Gå til innhold

Utroskap - igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Den andre

Tidligere var jeg akkurat like kategorisk som SDD og de fleste andre her på DOL. ALDRI i verden om jeg hadde tilgitt utroskap og ALDRI i verden om jeg hadde nedverdiget meg til å ha et forhold til en gift mann! Dere skulle hørt meg i diskusjoner med venner...

Men nå har pipen fått en litt annen lyd. Jeg er ikke lenger fullt så kategorisk. Dette fordi jeg har bidratt til utroskap. Har hatt et forhold til en gift mann leeenge. Ingen drømmesituasjon, det skal være sikkert og visst, men ikke så lett å bryte ut av det heller! Vi har prøvd mange ganger.

Det kan faktisk oppstå situasjoner i livet man ikke rår over. Og man skal aldri si ALDRI.

Fremdeles er jeg mot utroskap, misforstå meg rett, men jeg har innsett at livet ikke alltid er så enkelt som man tror...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg må si jeg er ganske uenig med deg.

'Det kan faktisk oppstå situasjoner i livet man ikke rår over. Og man skal aldri si ALDRI.'

Følelser kan oppstå, ja, og man rår ikke alltid over dem.

Men det er likevel STOR forskjell på det og faktisk utføre selve handlingen.

Noen velger å følge hjertet, selv om det tilfeldigvis kan 'skade' noen andre, fordi man rett og slett er egoistisk.

Enten man er den 'andre' eller den som faktisk er bunden, bør man ta hensyn til den 'bedratte' part.

Utroskap gir sår i sjelen, å stole på et annet menneske etter å ha blitt sviktet av den du kanskje stoler mest på av alle, er så vanskelig, og kan medføre at man kanskje aldri mer tør knytte seg til et annet menneske.

Det er et meget stort tap.

Jeg blir litt forbannet jeg, av en slik holdning som enkelte mennesker har.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-379980
Del på andre sider

Gjest Den andre

Jeg må si jeg er ganske uenig med deg.

'Det kan faktisk oppstå situasjoner i livet man ikke rår over. Og man skal aldri si ALDRI.'

Følelser kan oppstå, ja, og man rår ikke alltid over dem.

Men det er likevel STOR forskjell på det og faktisk utføre selve handlingen.

Noen velger å følge hjertet, selv om det tilfeldigvis kan 'skade' noen andre, fordi man rett og slett er egoistisk.

Enten man er den 'andre' eller den som faktisk er bunden, bør man ta hensyn til den 'bedratte' part.

Utroskap gir sår i sjelen, å stole på et annet menneske etter å ha blitt sviktet av den du kanskje stoler mest på av alle, er så vanskelig, og kan medføre at man kanskje aldri mer tør knytte seg til et annet menneske.

Det er et meget stort tap.

Jeg blir litt forbannet jeg, av en slik holdning som enkelte mennesker har.

"Det er stor forskjell på det og å faktisk utføre selve handlingen"

Regner med at det er sex du mener med "selve handlingen".

Er det det verste? At vi har hatt sex? I min samvittighet er kanskje alt det andre vi deler mye verre enn akkurat sexen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380000
Del på andre sider

"Det er stor forskjell på det og å faktisk utføre selve handlingen"

Regner med at det er sex du mener med "selve handlingen".

Er det det verste? At vi har hatt sex? I min samvittighet er kanskje alt det andre vi deler mye verre enn akkurat sexen...

men du, det er fortsatt forskjell på å være utro, og det å være den man er utro med?

henger du med? du har intet ansvar overfor den andre kvinnen/mannen. du er ikke utro mot noen, det er den den andre som er.

blei rotete, men tror du skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380033
Del på andre sider

Gjest Den andre

men du, det er fortsatt forskjell på å være utro, og det å være den man er utro med?

henger du med? du har intet ansvar overfor den andre kvinnen/mannen. du er ikke utro mot noen, det er den den andre som er.

blei rotete, men tror du skjønner hva jeg mener...

Jeg skjønner hva du mener, og på mange måter har du helt rett. MEN uten meg hadde ikke han vært utro heller!

