Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, da er det gjort! Var på st.olavs i dag, og 2 av våre nedfrosne egg ble tilbakeført til meg!

Det er bare helt utrolig at det går an å få i live noe som har vært nedfryst på 196 minusgrader!

Helt ubegripelig egentlig!!

Nå gjenstår det å se om de vil feste seg da! Så disse 14 dagene vil nok fortone seg ganske så lange...

Noen der ute i forumet som er eller har vært i samme situasjon - eller fått satt inn i løpet av de siste dagen?

Det er alltid kjekt å følge noen til blåbølga!

ninak

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76016-mine-frosne-gullegg-er-p%C3%A5-plass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Vil bare ønske deg lykke til. Håper du får 2 blå så jeg kan hive meg på bølgen.

Skal til St. Olav hvis mine frosne små tåler opptininga. Venter på mens nå (hvor blir den av???), så jeg er ganske spent selv.

Lykke til :-))

Klem

Gjest ikke undertegnet

Vil bare ønske deg lykke til. Håper du får 2 blå så jeg kan hive meg på bølgen.

Skal til St. Olav hvis mine frosne små tåler opptininga. Venter på mens nå (hvor blir den av???), så jeg er ganske spent selv.

Lykke til :-))

Klem

Prøvde å skrive under innlegget med nicket mitt, men det gikk ikke.

Jeg skrev ihvertfall innlegget ovenfor, og jeg pleier ikke å være "ikke undertegnet"

Med vennlig hilsen Cecil

Hei på deg ninak!

Spennende, spennende!

Jeg skal selv til første ul på St.Olav for å sjekke livmorhinnen i forbindelse med fryseforsøk i morgen. Det er mange tanker som svirrer i hodet, men først og fremst ligger spenningen i om de om disse små i det hele tatt overlever frysingen.

Hvor mange egg ble fryst ned og på hvilken dag, hvor langt var de kommet i delinga, og sist men ikke minst, hvor mange egg fryste du ned og hvor mange overlevde?????

Dette var mange spørsmål på en gang, men jeg er så spent vet du.......

Har du hatt noen hormonstimulering i forhold til fryseforsøket, eller har alt gått etter kroppens naturlige syklus?

Jeg ønske deg riktig lykke til i tiden som kommer. Håper du ikke går fullstendig på veggene i ventetiden, men prøver å slappe av og kose deg (det er jo mye, mye lettere sagt enn gjort da) Husk at du i teorien er gravid så nyt det!

Stor optimistisk klem fra

Hei på deg ninak!

Spennende, spennende!

Jeg skal selv til første ul på St.Olav for å sjekke livmorhinnen i forbindelse med fryseforsøk i morgen. Det er mange tanker som svirrer i hodet, men først og fremst ligger spenningen i om de om disse små i det hele tatt overlever frysingen.

Hvor mange egg ble fryst ned og på hvilken dag, hvor langt var de kommet i delinga, og sist men ikke minst, hvor mange egg fryste du ned og hvor mange overlevde?????

Dette var mange spørsmål på en gang, men jeg er så spent vet du.......

Har du hatt noen hormonstimulering i forhold til fryseforsøket, eller har alt gått etter kroppens naturlige syklus?

Jeg ønske deg riktig lykke til i tiden som kommer. Håper du ikke går fullstendig på veggene i ventetiden, men prøver å slappe av og kose deg (det er jo mye, mye lettere sagt enn gjort da) Husk at du i teorien er gravid så nyt det!

Stor optimistisk klem fra

Heisann!

Ja, det er bare helt utrolig at det går an dette her!

Svar på dine spørsmål:

Vi hadde vårt første forsøk i begynnelsen av juni i år, og jeg hadde mange egg, hele 21 tror jeg, men kun 15 ble befrukta. Når innsettingsdagen kom, var det kun 7 egg som de mente var så bra at de egnet seg til innsetting. Jeg fikk følgelig satt inn 2 og nedfryst 5.

Egguthentinga foregikk på en torsdag, og innsetting på lørdag - altså 2 dager gamle.

På dag 2 viste delinga 4 celler tror jeg.

