bermel Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg begynte med sprøyter i går. Var hos en sykepleier på legekontoret,og fikk god hjelp! Hun instruerte, og jeg stakk sjøl. Jeg var veldig stolt av meg sjøl, og syntes det gikk veldig bra. Det var godt å VIRKELIG være i gang! Jeg gledet meg faktisk til å sette sprøyta i dag, for jeg var jo så flink i går.... Nå har jeg derimot gjort det, og nå er jeg redd for at jeg ikke fikk inn nok! Sambo. så på, og han sier at alt helt sikkert var OK, og at alt er helt i orden. Problemet er som følger: I går lærte jeg at før jeg skal stikke, skal jeg presse væska opp i nåla til jeg ser en liten boble med væske. Da jeg gjorde det i dag, kom det to DRÅPER i stedet. OG, da jeg var ferdig (stikkinga og innsprøytinga gikk greit), og skulle kaste sprøyta, klemte jeg litt, og da kom det også ut væske, ca. to,tre dråper. Men jeg klemte "stempelet" helt inn da jeg satte sprøyta, det er jeg temmelig sikker på! Sambo. sier at det samme sikkert hadde skjedd i går, viss jeg hadde sittet og fiplet med den sprøyta etterpå. Hadde mest lyst til å hive meg på telefonen til sjukehuset, men der er det ikke folk i helga. Gjør disse dråpene noe?!? Jeg skjønner at jeg sikkert krisemaximerer litt, men det er da bedre det enn å gjøre det feil så hele forsøket skjærer seg... Takk og lov for dette forumet!!! ZX"#W#"YXXR^`# Hilsen en engstelig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75630-hjeelp-ang-spr%C3%B8yter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice in Wonderland Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 God morgen bermel, ikkje greit å være nybegynner, det blir lett mange spørsmål. Trur nok dette går greit for du skal vel til UL ca niende sprøytedag, da ser de utviklinga/størrelsen på foliklene dine og bestemmer om du må ta fleire sprøyter. Eg tok fram mine gamle planer i går og oppdaga at to av forsøka brukte eg 15 sprøyter og siste forsøk bare 12. Denne gangen har eg fått større dose. Så bare slapp av og lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75630-hjeelp-ang-spr%C3%B8yter/#findComment-382705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KSK1365380361 Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hei Bermel! Ingen grunn til panikk! Det lille som du fikk ut etter at sprøyten var satt er bare det som sitter igjen i spissen etter at du har satt sprøyten. Den dosen du skal ha i deg er den som går fra bunnen av sprøyten og opp til den streken som er din dose. Det vil alltid sitte litt igjen, men har du klemt stempelet helt ned har du fått din dose! Jeg gjorde selv samme oppdagelse første gangen jeg tok sprøyte på egenhånd, spruta ut en fin liten sprut, men etter å ha konferert med både lege og sykepleier fikk jeg greie på at dette var helt normalt! Lykke til med forsøket! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75630-hjeelp-ang-spr%C3%B8yter/#findComment-382926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.