Gå til innhold

Lett blødende portio

Anbefalte innlegg

Bruno1365380386

For noen år siden var jeg til legen for en rutineundersøkelse og celleprøvetaking. Dette var på en annen kant av landet enn der jeg bor nå.Legen sa jeg hadde "stor eversjon og uvanlig lett blødende portio" Dette forklaret hun nærmere, men jeg husker ingenting av det og la ikke stor vekt på det heller siden celleprøven viste seg å være fin. Nå prøver vi å få barn og jeg har begynt å fundere på det hun sa. Hva menes med eversjon og hva kan være årsaken til lett blødende portio?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75154-lett-bl%C3%B8dende-portio/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Eversjon eller ektopi er et helt normalt og uskyldig fenomen, det forekommer hos kvinner i fruktbar alder og spesielt hos de som bruker p-pille. Oestrogenet faar mi livmorhalsen til aa vokse, og den kan gro ut paa overflaten av livmorhalsen. Den er blodrik og bloer derfor lett ved samleie eller proevetaking.

I graviditet kan det samme skje og gi aarsak til en overfaldisk bloedning som ikek betyr noe for gravididteten eller fosteret.

Altsaa ingenting aa vaere nervoes for. Lykke til med gravidtetsforsoeket.

vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...