Gjest jeghardetfælt Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 sist jeg var hos legen fikk jeg påvist antydning til sopp.. har ikke vært særlig plaget, men har fått en del plager med kløe, hovenhet og sprekker i det siste. Problemet er at jeg fikk forleden en væskende byll ved den ytre kjønnleppen og den klør sinnsykt. Herpes er vel helst grupper med blemmer? Kan den komme av barbering? En annen plage jeg har hatt lenge nå er at det stikker/føler ut som det revner litt ytterst i endetarmen når jeg gjør nr 2. På papiret kommer det litt blod nesten hver gang. Dette er kanskje hemoroider? Eller kan det ha en sammenheng med de andre plagene mine? Leste nettopp om herpes i endetarmen feks. Bør kanskje nevne at jeg periodevis plages med herpes på leppene. Anyone? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76034-sopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjen Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg har også vært plaget av sopp, til tider ganske voldsomt. På det verste har jeg fått resept på piller hos legen, men det er ting man kan gjøre selv. Du kan kjøpe pevaryl eller canesten på apoteket reseptfritt. Dette bør dog ikke brukes for mye, for da ødelegger du slimhinnene og gjør det sårbar for andre infeksjoner. Forebyggende råd er å holde deg unna søtsaker og melkeprodukter. Har du sopp i skjeden har du det sannsynlig vis i tarmsystemet også. Sopp elsker sukker og melkeprodukter. Også gjær er noe den er veldig glad i. På helsekost får du kjøpt noe som heter olivenblad ekstrakt. Dette er veldig effektivt mot candida albicans (som denne type sopp heter). Forebyggende kan du ta en til to kapsler om dagen. Husk å spise c-vitamin samtidig. Du kan nemlig bli litt kvalm av kapslene, og c-vitamin hjelper mot kvalme. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76034-sopp/#findComment-386624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeghardetfælt Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har også vært plaget av sopp, til tider ganske voldsomt. På det verste har jeg fått resept på piller hos legen, men det er ting man kan gjøre selv. Du kan kjøpe pevaryl eller canesten på apoteket reseptfritt. Dette bør dog ikke brukes for mye, for da ødelegger du slimhinnene og gjør det sårbar for andre infeksjoner. Forebyggende råd er å holde deg unna søtsaker og melkeprodukter. Har du sopp i skjeden har du det sannsynlig vis i tarmsystemet også. Sopp elsker sukker og melkeprodukter. Også gjær er noe den er veldig glad i. På helsekost får du kjøpt noe som heter olivenblad ekstrakt. Dette er veldig effektivt mot candida albicans (som denne type sopp heter). Forebyggende kan du ta en til to kapsler om dagen. Husk å spise c-vitamin samtidig. Du kan nemlig bli litt kvalm av kapslene, og c-vitamin hjelper mot kvalme. Lykke til! tusen takk for svar.. var hos legen i dag og hun trodde ikke det var herpes ihvertfall.. jeg skal gjør noe med soppen og smøre stumpen siden jeg sannsynligvis har fissur.. skal følge rådet ditt:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76034-sopp/#findComment-387455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.