Gå til innhold

Utroskap-kan det tilgis?

Anbefalte innlegg

Gjest Hardettungt

For å gjøre en laaaang historie kort:Min samboer og jeg hadde en veldig dårlig periode for 1 mnd tids siden.Alt snørte seg.På en fest på samme tidspuknt toppet det seg for ha,og han var utro.

Nå angrer han og gråter sårt - men jeg er i tvil.Skal jeg ta ham tilbake?

Det sies at en mann so slår en gang,slår igjen.Mitt spørsmål:En gang utro,utro igjen?

Tungt dette.Veldig tungt.Elsker ham,savner ham.Jeg har to barn fra forrige samboerskap,de savner ham også voldsomt.Men å kanskej la dem gå igjennom å miste stefaren sin igjen om han er utro igjen....huff,vet ikke om jeg tør ta sjangsen.

Noen som har opplevd det samme?Hva gjorde dere,og hvordan gikk det?

Håper indelig på svar....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75183-utroskap-kan-det-tilgis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det kan tillgis er vel mye opp til deg, er det ikke ?

Om du klarer det, klarer du det. Om du ikke klarer det, klarer du det ikke.

Jeg tror at skal dere over det, må dere finne årsaken, og hvordan hindre at det skjer i fremtiden.

Jeg tipper fester med alkohol i dårlige perioder er noe som fort ikke blir gjennomførbart for han mer, om dere fortsetter.

Ikke mye til hjelp, men du får ha lykke til. Sikkert kjipt som faen.

Selvsagt går det an å tilgi utroskap. Men det er ikke nekelt, og det krever mye av den som tilgir. For å tilgi er ikke det samme som å glemme, og utroskapet vil nok slite på forholdet deres ei god stund.

Om du skal tilgi, eller ikke, er det bare du som kan avgjøre. Er han verdt det? Tror du han vil forbli tro mot deg, dersom du tar han igjen?

Det er barn med inne i bildet også. Det må tas i betraktning.

Kort sagt: Bare du kan vite om du kan tilgi han, og om du vil ta han tilbake.

Jeg ville ikke tilgitt et så grovt brudd på samlivet, og hadde dumpa jenta med engang.

En gang utro, alltid utro, har i det minste stemt veldig godt på de jeg vet om som er utro, selv om alltid kanskje blir å ta i, men jeg tror du har brutt et terskel når du er utro, og jeg tror du lett kan gjøre det igjen.

Knuller man noen bare fordi man har problemer så er man et sjofelt menneske, og jeg ville ikke hatt noe med det mennesket å gjøre, i hvertfall ikke i kjærestesammenheng.

Det hele går vel på tillitt, og jeg kunne ikke vært sammen med noen jeg ikke hadde stolt på.

Men det er meg.

Min erfaring: Han gjorde det igjen og igjen og igjen osv..... Men jeg visste ikke om det (stupid me), så det blir en annen sak.

Ikke til noe hjelp jeg heller, beklager.

Men du kan si det slik at hadde jeg visst det så hadde jeg ikke tatt han tilbake.

Men vurderingen er din, du kjenner han best. Det trenger ikke å gjenta seg.

Det med en gang utro alltid utro stemmer ikke. Klart sjansen for utroskap er større dersom en har gjort det før, men noen garanti er det ikke.

To ganger utro er derimot statistisk sett tilnærmet alltid utro.

Det er lov å gjøre feil.

Angrer han oppriktig og er villig til en ekstrainnsats for å få din tilitt igjen bør du gi han en sjanse til. Men da må du stole på han, gi han frie tøyler. Så er det opp til han å unngå situasjoner der fristelsen kan bli (for) stor.

Det er litt dumt å la dette ødelegge familien og det gode dere har sammen.

Men er det noe mer tull (samme hvor lite) så er det rett ut. Men èn sjanse bør han få.

Annonse

Om du kan tilgi er det bare du som kan svare på.

Om du kan glemme - det tror jeg neppe. Du vil uansett måtte bruke laaaang tid på å få tillit til han igjen.. Er du villig til å ta all den usikkerheten rundt det?

For min del hadde det vært punktum, takk og amen i et sånt tilfelle. Jeg ville aldri klart å få tillit til henne igjen..

Jeg mener at utroskap kan tilgis. Hvis du virkelig vil tilgi, klarer du det. Men det er viktig at etter den oppvasken dere nødvendigvis må ta nå - så bør dette temaet legges dødt. Jeg sier ikke at du må glemme det som har skjedd,men jeg sier at du ikke må hente denne episoden fram i enhver diskusjon eller krangel i årene framover.

