Gå til innhold

Menn som ikke tar intiativ til sex

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg traff for litt over et år siden verdens beste gutt. Vi er begge to midt i 2o-årene, har mange felles venner og trives veldig godt i hverandres selskap. Følte etter kort tid at jeg hadde funnet en som jeg gjerne ville dele resten av livet sammen med. Jeg er glad i sex! Har tidligere hatt 2 lengre forhold med mye bra sex. I begynnelsen av dette forholdet la jeg ikke så mye merke til at han sjelden tok intiativ, fordi da gjorde jeg det. Nå er det sånn at hvis jeg ikke gjør noe så blir det ikke noe. La meg få poengtere at han aldri har avvist meg, eller ikke fått det til, men jeg vil så gjerne at han er den som forfører meg iblandt. Jeg vil føle meg begjært! Jeg begynner å bli frustrert. Er det jeg som har for stor appetitt? Jeg vet at han tidligere har vært sammen med en dame som har vært ganske manipulerende. Han har ikke fortalt så mye om det, men jeg har hørt fra andre om hva hun lot han gjennomgå. Jeg tror kanskje at hun har avvist han på en noe stygg måte og at han derfor ikke klarer å ta intiativ. Hva skal jeg gjøre? hvordan skal jeg på en pen måte fortelle han om mine tanker og følelser. Jeg er så livredd for å si noe som gjør at han føler at han ikke strekker til, for det gjør han så absolutt. Litt rotete dette, men vær så snill å gi meg noen gode råd eller forklaringer..

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75680-menn-som-ikke-tar-intiativ-til-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det innlegget der kjente jeg meg igjen i... I vårt forhold er det jeg som tar initiativ også. Litt frustrerende til tider ja... (les:ganske ofte)

Jeg takler det til tider dårlig - føler meg lite tiltrekkende osv..du kjenner det kanskje igjen.

Sannsynligvis er det bare at man er forskjellige som personer. Det går nok ikke på at de ikke har sexlyst..bare at det er vanskelig for de å ta initiativ.

Det er en vanskelig situasjon det der - I know. Hvordan si i fra uten at det skal bli tatt som kritikk liksom?

Ville bare si at du ikke er den eneste som har det sånn. Ønsker deg lykke til videre.

Vennlig hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror du har gitt det riktige svaret selv.

Siden han ikke avviser deg når du tar initiativ, og han fungerer godt og har glede av det, har han sannsynligvis opplevd tøffe avvisninger tidligere. Nå tør han ikke ta initiativ lenger.

Dere kommer ikke utenom å snakke om det. Tror trygt du kan lufte din teori med han.

Gjest mislykket

Oi, det innlegget der kjente jeg meg igjen i... I vårt forhold er det jeg som tar initiativ også. Litt frustrerende til tider ja... (les:ganske ofte)

Jeg takler det til tider dårlig - føler meg lite tiltrekkende osv..du kjenner det kanskje igjen.

Sannsynligvis er det bare at man er forskjellige som personer. Det går nok ikke på at de ikke har sexlyst..bare at det er vanskelig for de å ta initiativ.

Det er en vanskelig situasjon det der - I know. Hvordan si i fra uten at det skal bli tatt som kritikk liksom?

Ville bare si at du ikke er den eneste som har det sånn. Ønsker deg lykke til videre.

Vennlig hilsen

...da er det kanskje rimelig å anta at menn kan oppleve det som frustrerende dersom bare de må ta initiativ?

Annonse

• 1 måned senere...
jonny1365380420

Oj..oj...skulle jammen vært i din manns situasjon...åå du stor all verden...han må ha det bra herlig.....

men..oki..jeg skjønner deg meget..fordi hos oss er d motsatt..jeg må sette i gang hele tiden..og det blir man lei av...kanskje vi skal bytte.?.*s*...(spøk)

jonny

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...