Nord-Trønder Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 I dag legges statsbudsjettet fram. Husker dere hvor opprørte, sinte og fortvilte vi var da budsjettet ble lagt fram i fjor? Så rasende som jeg var da håper jeg aldri jeg blir igjen. Den maktesløsheten jeg da følte var ikke god, men sikkert en nyttig efraing. Men vi var ikke maktseløse! Vi vant en viktig delseier noen måneder senere! Ble bare litt nostalgisk..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75309-husker-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Om jeg husker ja. Og adrenalinet mitt var rekordhøyt det også... Håper ikke de presterer noe sånt stunt i år igjen. og da mener jeg også når det gjelder adopsjonsstøtten. Om et par tre timer vet vi hva som kommer! MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75309-husker-dere/#findComment-379721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Husker så alt for godt ja. Det er nesten som om jeg sitter på nåler igjen og venter på at de finner på noe mer tull nok en gang. Jeg husker jeg ble sint ja, men først og fremst ble jeg så utrolig lei meg for at det fantes så mange politikere (og andre) som tok så lett på det å være ufrivillig barnløs. Det føltes som om vi hadde et luksusproblem. Vi har ennå en kamp å kjempe med å få tilbake den gamle ordningen om full støtte. Noe godt kom det allikevel ut av det. De som tar sine forsøk i utlandet, får også dekket sine medisinutgifter over 15.000,-. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75309-husker-dere/#findComment-379727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord-Trønder Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Om jeg husker ja. Og adrenalinet mitt var rekordhøyt det også... Håper ikke de presterer noe sånt stunt i år igjen. og da mener jeg også når det gjelder adopsjonsstøtten. Om et par tre timer vet vi hva som kommer! MVH Ser at adopsjonsstøtten har økt med 900 kr. Har du bestemt deg for hva du vil gjøre med de pengne AAA? Jeg foreslår at du tenker deg godt om og ikke sløser hele formuen bort på tull og tøys! Får du ikke barn på vanlig måte så skal det koste deg dyrt! Men når du først har greid kunststykket å få barn står de samme politikerne nærmest i kø og kaster barnetrygd, småbarnstillegg, kontantstøtte, skattefradrag og nå også billige barnehageplasser etter deg. Kos deg nå riktig godt med de 900 kronene, de har du jammen fortjent! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75309-husker-dere/#findComment-379754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Ser at adopsjonsstøtten har økt med 900 kr. Har du bestemt deg for hva du vil gjøre med de pengne AAA? Jeg foreslår at du tenker deg godt om og ikke sløser hele formuen bort på tull og tøys! Får du ikke barn på vanlig måte så skal det koste deg dyrt! Men når du først har greid kunststykket å få barn står de samme politikerne nærmest i kø og kaster barnetrygd, småbarnstillegg, kontantstøtte, skattefradrag og nå også billige barnehageplasser etter deg. Kos deg nå riktig godt med de 900 kronene, de har du jammen fortjent! Ja jeg sitter her og gnir meg i hendene med dollartegn i øynene og lurer på hva jeg skal bruke alle de 900 kronene til... Jaja, vi må nok bare takke for at det tross alt var pluss og ikke minus. ) Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75309-husker-dere/#findComment-379769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
agape Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Om jeg husker? Jeg satt nettopp og tenkte på det. For min del ble forslaget til statsbudsjett starten på et slags personlig "annus horribilis" (som ser ut til å ende vesentlig bedre enn det begynte, heldigvis!) Jeg syntes at det var merkelig at jeg skulle reagere så voldsomt, men jeg har etter hvert blitt klar over at det (for min del) ikke var det potensielle økonomiske løftet som uløste reaksjonen. Det var den underliggende beskjeden som gjorde meg fortvilet og rasende. Var det riktig at dette som var så ufattelig viktig for oss, skulle reduseres til et luksusproblem og et utslag av selvopptatthet og egosentrisk livsanskuelse? Var det mulig at politikerne så lettvint kunne gjøre et sånt vedtak, at de ikke innså hvor komplett umenneskelig og umoralsk dette var? Du vet hva jeg mener. Og vi var heldigvis ikke maktesløse (det skulle bare mangle, vi er da en ressurssterk gruppe, må vite!!) - vi klarte å få AP til å forandre mening i forhold til sitt eget forslag til statsbudsjett, og vi klarte å snu FrP. Det skal fremdeles store interne revolusjoner til før jeg vurderer å stemme på FrP, men jeg har fått et delvis nytt syn på politikk, politikere og politiske partier. Jeg kommer aldri til å glemme en viss helsepolitisk talsmann i et av regjeringspartiene, der han satt på radio og uttrykte hvor veldig vanskelig han syntes dette var. Dagen før hadde han respondert på en epost jeg sendte, med følgende tilbakemelding: "Nå har jeg mottatt 15 like "hjerteskjærende" mailer. Jeg har oppfattet beskjeden." Å kalle ham "hykler" blir litt smått, synes jeg. Det vil vel ligge større eller mindre katastrofer i dette årets budsjett også, tenker jeg. Mest sannsynlig vil de ikke angå oss så direkte. De vil angå noen andre i stedet. Og politikere vil si at de synes det er vanskelig, og så vil de antagelig peke på presset i økonomien. Jeg sitter igjen med en vesentlig svekket tiltro til begreper som velferd og solidaritet - jeg tror det er begreper som er i ferd med å gå ut på dato. Jeg ser at jeg må holde meg frisk, og at jeg må sørge for min egen og min families økonomiske sikkerhet - jeg har faktisk sluttet å tro på samfunnets evne til å fungere som sikkerhetsnett. Det er litt sårt å tenke sånn, men jeg er veldig redd for at det er den retningen vi går i. Utover det har jeg det veldig bra. Jeg og magen min teller 13 uker og 3-4 dager, og jeg kan nesten banne på at jeg kjenner et eller annet lite røre på seg i magen innimellom. Det er selvfølgelig bare luft ;-) Klem til deg, Nord-Trønder, håper du har det bra!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75309-husker-dere/#findComment-379788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Demeter1 Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Ser at adopsjonsstøtten har økt med 900 kr. Har du bestemt deg for hva du vil gjøre med de pengne AAA? Jeg foreslår at du tenker deg godt om og ikke sløser hele formuen bort på tull og tøys! Får du ikke barn på vanlig måte så skal det koste deg dyrt! Men når du først har greid kunststykket å få barn står de samme politikerne nærmest i kø og kaster barnetrygd, småbarnstillegg, kontantstøtte, skattefradrag og nå også billige barnehageplasser etter deg. Kos deg nå riktig godt med de 900 kronene, de har du jammen fortjent! Vet du, jeg har tenkt en del på det der at de er så villige til å bruke penger på en når man først har klart å få laget seg et barn. Jeg skulle gjerne betalt en hundrelapp for hver svangerskapskontroll og ultralyd, jeg, dersom pengene ble brukt til å hjelpe dem som ennå ikke har barn på gang. Det er med en viss bismak at jeg nå, som gravid i femte måned, tar del i velferdssamfunnets "svangerskapsomsorg". Det er jo ikke nå jeg trenger det mest!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75309-husker-dere/#findComment-379929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.