt noen fryktelig rare kvinnfolk :-)

Jenter i dag er da mere opplyst enn som så. Det har hendt noen få ganger at jeg har hørt misfornøyde jenter har gryntet over at fyren kom før de rakk å komme i gang og få orgasme selv, men det har jo ikke noe med dette å gjøre. Det er bare snakk om dårlig timing. Det er vel ikke noe sånt du blander sammen...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...