Gå til innhold

Mer om utroskap, er det så galt?

Gjest Men nå tør jeg hvertfall ikke si hvem jeg er

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

21

• Zirine

18

• petter smart

13

• Sør

11

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ingen kan holde på løfte om å være trofast livet ut... Det er rett og slett ikke mennesklig!

Enten så er man fysisk utro, eller så er man psykisk utro!

Det skjer alle!

Og ditt poeng er? Fordi man har lyst så har man allerede være psykisk utro, og da kan man like godt gjøre det?

Utroskap handler om å ikke være tro, altså svikte noen. Jeg svikter ikke jenta mi om jeg flørter med andre jenter. Det er tull.

Du skriver:

"Du skriver at det er naturlig å 'søke trøst' andre steder. Det viser at du ikke er klar for en slik forpliktelse. Og derfor bør du også la være å gå inn i en."

Jeg har ikke vært utro selv og har ikke behov for det heller. Derfor syns jeg ikke det er riktig av deg å si at jeg ikke er klar for forpliktelsen.

Jeg mener det fortsatt er naturlig å søke trøst dersom den man har forpliktet seg med ikke kan gi en det man trenger.

Et forhold kan lenge fungere fint, men plutselig en dag er ikke ting som før... Som du nevner rullestol osv. Jeg kan fortsatt ikke se det gale i det. Hvis jeg en dag ikke greide å tilfredsstille mannen min, ville jeg blitt glad på hans vegne om han kunne fått det han trengte et annet sted. Da ville han blitt bedre å leve med. Og jeg vil fortsatt være glad i han.

Er det ikke regnet som utroskap hvis den er godtatt av partneren? Hva kalles det da? Bigami?

Dersom du med 'å søke trøst' mener å ha sex med andre så er det utroskap. Selv om du pakker det inn i sukyldige ord. Og dersom du mener dette er noe som er helt greit vanskelige situasjoner, da blir det en selvmotsigelse å si at du er klar for en livslang forpliktelse.

Dersom du og partneren har en ordning, dersom du tillater partneren å ha sex andre steder, da er det selvsagt ikke utroskap. For da er partneren din fortsatt tro, han har ikke sviktet deg. Du har gitt han tillatelse.

Bigami er når man er gift med flere på en gang, altså noe annet.

Trøst er en ting, sex noe annet.

Det er jo ikke uvanlig at en går til andre hvis forholdet vakler. Men da snakker man kun.

Det er ikke utroskap dersom begge er enige. Utroskap er å gå bak ryggen.

Jeg ville også latt dama mi fått en elsker dersom jeg ikke kunne tilfredsstille henne. Selv om jeg regner med at hun hadde sagt nei takk.

100% enig.

kanskje...

ikke nødvendigvis en dum ting.

Det er kjekt å være kynisk. Så slipper en kankskje å bli såret?

Det er bedre å såre den andre først, ikke sant? For før eller siden vil denne personen såre deg.

Og tenk at enkelte her inne har kallt meg bitter. De har tydeligvis ikke lest dine innlegg.

Annonse

Gjest ute å flyr

Og ditt poeng er? Fordi man har lyst så har man allerede være psykisk utro, og da kan man like godt gjøre det?

Utroskap handler om å ikke være tro, altså svikte noen. Jeg svikter ikke jenta mi om jeg flørter med andre jenter. Det er tull.

Du skrev:

"Utroskap er det samme som løftebrudd"

Mitt syn på saken at psykisk utroskap er værre enn fysisk.

Og jeg tror ingen kan gå igjennom et liv uten å bli bergtatt av noen andre enn sin kjære.

Ergo, det er et løfte man ikke kan gi, man kan imidlertid gi løfte om å ikke gjøre noe ut av slike begjær ..

Jeg tror heller ikke at det kan forandres, samme hvor moden man er...

Gjest ute å flyr...

Det er kjekt å være kynisk. Så slipper en kankskje å bli såret?

Det er bedre å såre den andre først, ikke sant? For før eller siden vil denne personen såre deg.

Og tenk at enkelte her inne har kallt meg bitter. De har tydeligvis ikke lest dine innlegg.

Jeg er hverfall ikke bitter!

Jeg prøver å leve et godt liv!

Og det gjør jeg også!

Jeg er en kjempe snill kjæreste som alltid har gjort som jeg burde, ikke det at det har fått meg så jævlig langt.

Nå som jeg tar meg selv på alvor og lytter til mine egne behov, har livskvaliteten min økt betraktelig.

Kjæresten er 100 ganger mer fornøyd og jeg ler oftere, er mer sosial og trives!

Et av mine behov, som tydligvis er moralsk forkastelig i dette forumet, er at jeg har begynt å flørte litt.

Så var jeg utro, vanntett sak som ikke kjærsten får vite om.

Og jeg vil fortsette å fly høyt til jeg har rast fra meg!

Jeg møtte mannen i mitt liv som 15 åring er 21 nå, prøver å gjøre det beste ut av det.

