Gå til innhold

Fikk brev fra Riksen i går...

Anbefalte innlegg

Gjest Tramse 1

Og ble lei meg.... Dette har jeg jo ventet på lenge, men nå kommer det så nærme. Er redd.

Vi skal inn til konsultasjon i midten av februar -03.

De sier vi må ha ICSI. Det syntes jeg var trist. Da er jo kvaliteten meget dårlig. Hun vi gikk til tidligere mente vi skulle klare det på egenhånd. Men nei, Riksen mener ICSI. Så da skal vi ta blodprøver/ kromosomtester osv... før konsultasjonen.

Nå føler jeg februar er rett rundt hjørnet. Jeg er ikke sikker på om jeg er sterk nok psykisk til å takle nederlag som kan komme. Skulle gjerne utsatt timen med ca 3 mnd. Tror dere det går?

Og vet noen hvor lang tid det er mellom konsultasjon og den måneden man starter? Fikk inntrykk av at det gikk fort....

Mange tanker i hodet nå... Føler vi begge må være 100% klare for denne prosessen. men jeg vet jo ikke hva jeg går til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75153-fikk-brev-fra-riksen-i-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Tidligere gikk ca 3 mnd fra forsamtalen til vi kunne ringe å høre om det var plass. Vet ikke om det er slik fremdeles.Vet at RH har fått stor pågang igjen.

Vi har hatt forsøk på RH tidligere, og har nå fått en 3- pack etter den nye regelen. I brevet stod det at jeg bare kunne ringe når jeg fikk mensen.

Siden jeg for tiden er student er det litt vanskelig å starte nå, mye på grunn av eksamner utover høsten. Da jeg ringte å spurte om vi kunne vente til over nyttår var det ikke noe problem. Sykepleieren sa at det var veldig viktig at jeg opplagt og klar når vi startet opp igjen. Så hvis du ikke er klar nå dere får klarsignal fra RH så ring å spør om dere kan vente.

Lykke til.

Hilsen

Hei!

Dere kan jo gå til konsultasjonen, men være ærlige og si at dere gjerne vil vente noen mnd før dere starter opp med forsøk.

Vi sto på venteliste til ICSI også, men tross lavt antall (1-1,5 mill) og dårlig bevegelighet har jeg blitt gravid "naturlig" tre ganger på 9 mnd- og sædkvaliteten er ikke blitt bedre. Jeg spontanaborte tidlig de to første gangene, men er nå gravid i 16 uke. Eksperten på mannlig fertilitet mener vi er unntaket, men jeg mener at man ofte vel raskt tenker ICSI. "Vanlig inseminasjon" utelukkes dessverre for oss.

Kan tilføye at jeg koblet informasjonen vi fikk etter tre sædprøver og "tenkte ut" at ettersom kvaliteten og bevegeligheten var dårlig samt at ingen celler overlevde et døgn, så måtte vi vente til eggløsningen var før vi hadde samleie. Vi var derfor avholdende tre-fem dager forut for dette. For oss funket det, og kanskje funker det for andre også.Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...