Gå til innhold

overrasket oss med stor mage

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Silvana1365380201

Der har du missforstått helt.

Det var ikke slik jeg mente.Men det er det at hun ene oppfører seg dumt egentlig og vi ville ha kuttet de ut selv om de ikke hadde barn.De har holdt oss utenfor og vi har vært greie mot dem,men det kommer til et punkt hvor vi ikke orker å være snille mot de mere.Dette har egentlig ikke så mye med det det ble spurt om egentlig siden dette egentlig ikke handler om barna.

Kjære deg. Når du svarer dette på spørsmålet til Anonymja, så blir det ganske feil. Da må du jo nevne at det faktisk er andre underliggende årsaker til å kutte kontakten, ikke det at de fikk barn uten å si noe til dere.....

Silvana1365380201

Hei Anonymja.

Det er nesten så jeg ikke "gadd" svare på dette, men jeg ble i grunnen ganske provosert av reaksjonen din.

Jeg KAN forstå at du ble såret. Men at du er hårsår? DEFINITIVT. Det er ganske utrolig å tro at noen vil håvere fordi de er gravide og ikke dere. Liksom ædda - bædda barnehage.

Det er jo bare helt UTROLIG å i det hele tatt TENKE at noen gjør dette for å være ekle.

Som noen har nevnt tidligere på denne tråden, så kan det være helt spesielle grunner for at de ikke har nevnt det. Vi har også et vennepar som er gravide igjen, og de vet også at vi har strevet. Men når jeg snakket med de og fikk beskjed om at de hadde termin om et par uker, så ble jeg da ikke SUR???? De fortalte det i grunnen ikke til alle og enhver første gangen heller, og det er faktisk ikke alle som synes det er nødvendig å ringe rundt. Forklaringen kan jo også være så enkel som at dere ikke har hatt kontakt på en god stund (som du sier), og at det ikke har vært natulig å ta kontakt for å fortelle deg bare dette. Det kan tenkes at de ville føle at de da ville strø salt i ditt sår.

Å kutte kontakten synes jeg høres utrolig irrasjonelt ut, og veldig tåpelig.

TENK DEG OM!!!!! Du skjønner nok snart selv hvor dum din egen reaksjon var, hvis du er et rimelig fornuftig menneske og "kommer til deg selv".

Med ønske om god bedring!

Gjest anonymja

Hei Anonymja.

Det er nesten så jeg ikke "gadd" svare på dette, men jeg ble i grunnen ganske provosert av reaksjonen din.

Jeg KAN forstå at du ble såret. Men at du er hårsår? DEFINITIVT. Det er ganske utrolig å tro at noen vil håvere fordi de er gravide og ikke dere. Liksom ædda - bædda barnehage.

Det er jo bare helt UTROLIG å i det hele tatt TENKE at noen gjør dette for å være ekle.

Som noen har nevnt tidligere på denne tråden, så kan det være helt spesielle grunner for at de ikke har nevnt det. Vi har også et vennepar som er gravide igjen, og de vet også at vi har strevet. Men når jeg snakket med de og fikk beskjed om at de hadde termin om et par uker, så ble jeg da ikke SUR???? De fortalte det i grunnen ikke til alle og enhver første gangen heller, og det er faktisk ikke alle som synes det er nødvendig å ringe rundt. Forklaringen kan jo også være så enkel som at dere ikke har hatt kontakt på en god stund (som du sier), og at det ikke har vært natulig å ta kontakt for å fortelle deg bare dette. Det kan tenkes at de ville føle at de da ville strø salt i ditt sår.

Å kutte kontakten synes jeg høres utrolig irrasjonelt ut, og veldig tåpelig.

TENK DEG OM!!!!! Du skjønner nok snart selv hvor dum din egen reaksjon var, hvis du er et rimelig fornuftig menneske og "kommer til deg selv".

Med ønske om god bedring!

Jeg uttrykket meg litt feil ang kutte kontakt. Det er selvfølgelig ikke bare derfor vi kutter, men det var dråpen som fikk begeret til å flyte over. Ang hovering, de trodde vi skulle synes det var veldig morsomt at vi ble overrasket, mens vi flere ganger har snakket om hvor vondt det er å få vite om gravide, og at vi trenger en time eller to for å kunne glede oss på vegne av andre. Jeg sa bare følelsene mine, uten å fortelle hele historien, ser jo at det ble litt feil. Samtidig så leser jeg jo det jeg selv har skrevet - på nytt, og ser at det virker både lite gjennomtenkt og hårsårt. Men følelsen av at de hoverte,var nok riktig. Vi har lite kontakt fra før fordi de aldri tar hensyn til noen andre enn seg selv, men venter det tilbake fra oss andre. kvinnen i forholdet har faktisk uttalt engang at kvinner ikke blir virkelig kvinne uten å ha født barn ol.

Silvana1365380201

Jeg uttrykket meg litt feil ang kutte kontakt. Det er selvfølgelig ikke bare derfor vi kutter, men det var dråpen som fikk begeret til å flyte over. Ang hovering, de trodde vi skulle synes det var veldig morsomt at vi ble overrasket, mens vi flere ganger har snakket om hvor vondt det er å få vite om gravide, og at vi trenger en time eller to for å kunne glede oss på vegne av andre. Jeg sa bare følelsene mine, uten å fortelle hele historien, ser jo at det ble litt feil. Samtidig så leser jeg jo det jeg selv har skrevet - på nytt, og ser at det virker både lite gjennomtenkt og hårsårt. Men følelsen av at de hoverte,var nok riktig. Vi har lite kontakt fra før fordi de aldri tar hensyn til noen andre enn seg selv, men venter det tilbake fra oss andre. kvinnen i forholdet har faktisk uttalt engang at kvinner ikke blir virkelig kvinne uten å ha født barn ol.

Hei Anonymja.

Da har jeg mye større forståelse for din reaksjon. Dette var jo vesentlig informasjon som burde vært tatt inn i ditt innlegg. Da hadde du nok ikke fått så mange reaksjoner heller. :)

Vel, man skal ikke være forpliktet til å ha kontakt med folk man ikke liker selv om man er faddere til deres barn. Mange ting kan endre seg fra dåpen og til barna blir voksne, og nå høres det ut som der ikke lenger har så mye felles.

Da kan jeg nok være enig i at å kutte kontakten kan være riktig. Kvinner med slike arrogante holdninger og som FAKTISK SIER DET RETT UT er det jo ikke noe vits i å ha kontakt med. Det finnes jo så mange hyggelige folk.....

Lykke til videre!

Jeg forstår at du reagerte på synet du møtte, men jeg synes også at du overreagerer. Likevel blir jeg nesten litt provosert av svarene du har fått her, de er ualminnelig krasse og negative. Du har til og med blitt foreslått behandling av psykolog!

Det synes jeg er fryktelig unødvendig. Det er tydelig at ditt innlegg er skrevet i affekt, og vi alle vet at ting blir satt på spissen når vi blir følelsesmessig engasjert. Jeg synes også det var greit at du kom med den oppklarende kommentaren til Silvana, og anbefaler alle å lese den.

Til slutt håper jeg at du klarer å finne ut av forholdet til disse menneskene, og at du klarer å jobbe med dine egne følelser.

Annonse

Oj, hvis det er slike venner så forstår jeg godt at dere kutter kontakten med de. Vi kuttet også kontakten med noen som ikke "var gode for oss" i den perioden vi sleit som verst. Har kun sporadisk kontakt nå, og det holder.

Lykke til videre og ta vare på de gode vennene heller. :o)

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...