Vårt tilfelle er nok spesielt, uten at jeg skal gå nærmere inn på det.

Hovedpoenget mitt er at man ikke skal være så bombastisk i sine uttalelser. Man vet aldri hva livet bringer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380055
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du mener, og på mange måter har du helt rett. MEN uten meg hadde ikke han vært utro heller!

Hovedpoenget mitt er at man ikke skal være så bombastisk i sine uttalelser. Man vet aldri hva livet bringer...

"MEN uten meg hadde ikke han vært utro heller! "

men det spiller vel egentlig ingen rolle, gjør det vel? det er fortsatt ikke du som er utro, derfor er jeg enig med deg i at du skal holde på prinsippet om ikke å være utro, i alle fall ikke være den som ER utro...

ha en fortsatt interresant dag...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380098
Del på andre sider

Gjest Pelican

"Har hatt et forhold til en gift mann leeenge. Ingen drømmesituasjon, det skal være sikkert og visst, men ikke så lett å bryte ut av det heller! Vi har prøvd mange ganger."

Hva er det egentlig du vil? Hvis du ikke ser det som en mulighet at det blir dere to, hvorfor finner du deg da ikke en annen som ikke er gift?

Hvis denne mannen som er utro med deg har barn, får du ikke forferdelig dårlig samvittighet av å tenke på at du bidrar til å ødelegge et ekteskap og påføre barna stor smerte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380195
Del på andre sider

Du er nok ikke den første og blir heller ikke den siste som opplever dette. Det å være veldig kategorisk på noe kan slå tilbake for full musikk. Det er nok viktig å lære seg å være forståelsesfull i endel saker og at ting sjeldent er sort/hvitt. Uten at enn skal godta utroskap av den grunn.

Det kan oppstå situasjoner i livet som gjør at enn i noen tilfeller gjør noe dumt og som enn normalt ikke ville ha gjort. Grunnen til at dette skjer kan være så mangt, ofte er det ett sett med (u)heldige ting som skjer samtidig, som hver for seg ikke er nok til å gjøre det enn gjør, men sammen gjør at det blir slik det blir.

Dette ble litt rotete,....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380223
Del på andre sider

Gjest Den andre

"Har hatt et forhold til en gift mann leeenge. Ingen drømmesituasjon, det skal være sikkert og visst, men ikke så lett å bryte ut av det heller! Vi har prøvd mange ganger."

Hva er det egentlig du vil? Hvis du ikke ser det som en mulighet at det blir dere to, hvorfor finner du deg da ikke en annen som ikke er gift?

Hvis denne mannen som er utro med deg har barn, får du ikke forferdelig dårlig samvittighet av å tenke på at du bidrar til å ødelegge et ekteskap og påføre barna stor smerte?

Hvorfor jeg ikke finner en annen? Fordi jeg elsker denne mannen og jeg vet at han elsker meg!

Som jeg sa til Riksklysa, er nok vårt forhold ganske så spesielt, uten at jeg vil utdype det noe nærmere.

Poenget mitt er at det ikke alltid lønner seg å være veldig bombastisk, når man ikke aner hva livet bringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380330
Del på andre sider

Gjest Den andre

Du er nok ikke den første og blir heller ikke den siste som opplever dette. Det å være veldig kategorisk på noe kan slå tilbake for full musikk. Det er nok viktig å lære seg å være forståelsesfull i endel saker og at ting sjeldent er sort/hvitt. Uten at enn skal godta utroskap av den grunn.

Det kan oppstå situasjoner i livet som gjør at enn i noen tilfeller gjør noe dumt og som enn normalt ikke ville ha gjort. Grunnen til at dette skjer kan være så mangt, ofte er det ett sett med (u)heldige ting som skjer samtidig, som hver for seg ikke er nok til å gjøre det enn gjør, men sammen gjør at det blir slik det blir.

Dette ble litt rotete,....

