Gjest Litlle Madam Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 1. Tar telefonen under terapi timene som jeg har hos han. ( Han prater vanligvis ikke så lenge om gangen, men tross alt...) 2. Kikker på klokka/armbåndsuret sitt i ny og ne, fra begynnelsen av timen og utover... ( Får meg til å føle meg kjedelig.."Bare denne timen snart er over" føler jeg at han tenker..) Takknemlig for tilbakemelding. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 1. Telefoner. Vanligvis er psykiateren med i avdelingens vaktordning. Ved vår avd. er vi 9 overleger som deler på bakvakten. Dvs. at ca. hver 9. arbeidsdag har jeg vakt. Da sier jeg fra til pasientene at jeg har vakt og dermed må ta de telefoner som kommer til vakthavende. Andre ganger kan det være en telefon en venter på og bare MÅ ta. Utenom slike grunner bør timene være fri for innkommne telefoner. Uansett bør psykiateren fortelle ved starten av timen dersom han er i en slik situasjon at han må ta enkelte innkommende samtaler. 2. Kontoret bør ha en større kokke som er synlig både for pasient og behandler. De fleste gjør slik jeg har lært: I første time forteller jeg pasienten hvor klokken er, at hver konsultasjon varer 45 minutter og at det er pasientens ansvar å prioritere samtaleemnene på en slik måte at en får diskutert det viktigste innenfor tiden. Ved at begge kan se denne klokken, slipper en å se på armbåndsuret gjentatte ganger. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamor Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 1. Telefoner. Vanligvis er psykiateren med i avdelingens vaktordning. Ved vår avd. er vi 9 overleger som deler på bakvakten. Dvs. at ca. hver 9. arbeidsdag har jeg vakt. Da sier jeg fra til pasientene at jeg har vakt og dermed må ta de telefoner som kommer til vakthavende. Andre ganger kan det være en telefon en venter på og bare MÅ ta. Utenom slike grunner bør timene være fri for innkommne telefoner. Uansett bør psykiateren fortelle ved starten av timen dersom han er i en slik situasjon at han må ta enkelte innkommende samtaler. 2. Kontoret bør ha en større kokke som er synlig både for pasient og behandler. De fleste gjør slik jeg har lært: I første time forteller jeg pasienten hvor klokken er, at hver konsultasjon varer 45 minutter og at det er pasientens ansvar å prioritere samtaleemnene på en slik måte at en får diskutert det viktigste innenfor tiden. Ved at begge kan se denne klokken, slipper en å se på armbåndsuret gjentatte ganger. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. "kontoret bør ha en KOKKE..som er synlig for både pasient og behandler...." gikk fem på jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 "kontoret bør ha en KOKKE..som er synlig for både pasient og behandler...." gikk fem på jeg.... En stor og synlig kokke, da gitt! )) Hvem vet, det kunne kanskje ha skapt en vennligere atmosfære? :oD 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 1. Telefoner. Vanligvis er psykiateren med i avdelingens vaktordning. Ved vår avd. er vi 9 overleger som deler på bakvakten. Dvs. at ca. hver 9. arbeidsdag har jeg vakt. Da sier jeg fra til pasientene at jeg har vakt og dermed må ta de telefoner som kommer til vakthavende. Andre ganger kan det være en telefon en venter på og bare MÅ ta. Utenom slike grunner bør timene være fri for innkommne telefoner. Uansett bør psykiateren fortelle ved starten av timen dersom han er i en slik situasjon at han må ta enkelte innkommende samtaler. 2. Kontoret bør ha en større kokke som er synlig både for pasient og behandler. De fleste gjør slik jeg har lært: I første time forteller jeg pasienten hvor klokken er, at hver konsultasjon varer 45 minutter og at det er pasientens ansvar å prioritere samtaleemnene på en slik måte at en får diskutert det viktigste innenfor tiden. Ved at begge kan se denne klokken, slipper en å se på armbåndsuret gjentatte ganger. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Har stor sans for god mat, men på kontoret er det bedre med en klokke enn en kokke - særlig om den er stor. Takk for korreksjonen :-) Informasjon via internett..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medmenneske Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 En stor og synlig kokke, da gitt! )) Hvem vet, det kunne kanskje ha skapt en vennligere atmosfære? :oD Gud kor æ ønske en stor og synlig kokke. Tenk kor godt livet kunne vært iallefall hvis denne kokka kunne lage nåkka godt tel mæ - helst nåkka sydlandsk med vin tel nam - nam. Tenk dokker det god mat, rødvin og levende lys og på toppen av det hele kanskje noen å dele maten med og en skikkelig god samtale. Herregud kor godt livet kunne vært. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.