Gå til innhold

FU til gutter, anngående utroskap

Anbefalte innlegg

Takk. Jeg har selv følt det samme sinnet noen ganger, men hevnen er ikke så søt bestandig. Skal man ta hevn må det gjøres slik at man ikke selv blir stående som taper.

Det er sant, men når man er ferdig med hevnen så bør man gå videre. Hat og hevn fører ingenting godt med seg, annet enn en øyeblikks tilfredsstillelse som i verste fall bare gjør det verre for en selv - selv om vi ikke snakker om vold.

Jeg stemmer for en iskald skulder og fullstendig ignorering - så går man videre med livet. Noe/noen er ikke verd å bruke tid, energi og krefter på.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

11

• Zirine

3

• Nyco

3

• Ulv I Faarikaal

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Vold kan aldri rettferdiggjøres, uansett foranledning. Jeg kunne kanskje forstå at du ble sinna og banket fyren, men jeg ville ikke sagt det var rett av deg.

Dermed mener jeg naturligvis også at du ikke er noe bedre enn noen andre som sloss. Det finnes ingen grunn somm unnskylder slik oppførsel, og du er ikke noe bedre selv om du gjør det "bare" en gang.

Ulv I Faarikaal

Det er sant, men når man er ferdig med hevnen så bør man gå videre. Hat og hevn fører ingenting godt med seg, annet enn en øyeblikks tilfredsstillelse som i verste fall bare gjør det verre for en selv - selv om vi ikke snakker om vold.

Jeg stemmer for en iskald skulder og fullstendig ignorering - så går man videre med livet. Noe/noen er ikke verd å bruke tid, energi og krefter på.

Hevn: noen av de andre i styret i borettslaget spilte meg noen smålige og svært ufortjente pek. Jeg lagde falskt brev fra paleontologisk museum som varslet ekspropriering og riving av bygninger på eindommen. Årsaken var angivelig funn av sjeldne fossiler under bygningene. Stort oppstyr, ingen sjekka. Jeg måtte stoppe spøken da de skulle sende varselbrev til beboere. Ikke populært, men søt hevn. Alle som fikk greie på det gapskratta.

Hevn: noen av de andre i styret i borettslaget spilte meg noen smålige og svært ufortjente pek. Jeg lagde falskt brev fra paleontologisk museum som varslet ekspropriering og riving av bygninger på eindommen. Årsaken var angivelig funn av sjeldne fossiler under bygningene. Stort oppstyr, ingen sjekka. Jeg måtte stoppe spøken da de skulle sende varselbrev til beboere. Ikke populært, men søt hevn. Alle som fikk greie på det gapskratta.

haha

Godt jobba Ulv :)

Kompiser er etter min mening mer "hellige" enn kjærester, noe venner vet.

Dama dumpes selvsagt, men kompisen skal på legevakta!

Det er i hvertfall en grei oppfatning blant de jeg kjenner.

Nå spør jeg for øvrig gutter, ikke jenter.

Var jeg så jævlig feminin?

Kompiser er etter min mening mer "hellige" enn kjærester, noe venner vet.

Dama dumpes selvsagt, men kompisen skal på legevakta!

Det er i hvertfall en grei oppfatning blant de jeg kjenner.

Nå spør jeg for øvrig gutter, ikke jenter.

Var jeg så jævlig feminin?

Annonse

Vold kan aldri rettferdiggjøres, uansett foranledning. Jeg kunne kanskje forstå at du ble sinna og banket fyren, men jeg ville ikke sagt det var rett av deg.

Dermed mener jeg naturligvis også at du ikke er noe bedre enn noen andre som sloss. Det finnes ingen grunn somm unnskylder slik oppførsel, og du er ikke noe bedre selv om du gjør det "bare" en gang.

Dine meninger er så infisert av plantetendenser at jeg noenganger mistenker deg for å være et resultat av Sør og Tai sin hete natt.

Så dine svar regnes uansett ikke.

SPØRSMÅL 1

Ville du slått kompisen din om han hadde gjort noe sånt med dama de?

- Hvorfor i svarte helvette skulle jeg banka'n opp? hadde jo ikke tjent noe på det, vold løser ingentng, men hadde garantert brutt vennskapet med vedkommende.

(ville kanskje vurdert en særdeles ufin hevn, men det hadde kommet på det psykiske planet)

SPØRSMÅL 2

Er en som faktisk ville flydd på kompisen sin når han fant ut av dette ekstreme tillitsbruddet, er han like ille som disse gjengjævlene som flyr rundt og sloss med alt og alle i helgene?

- kan jo ikke sammenligne disse to, selv om begge kanskje kan karakteriseres som blind vold? men jeg må jo si at jeg nok lettere kan forstå volden dersom den stammer fra et slikt tillitsbrudd...

Jeg gidder ikke svare på alternativ 2, for det er uinteressant. For å svare på eneren: Jeg hadde selvsagt grisebanka denne kompisen. Gjentatte ganger.

Jeg ser at at andre SV'erne ikke støtter en slik handling. Jaja, heldigvis er det ikke de som styrer :)

Den deilige følelsen av å ha fått hevn skal en ikke undervurdere.

