Gå til innhold

Hvis du var på Kiwi...

Anbefalte innlegg

Gjest er det flaut

og så masse flotte kjøttvarer ; både lammelår , biffer , pølser , etc. gikk ut på dato om 1-2 dager , ville du tatt det da?

Det er jo det de rekalmerer for ; at hvis du finner det så får du det!

Jeg opplevde det i dag.

Har aldri sett etter dato p.ga. det , men i dag skulle jeg handle inn lammelår , og det kostet 282 ; og da datoen viste at det ( og masse annet ) gikk ut , tok jeg det med og fikk det..

PS: Syntes det var for flaut og raske med meg alt det andre jeg KUNNE tatt!

Hadde du gjort det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75558-hvis-du-var-p%C3%A5-kiwi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest er det flaut

Nei, det hadde jeg ikke orket. Det er grenser for hvor mye kjøtt jeg kan spise på 2 dager og vi har ikke stor nok fryser til å stappe 4-5 lammelår i.

Det er faktisk de som lever på å hente slikt hver dag.

det gjelder all mat , ikke bare kjøtt!

Ungene kom hjem med 7 pakker twist her om dagen....

Sabla kjekt! det hadde jeg da gjort. Hvorfor ikke? det blir antagelig bare kastet likevel om det faktisk får gå ut på datoen.

Spekulere i det hadde jeg ikke giddet og gjøre...men man kunne ha blitt rik av det sikkert :-D

hm...skal sjekke datoen neste gang jeg er der jeg :)

Annonse

Det er faktisk de som lever på å hente slikt hver dag.

det gjelder all mat , ikke bare kjøtt!

Ungene kom hjem med 7 pakker twist her om dagen....

Greit nok det, men for det første handler jeg ikke på Kiwi, og for det andre har selv jeg som student råd til å kjøpe egen mat og ikke få rundt og lete etter noe som går ut på dato hvert øyeblikk.

Ulv I Faarikaal

Greit nok det, men for det første handler jeg ikke på Kiwi, og for det andre har selv jeg som student råd til å kjøpe egen mat og ikke få rundt og lete etter noe som går ut på dato hvert øyeblikk.

Ehhhh.... datoen som står på er for sikkerhets skyld. Utgått på dato betyr ikke automatisk skjemt. Kjøtt er enkelt, lukta avslører straks. Oppmalt kjøtt er verre.

F eks en biff som lukter litt kan fint spises, den kan skrapes med kniv, skylles eller skrubbes med kost, mør er den helt sikkert. Eller ?

Jeg ville ha tatt med meg litt. Hadde nok syntes at det var litt flaut å gribbe til meg alt.

Uheldigvis for meg så er det ikke noe som er på tur til å gå ut på dato i den kiwi butikken som jeg handler i. Det er kanskje blitt gribbet av noen andre.

Så på TV for en stund siden om en som var arbeidsledig(?) som kjørte rundt til de forskjellige butikkene som denne garantien gjelder i og tok med seg alt han fant. Spara masse penger på det, men litt unødvendig med 7 kartonger Maarud potetgull.

Hadde det bare vært dato stempling på røyk.......

*ønske ønske*

Ehhhh.... datoen som står på er for sikkerhets skyld. Utgått på dato betyr ikke automatisk skjemt. Kjøtt er enkelt, lukta avslører straks. Oppmalt kjøtt er verre.

F eks en biff som lukter litt kan fint spises, den kan skrapes med kniv, skylles eller skrubbes med kost, mør er den helt sikkert. Eller ?

Jeg frøs ned en kylling den 13. Den gikk ut på dato 15. I forrigårs tok jeg den opp og la den i kjøleskapet. Skulle spise den i går, men da luktet den SKIKKELIG vondt. Kasta'n jeg... men skulle den ikke egentlig ha holdt da?

Ulv I Faarikaal

Jeg frøs ned en kylling den 13. Den gikk ut på dato 15. I forrigårs tok jeg den opp og la den i kjøleskapet. Skulle spise den i går, men da luktet den SKIKKELIG vondt. Kasta'n jeg... men skulle den ikke egentlig ha holdt da?

Det kommer an på oppbevaringen mens den var fersk. For høy temperatur ?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...