Litjen Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg fikk for et par år siden diagnosen PCOS. Greit nok. Jeg gikk lenge på Diane, for å holde testosteronet under kontroll. Også greit nok. Så er det alle MEN v saken: Jeg fikk for ca 5 år siden min første candida infeksjon etter en kraftig antibiotika kur. Denne har jeg aldri blitt helt kvitt. I det siste har jeg dog klart å holde den i sjakk med å hive i meg olivenblad ekstrakt og "Medis", samt holde meg unna søtsaker og melkeprodukter. Dessverre er den tilbake igjen nå, og jeg vet ikke lenger hvordan jeg skal holde den borte. Diflucan klarte ikke engang jobben. Det jeg er redd for, er at årsaken kan være at jeg skiftet p piller fra Diane til Yasmin. Årsaken til byttet, var at jeg totalt har mistet all sekslyst det siste året, og antar grunnen kunne være Diane. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre, og legen min er ikke særlig behjelpelig. Han mener soppinfeksjonen er en lokal ting og skal behandles deretter, men det er jo ingen tvil om at det ene påvirker det andre her. Så hva skal jeg gjøre? Diane = totalt fravær av sekslyst, uten Diane = hårvekst og evt upassende gravidite, samt skjevt stoffskifte, Yasmin = hårvekst og soppinfeksjon, men kanskje får jeg tilbake sekslysten.. Er jeg bare nødt til å velge mellom onder? Vær så snill og gi meg et svar som jeg kan leve med! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75831-pcos-p-piller-og-candida/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Det er vanskelig å gi deg eksakt råd når jeg ikke kjenner din alder og dine symptomer, men det finnes alternativer til p-pille: Gestagener til å regulere blødning (Provera eller Perlutex) Andre medikamenter som reduserer evt mannlig hårvekst (aldactone) Mulig operasjon av eggstokkene for å endre hormonproduksjonen (laparoskopi med brenning av eggstokkene) Cortison i små doser for å redusere mengden av de mannlige hormoner (det som produseres i binyrene) Metformin for å regulere ’stoffskifte’ prosessen Marvelon (p-pille) kan evt forsøkes. Jeg synes du skal snakke med en gynekolog eller endokrinolog om alternative behandlinger. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75831-pcos-p-piller-og-candida/#findComment-385028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.