Gå til innhold

Gravid med underlivsplager. Noen som har råd å gi?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei Jeg har vært plaget av bakteriell vaginose (bakterier i skjeden) og sårhet i skjeden i 5 år nå. Siden mitt første samleie har jeg hatt en del urinveisinfeksjoner, sopp og bakterielle infeksjoner.Det ser dessverre ut som jeg er svært mottagelig for slikt. Jeg er nå gravid i 11 uke og er redd for at fosteret blir skadet av preparatene jeg må ta. Er det noen som har tatt en behandlign med f.eks dalacin, zidoval eller flagyl under et svangerskap? Å behandle candida infeksjon vet jeg at ikke skal være skadelig, men bakterieinfeksjoner...?Takknemlig for svar. sneleh

Fortsetter under...

Flagyl skal _ikke_ brukes under graviditet.

Dalacin skal ikke brukes i 1 trimester, men kan deretter brukes dersom det er klart behov for det.

Zedoval: Data fra et stort antall graviditeter indikerer at metronidazol ikke er skadelig for fostre/nyfødte barn. Det foreligger ingen formelle studier av gravide kvinner behandlet med vaginalgel. Bør derfor brukes med forsiktighet hos gravide kvinner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...