Gå til innhold

Jeg trenger hjelp..

Gjest Fortvilet og redd 16-åring !

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet og redd 16-åring !

Altså,dette er problemet: 7.sept hadde jeg sex, fikk mensen samme dag, og to dager etter tok jeg angrepille fordi kondomet sprakk. så gikk det til 31.sept så haddee jeg og typen sex igjeg. han tror han kom utenfor, men i dag er det 7. okt og jeg har ikke fått mensen..man sier at etter angrepiller skal man ha en mindre blødning... kan jeg være gravid??!! jeg trenger hjelp til å få svar.. Marit, 16 og fortvilet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76000-jeg-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fort deg til legen

Du kan være gravid, Det er umulig for oss å si. I månedene etter bruk av angrepille vil syklus kunne være uregelmessig, så det er umulig å si når du hadde eggløsning sist.

Alle menn vil avgi litt "smørevæske" fra penis under samleie, som kan inneholde sæd. Så selv om selve utløsningen kommer utenfor deg, vil du kunne bli gravid hvis dere har samleie (selv bare noen sekundr) uten kondom eller annen prevensjon.

Du får kjøpe noen graviditetstester (og kondomer) på apoteket, og ta en test nå, og selv om den er negativ, ta en test til om en stund. Får du ikke mensen eller er testen positiv, må du forte deg til legen.Uansett hva du bestemmer deg for, eller om du har bestemt deg eller ikke, bør du gå til legen så rraskt som mulig hvis du tror du er gravid. Hvis du skal beholde barnet må du begynne med folat-vitaminer, hvis du ikke skal beholde barnet, kan du få abort ved hjelp av piller i stedet for inngrep hvis du kommer deg til legen tidlig nok. Så ta en test, ta flere tester, og fort deg til legen.

Du bør gå til legen uansett, for å få bedre prevensjon (p-piller, p-sprøye etc). Bruk kondomer!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76000-jeg-trenger-hjelp/#findComment-385311
Del på andre sider

Stress LITT ned nå.. Mensen kan jo være litt forsinket? det er jo tross alt på dagen du skrev dette.. Og siden du er så redd kan det være en grunn til at den er/blir litt sen. Vent en 4 dager,du.. har du ikke fått mensen da, da bør du kjøpe en test.

Men husk p-piller i framtiden, og stress ned litt! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76000-jeg-trenger-hjelp/#findComment-385711
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...