Gå til innhold

Angrepiller

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du vil jo vite hvis du har glemt en pille eller fler når du skal ha sex, så det som hjelper best da er jo å ha kondomer liggende. Det bør alle p-pillebrukere ha liggende de stedene de overnatter, slik at man kan bruke kondomer i 14 dager hvis det har gått mer enn 36 timer mellom to piller eller man har kastet opp en pille.

Er det sjanse for at du glemmer en pille og allikevel har samleie uten kondom, kan det være lurt å ha angrepille liggende. Men dette er mye mindre sikkert enn kondomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75483-angrepiller/#findComment-381434
Del på andre sider

Gjest Uten signatur

Du vil jo vite hvis du har glemt en pille eller fler når du skal ha sex, så det som hjelper best da er jo å ha kondomer liggende. Det bør alle p-pillebrukere ha liggende de stedene de overnatter, slik at man kan bruke kondomer i 14 dager hvis det har gått mer enn 36 timer mellom to piller eller man har kastet opp en pille.

Er det sjanse for at du glemmer en pille og allikevel har samleie uten kondom, kan det være lurt å ha angrepille liggende. Men dette er mye mindre sikkert enn kondomer.

Joda, men eg husker alltid pillene eg. Men eg tenker på i tilfellet eg kaster opp eller får diare rett etter sex, da er det jo forseint med kondom. Sefølgelig er ikke angrepillen bra nei, men slik eg har sjønt det så forhindrer den bare graviditet, har skaden allerede sjedd så skalder den ikke barnet sant?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75483-angrepiller/#findComment-381444
Del på andre sider

Gjest LadyTrini

Det er bare angrepillen NorLevo som er reseptfri. Den andre, Tetragynon, er det bare mulig å kjøpe på resept fra lege.

Mvh

Minsker Norlevo p-pillens sikkerhet etter man har tatt Norlevo?Eller er man like sikker ved bruk av p-pillene som man til vanlig ville vært??

Jeg glemte 2 p-piller i begynnelsen av brettet,og tok Norlevo etter samleie.På p-pille esken står det at jeg skal bruke ekstra beskyttelse i 7 dager etter 2 glemte piller.Nå har det gått over en uke,så da skulle jeg mao være sikker resten av måneden,dersom jeg bruker p-pillen riktig??Eller??

Håper noen kan svare meg.

På forhånd takk.:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75483-angrepiller/#findComment-381681
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...