Få ut edder og galle nå, bli ferdig med det og gå videre. Slik du forteller, tror jeg det blir mye vondere for deg å bryte enn å tilgi. Å tilgi føles godt.

En gang utro, alltid utro er en klisjé. Jeg vil påstå at det av og til er omvendt: Har du prøvd det en gang, vet du at det ikke var så spennende likevel.

La meg sitere Ingvar Ambjørnsen: Det blir for galt å la noen muskelbevegelser på et seminar (eller en fest)ødelegge et godt forhold.

Utroskap er ikke verdens undergang. Du kommer over det!

JEg tror i hvertfall jeg lettere kunne tilgi en tilfeldig one-night-stand enn et lengre forhold hvor det var mer følelser involvert. Jeg ville blitt mer såret dersom han delte 'alt det andre' med noen annen enn meg. Sex er upersonlig.

Sex er da vel ikke upersonlig?

Det er vel det mest intime mennesker kan dele!

Synes jeg i alle fall.....

Du må selv vurdere om du klarer å tilgi han. Tilgi han for din skyld, du får det mye bedre da.

Det kommer til å ta lang tid, men hvis du og dere klarer det, er det vel verdt det?

Min erfaring er at det ikke stemmer med en gang utro, alltid utro.

Du må tenke gjennom om hvorfor han gjorde det. Om at det var en feil, og om du klarer å leve med det. Du kommer sikkert til å være mer sjalu. Men du må klare å kunne å stole på han. Og det må DU jobbe med - samtidig som han må vise det.

Lykke til

Jeg mener at utroskap kan tilgis. Hvis du virkelig vil tilgi, klarer du det. Men det er viktig at etter den oppvasken dere nødvendigvis må ta nå - så bør dette temaet legges dødt. Jeg sier ikke at du må glemme det som har skjedd,men jeg sier at du ikke må hente denne episoden fram i enhver diskusjon eller krangel i årene framover.

Få ut edder og galle nå, bli ferdig med det og gå videre. Slik du forteller, tror jeg det blir mye vondere for deg å bryte enn å tilgi. Å tilgi føles godt.

En gang utro, alltid utro er en klisjé. Jeg vil påstå at det av og til er omvendt: Har du prøvd det en gang, vet du at det ikke var så spennende likevel.

La meg sitere Ingvar Ambjørnsen: Det blir for galt å la noen muskelbevegelser på et seminar (eller en fest)ødelegge et godt forhold.

Utroskap er ikke verdens undergang. Du kommer over det!

Veldig godt skrevet og stemmer bra med det jeg synes. Du fikk sagt det på en litt bedre måte ;0)

Annonse

Det med en gang utro alltid utro stemmer ikke. Klart sjansen for utroskap er større dersom en har gjort det før, men noen garanti er det ikke.

To ganger utro er derimot statistisk sett tilnærmet alltid utro.

Det er lov å gjøre feil.

Angrer han oppriktig og er villig til en ekstrainnsats for å få din tilitt igjen bør du gi han en sjanse til. Men da må du stole på han, gi han frie tøyler. Så er det opp til han å unngå situasjoner der fristelsen kan bli (for) stor.

Det er litt dumt å la dette ødelegge familien og det gode dere har sammen.

Men er det noe mer tull (samme hvor lite) så er det rett ut. Men èn sjanse bør han få.

Sjansen for utroskap kan jo også bli mindre når man har gjort det en gang, fått angre og se konsekvensene. (pluss den andres skuffelse og sorg)

• 4 måneder senere...

Jeg ville ikke tilgitt et så grovt brudd på samlivet, og hadde dumpa jenta med engang.

En gang utro, alltid utro, har i det minste stemt veldig godt på de jeg vet om som er utro, selv om alltid kanskje blir å ta i, men jeg tror du har brutt et terskel når du er utro, og jeg tror du lett kan gjøre det igjen.

Knuller man noen bare fordi man har problemer så er man et sjofelt menneske, og jeg ville ikke hatt noe med det mennesket å gjøre, i hvertfall ikke i kjærestesammenheng.

Det hele går vel på tillitt, og jeg kunne ikke vært sammen med noen jeg ikke hadde stolt på.

Men det er meg.

Var det sex inne i bildet da??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...