Ved innsettinga i går, hadde celledelinga fortsatt etter opptining - mener at jeg kunne telle 6-8 celler.det ble tatt opp en ampulle som inneholdt 2 embryo, disse ble tint søndag morgen (dagen før). Jeg ringte St.olavs ved 11 tiden søndagen, og fikk da beskjed om at eggene så helt fine ut så langt. Det var bare så vidt jeg turte ringe....

Prosessen før:

Jeg var til UL dagen etter positiv eggløsningstest. Resultatet faxet jeg til Trondhjem rett etterpå. De ringte meg så opp, etter å ha vurdert når jeg skulle komme til innsetting

Jeg også beskjed om å sette Pregnyl inj - eggløsningssprøyta.

(Fikk sprøyta med alt utstyr tilsendt i postoppkrav, kostet 70,- uka før.)

Da jeg kom til St.Olavs på mandag, bar det rett inn til innsetting. Fikk se eggene på skjermen før de ble satt inn.

De sa at jeg hadde vært svært heldig med eggene mine, for dette var visstnok ikke vanlig rutine...I tillegg til at embryoene overlevde prosessen, så har jeg jo en ampulle til i frysern, med 3 embryo!

Jeg krysser alt jeg har for at eggene dine overlever!

Lykke til! Og gi meg tilbakemelding da!

Klem

Annonse

Heisann!

Ja, det er bare helt utrolig at det går an dette her!

Svar på dine spørsmål:

Vi hadde vårt første forsøk i begynnelsen av juni i år, og jeg hadde mange egg, hele 21 tror jeg, men kun 15 ble befrukta. Når innsettingsdagen kom, var det kun 7 egg som de mente var så bra at de egnet seg til innsetting. Jeg fikk følgelig satt inn 2 og nedfryst 5.

Egguthentinga foregikk på en torsdag, og innsetting på lørdag - altså 2 dager gamle.

På dag 2 viste delinga 4 celler tror jeg.

Ved innsettinga i går, hadde celledelinga fortsatt etter opptining - mener at jeg kunne telle 6-8 celler.det ble tatt opp en ampulle som inneholdt 2 embryo, disse ble tint søndag morgen (dagen før). Jeg ringte St.olavs ved 11 tiden søndagen, og fikk da beskjed om at eggene så helt fine ut så langt. Det var bare så vidt jeg turte ringe....

Prosessen før:

Jeg var til UL dagen etter positiv eggløsningstest. Resultatet faxet jeg til Trondhjem rett etterpå. De ringte meg så opp, etter å ha vurdert når jeg skulle komme til innsetting

Jeg også beskjed om å sette Pregnyl inj - eggløsningssprøyta.

(Fikk sprøyta med alt utstyr tilsendt i postoppkrav, kostet 70,- uka før.)

Da jeg kom til St.Olavs på mandag, bar det rett inn til innsetting. Fikk se eggene på skjermen før de ble satt inn.

De sa at jeg hadde vært svært heldig med eggene mine, for dette var visstnok ikke vanlig rutine...I tillegg til at embryoene overlevde prosessen, så har jeg jo en ampulle til i frysern, med 3 embryo!

Jeg krysser alt jeg har for at eggene dine overlever!

Lykke til! Og gi meg tilbakemelding da!

Klem

Hei igjen ninak!

Må si at dette høres virkelig lovende ut for forsøket ditt. Bra uttelling at 100 % overlevde, og til fullt overmål ligger det enda 3 i bakhånd til søskenforsøk.

Mine egg ble også fryst ned på dag 2. 4 egg som hadde delt seg i fire, men i en ampull/rør. Det er først i år at St.Olav har begynt å sette inn egg på dag 2, før var det dag 3. Dette for å spare et døgn for de tilreisende, men også som et prøveprosjekt i forhold til om dette er gunstigere i forhold til nedfrysing. (Noe som ser ut til å ha klaffet fullt ut for dine egg). Håper at det gjelder for mine søte små også!!!

Siden jeg har sjelden mens og eggløsning tok jeg Primolut for å få mens, og etter dette har jeg tatt Progynova(østrogen)tabeletter for å bygge opp livmorhinnen. Så det blir spennende å se hvordan det står til med den i morgen.

Fortsatt lykke til med rugingen, og tusen takk for svar!

Klem fra en spent

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...