Gå til innhold

Kastet opp p-pillen? Haster!!

Anbefalte innlegg

Gjest jippiii

På onsdag kastet jeg opp ca. 1-1 1/2 time etter at jeg tok p-pillen. Jeg tenkte ikke videre over det og hadde sex flere ganger i løpet av torsdagen. I dag slo det meg at jeg kanskje kastet opp pillen på onsdag. Hvor lang tid tar det før pillen tas opp i kroppen? Burde jeg ta angrepiller? Er angrepiller farlig i kombinasjon med p-piller? Går på trionetta. Veldig glad for svar litt fort...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75552-kastet-opp-p-pillen-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=825856

Her sier dr. moen at det tar to timer før pillen er tatt opp i kroppen.

Det er ikke farlig å kombinere p-piller og angrepiller.

Angrepillene virker dårligere for hver time som går, så du bør ta den så fort som mulig.

Bruk kondomer til du begynner på neste p-pillebrett (angrepillene vil gjøre syklusen annerleses, så dere bør være ekstra forsiktig fremover).

Dersom man glemmer 2 piller i løpet av den første uka(tok begge pillene ca 38 t for sent),står det i pakningsvedlegget til P-pillene mine at man skal bruke tilleggsprevansjon i 7 dager etterpå.Jeg tok uansett angrepillen,og der står det at det anbefales kondom/sæddrepende krem fram til neste mens.Betyr det at angrepillen roter med syklusen,slik at jeg utover de 7 dagene som p-pillevedlegget skrev,vil jeg ikke være trygg uten kondom el??Er dermed hele brettet utrygt så lenge jeg ikke har tilleggsprevansjon,eller har jeg misforstått?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...