Du skjønte det du! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380336
Del på andre sider

"Tidligere var jeg akkurat like kategorisk som SDD og de fleste andre her på DOL. ALDRI i verden om jeg hadde tilgitt utroskap og ALDRI i verden om jeg hadde nedverdiget meg til å ha et forhold til en gift mann! Dere skulle hørt meg i diskusjoner med venner..."

Her ble jeg dratt fram i en noget feil setting. Ja, jeg har noe i mot utroskap, hvis jentene er det mot MEG! Jeg gir da f... i hva andre måtte finne på å være, men JEG ville dumpa jenta tvert, og min erfaring er at de fleste er av min mening her.

Når det gjelder det å bidra til utroskap så finner du det vel kanskje morsomt å tenke på at jeg også har vært med på det, med flere jenter.

"Men nå har pipen fått en litt annen lyd. Jeg er ikke lenger fullt så kategorisk. Dette fordi jeg har bidratt til utroskap. Har hatt et forhold til en gift mann leeenge. Ingen drømmesituasjon, det skal være sikkert og visst, men ikke så lett å bryte ut av det heller! Vi har prøvd mange ganger."

Det er HAN som er utro, HAN som gjør noe galt, og mest sannsynligvis HAN som BRUKER deg. Du forstår det ikke nå, men tro meg, det vil du etterhvert gjøre.

Been there, done that.

Jeg vet hvor vanskelig det er å komme seg ut også, så jeg dømmer deg overhodet ikke og jeg lyttet ikke selv til de rådene jeg gav til andre når det var JEG som var i en fucka opp situasjon.

"Det kan faktisk oppstå situasjoner i livet man ikke rår over. Og man skal aldri si ALDRI."

Jeg kan si at jeg ALDRI fortsetter i ett forhold med en dame som er utro mot MEG.

Jeg roter meg heller ikke opp i en sånn situasjon som du nå er i, men for meg tok det to førsøk med to gifte damer før jeg tok til vett.

Jeg lærer litt sent :)

"Fremdeles er jeg mot utroskap, misforstå meg rett, men jeg har innsett at livet ikke alltid er så enkelt som man tror..."

Du er ikke utro, du gjør ikke noe galt, selv om du kanskje i perioder vil føle det, men det er en ulv ute å rusler på seg her, og det er mannen som er utro mot kona si.

Ingen andre. Han bruker både deg og henne, og dere er begge rimelig uskyldige parter i det her.

Det er ikke han.

I ettertid så vil du nok kanskje sitte igjen med noe dårlig samvittighet i forhold til kona, og det er det eneste jeg angrer på: hva jeg var med på å gjøre med selvbildet til den ene stakkaren som etterhvert fant ut om oss.

Men du er uansett en uskyldig part i forhold til dette, og stoler sannsynligvis på all bullshiten han serverer deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380339
Del på andre sider

"Jeg skjønner hva du mener, og på mange måter har du helt rett. MEN uten meg hadde ikke han vært utro heller!"

Hehe, det hadde han. Han hadde funnet en annen.

Du er ekstremt naiv som tror noe annet, selv om jeg vet hvordan det er å tenke sånn.

"Vårt tilfelle er nok spesielt, uten at jeg skal gå nærmere inn på det."

Det var mitt også. Både mitt første, og spesielt mitt andre, men dette vil nok alle andre som er i din situasjon si.

Du er ekstremt naiv, og sannsynligvis vil dette sakte men sikkert gå opp for deg.

Menmen... jeg bør ikke si så jævla mye her, bortsett fra at jeg har min erfaring på området, og diverse andre som har vært i denne "meget spesielle" situasjonen før deg" :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-380344
Del på andre sider

Annonse

"Tidligere var jeg akkurat like kategorisk som SDD og de fleste andre her på DOL. ALDRI i verden om jeg hadde tilgitt utroskap og ALDRI i verden om jeg hadde nedverdiget meg til å ha et forhold til en gift mann! Dere skulle hørt meg i diskusjoner med venner..."

Her ble jeg dratt fram i en noget feil setting. Ja, jeg har noe i mot utroskap, hvis jentene er det mot MEG! Jeg gir da f... i hva andre måtte finne på å være, men JEG ville dumpa jenta tvert, og min erfaring er at de fleste er av min mening her.