MEN.... likevel kan det hende det er bedre måter å hevne seg på enn å kline til vedkommende, uten at jeg skal gå inn på det her.

Hovedsaken er at en får hevn, uansett hvilken metode en bruker :)

Dine meninger er så infisert av plantetendenser at jeg noenganger mistenker deg for å være et resultat av Sør og Tai sin hete natt.

Så dine svar regnes uansett ikke.

Har du ikke fått med deg at jeg er Sørs mamma og Lions bestemor?

Jeg hadde ingen illusjoner om at du skulle ta mine meninger til etterretning, men sier du din mening, så kommenterer jeg den om jeg føler for det.

Du står selvsagt fritt til å la være å lese hva jeg mener om du føler for det.

SPØRSMÅL 1

Ville du slått kompisen din om han hadde gjort noe sånt med dama de?

Ikke hvis jeg fikk lov til å filme. Det er viktig med dokumentasjon i skilsmisse og barnefordelingssaken.

SPØRSMÅL 2

Er en som faktisk ville flydd på kompisen sin når han fant ut av dette ekstreme tillitsbruddet, er han like ille som disse gjengjævlene som flyr rundt og sloss med alt og alle i helgene?

Neida, berettiget harme er en formildende omstendighet.

Gjest mike tyson

Spm 1.

Jeg hadde ikke bare grisebanka fyren, jeg hadde kvestet han alvorlig. Man bryter ikke den uskrevne lov om å ikke gå på kompisers damer ustraffet!

Når det er sagt så hadde jeg ikke lagt to pinner i kors for å gi min "kjære" en smak av min vrede heller.

Spm 2.

Det er kun forvrengte damehjerner som går på et eller annet psykedelisk dop som kan klare å se likhetstrekk mellom dette!

Annonse

Du skriver: "Jeg ser ikke engang sammenligningen, så svaret er selvsagt nei."

Poenget forblir at hvis du kan gi deg selv "rett" til å banke tilfeldige folk ("tilfeldig" fordi de ikke bryter noen lov), så har åpenbart alle andre rett til å gjøre det samme, OG til å velge "hvem som fortjener bank" etter sine egne påfunn. (Akkurat slik du gjør.)

Med andre ord:

DU lager en helt tilfeldig regel: "man kan banke kompiser som feier over kjæresten min", selv om dette ikke er ulovlig ihht norsk straffelov.

DE lager en helt tilfeldig regel: "man kan banke folk på gaten som går på sprekkene i fortauet", selv om dette ikke er ulovlig ihht norsk straffelov.

Du liker selvsagt din egen regel bedre, men det er prinsipielt ingen forskjell. Det er bare "banking av folk etter eget forgodtbefinnende".

Med vennlig hilsen

Har du hørt om uskrevne regler?

Det er en slik denne kompisen ville brutt.

Selv om det kanskje ikke er helt akseptabelt å banke andre så er det forståelig og kan ikke sammenlignes med å banke folk som står på sprekkene på gata.

Har du hørt om uskrevne regler?

Det er en slik denne kompisen ville brutt.

Selv om det kanskje ikke er helt akseptabelt å banke andre så er det forståelig og kan ikke sammenlignes med å banke folk som står på sprekkene på gata.

Hei,

HVEM skal ha rett til å definere disse "uskrevne reglene"?

Hvorfor er en persons uskrevne regler mer "gyldige" enn en annens?

Vi har faktisk en straffelov, og ikke "uskrevne regler" til å regulere samfunnet.

Med vennlig hilsen

Hei,

HVEM skal ha rett til å definere disse "uskrevne reglene"?

Hvorfor er en persons uskrevne regler mer "gyldige" enn en annens?

Vi har faktisk en straffelov, og ikke "uskrevne regler" til å regulere samfunnet.

Med vennlig hilsen

Det er ikke snakk om enkeltpersoners uskrevne regler, men samfunnets. Det er ikke askeptert i samfunnet vårt at noen ligger med partneren til en venn. Dette blir sett på som et stort svik.

Sier ikke at det dermed er greit å banke dem. Kun at det er noe helt annet enn å banke noen som står på sprekkene.

Dette tar også retten hensyn til under en straffesak.

Husker for en stund siden en mann som ble frikjent for å ha slått ned en mann som hadde plaget kjæresten hans på et utested. Han hadde advart den andre mannen flere ganger.

Så også retten tar hensyn til grunnen for volden, selv om den ikke aksepterer vold i utgangspunktet.

Blir litt som i USA, sinnsyk i gjerningsøyeblikket.

Jeg gidder ikke svare på alternativ 2, for det er uinteressant. For å svare på eneren: Jeg hadde selvsagt grisebanka denne kompisen. Gjentatte ganger.

Jeg ser at at andre SV'erne ikke støtter en slik handling. Jaja, heldigvis er det ikke de som styrer :)

Den deilige følelsen av å ha fått hevn skal en ikke undervurdere.

MEN.... likevel kan det hende det er bedre måter å hevne seg på enn å kline til vedkommende, uten at jeg skal gå inn på det her.

Hovedsaken er at en får hevn, uansett hvilken metode en bruker :)

Nettopp! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...