Gjest lille dumme mari Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg er "avhengig" av å dusje minst en gang om dagen. Nå har jeg nettopp fått mens, og lurer på hvordan jeg skal få til dette uten at det blir oversvømmelse av blod på både golv og håndklær. går det ann å dusje med bind? Jeg tør ikke bruke tamponger da jeg ikke er helt sikker på hvordan og hvor de skal plasseres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76103-hj%C3%A6%C3%A6%C3%A6lp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helt normalt Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Du dusjer som normalt, uten bind, tampong eller truse! Du kan jo gå på do og tisse først, så har du fått vekk noe av blodet før du går i dusjen. Deretter dusjer du som du pleier, bruker litt lactacyd (/ dr. greve / asan eller hva slags intimvask uten såpe du liker) på hånden eller en klut og vasker deg nedentil, og skyller godt med hånddusjen. Før du går ut av dusjen skyller du vekk såpe og evt. blod på gulvet med håndusjen. Så tørker du deg, tørker du deg umiddelbart etter du har skylt deg med hånddusjen blir det ikke blod på håndklet, men blør du mye kan du jo tørke deg med en tørr frotteklut du legger rett i skittentøyet. Kommer det blod på håndklet legger du dette i skittentøyet. Alt dette er helt normalt. Du bør vaske deg nedentil (uten bind / tampong på) daglig når du har mensen, for å unngå lukt. Etter du har tørket deg, tar du på en ren truse med et nytt bind. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76103-hj%C3%A6%C3%A6%C3%A6lp/#findComment-386533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjen Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Du dusjer som normalt, uten bind, tampong eller truse! Du kan jo gå på do og tisse først, så har du fått vekk noe av blodet før du går i dusjen. Deretter dusjer du som du pleier, bruker litt lactacyd (/ dr. greve / asan eller hva slags intimvask uten såpe du liker) på hånden eller en klut og vasker deg nedentil, og skyller godt med hånddusjen. Før du går ut av dusjen skyller du vekk såpe og evt. blod på gulvet med håndusjen. Så tørker du deg, tørker du deg umiddelbart etter du har skylt deg med hånddusjen blir det ikke blod på håndklet, men blør du mye kan du jo tørke deg med en tørr frotteklut du legger rett i skittentøyet. Kommer det blod på håndklet legger du dette i skittentøyet. Alt dette er helt normalt. Du bør vaske deg nedentil (uten bind / tampong på) daglig når du har mensen, for å unngå lukt. Etter du har tørket deg, tar du på en ren truse med et nytt bind. Hei Mari. Husker jeg hadde helt noia første gang, jeg også. Fortsatt kan jeg bli litt stressa når jeg skal dusje for eksempel på trening når jeg har mensen. Men det går alltid greit. Jeg pleier å skylle nedentil rett før jeg går ut av dusjen (etter å ha dusjet og vasket meg som normalt), så tørker jeg meg overalt utenom nedentil (jeg blør mye, så det rekker å komme litt fra jeg har skyllet til jeg går ut av dusjen). Når jeg er tør på resten av kroppen, tar jeg litt dopapir og tørker meg, akkurat som når jeg har vært på do. Så tar jeg på truse med bind eller tampong. Er jeg på trening pleier jeg å dusje med tampong. Det er veldig greit hvis du likevel skal skifte den umiddelbart etterpå. Synes du det er litt ekkelt med tampong ennå, så venter du til du føler deg klar. Et tips er å bruke tampax. Der følger det med innføringshylse, og de er kjempegreie! Det her hørtes kanskje litt omfattende ut, men det går virkelig helt greit. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76103-hj%C3%A6%C3%A6%C3%A6lp/#findComment-386622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest starya Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hvis du blør mye, så ha en tørr vaskeklut liggende klar ved dusjen, det siste du gjør før du stenger av vannet er å skylle vekk blod, og så klasker du vaskekluten mellom bena og har den der til du får tørket deg og dratt på en truse... Ikke bruk hvite vaskekluter... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76103-hj%C3%A6%C3%A6%C3%A6lp/#findComment-386696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.