Gå til innhold

Straff som straffer begge?

Anbefalte innlegg

Kjæresten min, la oss kalle han Ivan og eg har hatt et mareritt av en uke, men har nå blitt venner igjen. Det er muligens like mye min skyld som hans, skal ikke si at eg er perfekt, men han har faktisk såret meg veldig mye.

I dag blir første dagen vi får dett hværandre igjen etter å ha kranglet og ingorert hverandre over telefon. Eg skal overnatte hos han, men vil gjærne vise han hvor mye han faktisk har såret meg. Eg vil ikke at han skal tro at alt er bra igjen, for det er det ikke eg er ennå svært lei meg. Så eg vil ikke ligge med han, trenger tid til å bygge opp tilitt igjen, eg kommer vel til å få lyst på han ja, men det føles helt feil. (har vært borti det samme før)

Synest dere at dette er en barnslig straff som straffer meg like mye som han?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75663-straff-som-straffer-begge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

den enkleste og ofte beste måten å kommunisere på, er med ord. så om du vil at han skal forstå kor såra du blei, så må du -fortelle- det.

hvis du vil at forholdet skal fungere, må du lære deg å spille med åpne kort. ikkje begynn med sånne ting som det du snakker om, det er berre tull og han vil ikkje komme til å forstå kva du meiner.

fortell åpent og ærlig kva du føler og tenker, det er det eineste som duger. det er like greit å lære seg til det no, som etter 2-3 skilsmisser..... ;)

lykke til!

Ulv I Faarikaal

Jeg kan love deg at jenter som ikke sier et ord om hva de mener av redsel for at noe skal bli feil er det mest irriterende som fins. Å få vite sannheten etter to uker med gruff, er ikke det en mann trenger. Klare meldinger og åpne kort er ikke det damer er skapt til tror jeg. De er i tillegg livende redde for å fortelle noe om fortida si.

Det er fristende å skrike: "Åpne kjeften og si noe som gjør at jeg har sjangs til å forstå, for faen !!".

Jeg kan love deg at jenter som ikke sier et ord om hva de mener av redsel for at noe skal bli feil er det mest irriterende som fins. Å få vite sannheten etter to uker med gruff, er ikke det en mann trenger. Klare meldinger og åpne kort er ikke det damer er skapt til tror jeg. De er i tillegg livende redde for å fortelle noe om fortida si.

Det er fristende å skrike: "Åpne kjeften og si noe som gjør at jeg har sjangs til å forstå, for faen !!".

Sefølgelig! Eg må jo forklare at grunnen til at eg ikke føler at eg klarer å gjennomføre et samleie enda er fordi eg føler meg evldig sviktet av han og trenger tid til å bygge opp tilitt. Han er ikke særlig flink til å lese mellom lingjene den gutten, vet at vi jenter kan være kompliserte og vanskelige å forstå så eg skal prøve å møte han på midten.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Sefølgelig! Eg må jo forklare at grunnen til at eg ikke føler at eg klarer å gjennomføre et samleie enda er fordi eg føler meg evldig sviktet av han og trenger tid til å bygge opp tilitt. Han er ikke særlig flink til å lese mellom lingjene den gutten, vet at vi jenter kan være kompliserte og vanskelige å forstå så eg skal prøve å møte han på midten.

Lese mellom linjene ? Grrr...

Fortell kort og KLART hva som er i veien. Rett fra levra med andre ord. Det er lettest å forstå. Unngå å si, liksom, kanskje, muligens, fordi at, osv.

"Du såret meg når du gjorde _det_. Hva har du tenkt å gjøre for at det skal bli bra? Kan jeg stole på at det ikke skjer igjen?" Ja, du skjønner sikkert tegninga. Klar tale med direkte spørsmål.

Og som red glemte å si, ikke bruk sex som et våpen.;-)

Gjest glimmer

Jeg sier som de andre her. Sex, eller mangelen på så dann, skal aldri brukes som hverken belønning eller straff. Du sier du ikke vil ha sex med han og begrunner det med at du "ikke vil at han skal tro alt er bra". Om du ikke har lyst er det en ting og helt normalt, enten man har en god eller en dårlig periode i forholdet, men å unngå sex som et hint til han... Helt feil. Si rett ut at du fremdeles er såret, du. Om du vil at forholdet skal vare, i alle fall.

Dersom du bruker sex-nekt som straff nå (liker du ikke sex siden du kan nekte ham det og regne det som straff?) så kan og vil du gjøre det igjen. Nesten garantert. Og dette vet han. Da er det ikke usannsynlig at du blir dumpet.

Og du bør heller ikke invitere til en situasjon der han forventer sex. Gjør det helt klart (ikke noen linjer eller noe sånt...) at du ikke ønsker sex ennå. Ikke vent til sengekante.

Jeg var ut for ei jente som nektet meg sex for å straffe meg dersom jeg gjorde noe hun ikke likte. Det forholdet varte ikke lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...