Har svært lite lyst til å sitte som en bitter 40 åring, og skylde på kjæresten for alt jeg ikke gjorde.

;)

Og det gjør jeg også!

Jeg er en kjempe snill kjæreste som alltid har gjort som jeg burde, ikke det at det har fått meg så jævlig langt.

Nå som jeg tar meg selv på alvor og lytter til mine egne behov, har livskvaliteten min økt betraktelig.

Et av mine behov, som tydligvis er moralsk forkastelig i dette forumet, er at jeg har begynt å flørte litt.

Jeg møtte mannen i mitt liv som 15 åring er 21 nå, prøver å gjøre det beste ut av det.

Har svært lite lyst til å sitte som en bitter 40 åring, og skylde på kjæresten for alt jeg ikke gjorde.

;)

Nei, herregud - flørt i vei. Flørt er godt - for hjerte og sinn. Gi folk oppmerksomhet og gode vibber - de fleste blir glade - ergo du gjør folk godt :)

Gjest ute å flyr...

Nei, herregud - flørt i vei. Flørt er godt - for hjerte og sinn. Gi folk oppmerksomhet og gode vibber - de fleste blir glade - ergo du gjør folk godt :)

hmmm?

Hvor har du gjemt deg?

Jeg har fått pepper siden jeg viste meg her inne, så takk!

hmmm?

Hvor har du gjemt deg?

Jeg har fått pepper siden jeg viste meg her inne, så takk!

Her er hva jeg svarte dawn engang (jeg får ikke til å lime inn url'en - kommer bare til "min side")

"Hva er vel vitsen med å flørte hvis man ikke vil noen vei? Bare for treningas skyld..?"

Flørting er bra og trenger overhode ikke være et tilbud om no mer. Flørting er godt for sjelen, både for den som flørter og for den som solen skinner på. Det er en egenskap som, hvis den er ekte, drypper på både svigermor, på venninner og på venner.

Det er et uttrykk for at man liker en personlighet. Noen ganger ligger det mer i flørten enn dette, men den store misforståelsen, mener jeg, er likevel at enkelte av det motsatte kjønn synes å tro at "nå er alt i boks"

Annonse

Du skrev:

"Utroskap er det samme som løftebrudd"

Mitt syn på saken at psykisk utroskap er værre enn fysisk.

Og jeg tror ingen kan gå igjennom et liv uten å bli bergtatt av noen andre enn sin kjære.

Ergo, det er et løfte man ikke kan gi, man kan imidlertid gi løfte om å ikke gjøre noe ut av slike begjær ..

Jeg tror heller ikke at det kan forandres, samme hvor moden man er...

Som du selv sier, det å ikke være 'psykisk utro' er et løfte man ikke kan gi. Og kan man ikke gi løftet, så kan man heller ikke bryte det. Og dermed kan man heller ikke være psykisk utro.

Så det du egentlig sammenligner er utroskap vs. det å bli betatt av andre. Og du mener det er værre å bli betatt av andre enn å ligge med dem?

Jeg ville forøvrig ikke ligge med noen jeg ikke var betatt av :-)

Hvordan skal jeg kunne ha sex med andre menn og si til min elskede at det 'ikke betyr noe' når sex med min elskede er selveste herligheten?

Og videre, hvorfor skal man ha sex med andre om det ikke betyr noe? Det må være enda værre å bli bedradd for noe som ikke betyr noe enn for noe som betyr noe. 'Jeg dreit i deg for moro skyld'.

Det er da stor forskjell på å flørte med noen og å ha sex med dem.

Jeg flørter med mange veninner. Det vet dama mi. Men jeg har ikke sex med noen andre enn dama mi, det vet hun også.

Og det gjør jeg også!

;)

"Jeg er en kjempe snill kjæreste som alltid har gjort som jeg burde, ikke det at det har fått meg så jævlig langt."

Og du var ikke bitter?

Du liker ikke egoismen i forhold. Men likevel lytter du til dine egne behov og gir faen i alle andre. Det var jo ikke dobbeltmoral...

Dersom du ønsker å rase fra deg så må du være ærlig med han. Hva om han ønsker det samme, men tar forpliktelsen et forhold er seriøst. Igjen viser du enorm egoisme.

Og du er jo tydeligvis ikke klar for et forhold. Slipp ham fri, ras fra deg og så få et forhold.

Du er egoist som ønsker alle fordeler en kjærest gir, samtidig som du vil gjøre som du vil.

Hadde du virkelig syntes utroskap var greit hadde du fortalt ham om det.

Håper han finner ut av dette og at han er med i HV..., med all respekt for andre.

Klart man blir sjalu når dama knuller med andre :-)

Ja, det er en selvfølge, men hun som skrev innlegget antydet at jeg var sjalu FØR hun knuller andre...

Eller tok jeg feil?

Velvel... Dumping er selvsagt det eneste holdbare når man opplever noe slikt, men jeg ville ikke da vært sjalu (det vet jeg utifra personlige erfaringer), men SINT.

Og man dumper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...