Når det gjelder det å bidra til utroskap så finner du det vel kanskje morsomt å tenke på at jeg også har vært med på det, med flere jenter.

"Men nå har pipen fått en litt annen lyd. Jeg er ikke lenger fullt så kategorisk. Dette fordi jeg har bidratt til utroskap. Har hatt et forhold til en gift mann leeenge. Ingen drømmesituasjon, det skal være sikkert og visst, men ikke så lett å bryte ut av det heller! Vi har prøvd mange ganger."

Det er HAN som er utro, HAN som gjør noe galt, og mest sannsynligvis HAN som BRUKER deg. Du forstår det ikke nå, men tro meg, det vil du etterhvert gjøre.

Been there, done that.

Jeg vet hvor vanskelig det er å komme seg ut også, så jeg dømmer deg overhodet ikke og jeg lyttet ikke selv til de rådene jeg gav til andre når det var JEG som var i en fucka opp situasjon.

"Det kan faktisk oppstå situasjoner i livet man ikke rår over. Og man skal aldri si ALDRI."

Jeg kan si at jeg ALDRI fortsetter i ett forhold med en dame som er utro mot MEG.

Jeg roter meg heller ikke opp i en sånn situasjon som du nå er i, men for meg tok det to førsøk med to gifte damer før jeg tok til vett.

Jeg lærer litt sent :)

"Fremdeles er jeg mot utroskap, misforstå meg rett, men jeg har innsett at livet ikke alltid er så enkelt som man tror..."

Du er ikke utro, du gjør ikke noe galt, selv om du kanskje i perioder vil føle det, men det er en ulv ute å rusler på seg her, og det er mannen som er utro mot kona si.

Ingen andre. Han bruker både deg og henne, og dere er begge rimelig uskyldige parter i det her.

Det er ikke han.

I ettertid så vil du nok kanskje sitte igjen med noe dårlig samvittighet i forhold til kona, og det er det eneste jeg angrer på: hva jeg var med på å gjøre med selvbildet til den ene stakkaren som etterhvert fant ut om oss.

Men du er uansett en uskyldig part i forhold til dette, og stoler sannsynligvis på all bullshiten han serverer deg.

Men hvis hun er venninne av kona, DA er hun ikke så uskyldig, er hun vel?

Nå vet ikke jeg om hun er det, men HVIS.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-381159
Del på andre sider

Hvorfor jeg ikke finner en annen? Fordi jeg elsker denne mannen og jeg vet at han elsker meg!

Som jeg sa til Riksklysa, er nok vårt forhold ganske så spesielt, uten at jeg vil utdype det noe nærmere.

Poenget mitt er at det ikke alltid lønner seg å være veldig bombastisk, når man ikke aner hva livet bringer.

Hvis han elsker deg, hvorfor er han da fremdeles gift?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-381161
Del på andre sider

Men hvis hun er venninne av kona, DA er hun ikke så uskyldig, er hun vel?

Nå vet ikke jeg om hun er det, men HVIS.

Nei er du gal. Da er det selvsagt grisejulingsgrunn, som jeg skriver om på sexforumet.

Jeg hadde faktisk trodd at jeg ville fått et JA fra samtlige mannfolk som svarte på det spørsmålet...

Jeg er imponert over doleres evne til ikke å bruke slag som middel når de blir ekstremt satt ut av spill. Jeg tror rett og slett at det er for mye datanerder her. Hva tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-381208
Del på andre sider

Nei er du gal. Da er det selvsagt grisejulingsgrunn, som jeg skriver om på sexforumet.

Jeg hadde faktisk trodd at jeg ville fått et JA fra samtlige mannfolk som svarte på det spørsmålet...

Jeg er imponert over doleres evne til ikke å bruke slag som middel når de blir ekstremt satt ut av spill. Jeg tror rett og slett at det er for mye datanerder her. Hva tror du?

De er politisk korrekte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75338-utroskap-igjen/#findComment-381209
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...